handdator

Visa fullständig version : bygg 5 kilo muskler på 3 mån?


XeniL
2003-11-02, 22:15
Tjena...
Undrade om den artiklen som finns med i nya BK tidningen. det står att man kan bygga 5 kg muklor på 3 månader? va tycker ni om kost upllägen som finns där?

en fråga.. jordnötssmör innehåller mycket fett men det rekomenderas där??

jag hoppas ni har tidningen eftersom jag orkar inte skriva menyerna!!!

John M
2003-11-02, 23:15
Att gå upp 5 kg muskler på 3 månader är nog inte omöjligt, men det beror ju på hur länge du har tränat, hur seriös du är med träning ,vila och kost mm och hur bra gener du har.

Angående jordnötssmöret så är det rätt mycket fett i det ja, men det är bra omättat fett till största delen, innehåller ganska mycket protein också.

Castro
2003-11-02, 23:28
Det där var en nybörjarartikel som inte har alltför mycket verklighetsförankring. Att lova 5 kg muskler är ungefär som att lova att du skall vinna på nästa trisslott (även om det inte handlar om tur i det första fallet). Visst kan det väl vara bra att ta in lite råd av den där artikeln, men att som nybörjare under bulken stå och väga all mat i flera månaders tid gör nog mer skada än nytta skulle jag tro. Det skall vara kul och relativt enkelt att träna, men att äta något sånär likt det dom tipsade om i artikeln kan väl vara bra.

Angående jordnötssmör, det är "bra" fett. Omättat.

shirunai
2003-11-03, 10:23
fleromättat och enkelmättat :thumbup:

Det stod klart och tydligt att alla inte kunde gå upp 5kg muskler, om man var någon av dessa kategorier.
"Om du passar in i någon av nedastående kategorer, så kan du bygga 5 kilo nya muskler på tre månader:

Nybörjare
Du som tidigare som tränat men har försummat kosten.
Du som är Redo för tillväxt

z_bumbi
2003-11-03, 11:23
Originally posted by shirunai
fleromättat och enkelmättat :thumbup:

Det stod klart och tydligt att alla inte kunde gå upp 5kg muskler, om man var någon av dessa kategorier.
"Om du passar in i någon av nedastående kategorer, så kan du bygga 5 kilo nya muskler på tre månader:

Nybörjare
Du som tidigare som tränat men har försummat kosten.
Du som är Redo för tillväxt


Jag vill se den nybörjare som bygger 5 kg muskler på 12 veckor. 4-8 veckors neurologiskt tillvänjning och sen en period då musklerna börjar fundera på att växa.

Om man är redo för tillväxt?
De flesta som tränar för volym borde tillhöra denna kategori.

Salle
2003-11-03, 12:55
Finns inte en chans att jag skulle hinna/orka väga all mat och räkna kalorier. Som nybörjare tror jag man ledsnar ganska snabbt om man räknar kalorier på det viset. Jag tycker dock att det var en bra artikel, gillar alltid att få tips som förenklar mitt kostupplägg.

Jag ser bara till att få i mig minst 400g protein om dagen och blir jag för fet så reglerar jag det med mer cardio istället för att ta bort 200g kolisar.

Hampe
2003-11-03, 17:48
Originally posted by XeniL
Tjena...
Undrade om den artiklen som finns med i nya BK tidningen. det står att man kan bygga 5 kg muklor på 3 månader? va tycker ni om kost upllägen som finns där?

en fråga.. jordnötssmör innehåller mycket fett men det rekomenderas där??

jag hoppas ni har tidningen eftersom jag orkar inte skriva menyerna!!!


Har läst några liknande grejer, men jag tror inte det funkar, för vissa kanske, men man ska nog ha jävligt lätt att bygga för att gå upp 5 kg muskler på 3 månader!

Castro
2003-11-04, 11:19
5 kg är en hel del muskler...Jag känner mig redo för tillväxt om nån orkar väga maten åt mig. Sen beror det nog också en hel del på hur man tränar också och vad man har för genetiska förutsättningar. Skulle vara intressant att veta hur många kilon det är man lagt på sig under det senaste året.

KniveN
2003-11-04, 13:49
Det känns som att med upplägget som beskrivs skulle man lätt lägga på sig 5 kilo, sen om det är muskler eller fett...:D