handdator

Visa fullständig version : För många övningar på armarn??


Kimsan
2003-11-02, 21:06
Hej, jag har en liten fråga bara.

Kör jag för många övningar (rädd för att bli övertränad) när jag kör armar??

Jag kör två övningar på själva biceps o detsamma gäller triceps.

o sen kör jag underarmar och utsidan av överarmen(vet inte vad den muskeln heter)

Vad flummigt det blev
:D

Arne Persson
2003-11-02, 21:09
Kör mer triceps än biceps. Kom dessutom i håg följande visdomsord: "Det går INTE att överträna armarna":D

King Grub
2003-11-02, 21:12
Allt under 15 set är lågsettrams. :hbang:

Arne Persson
2003-11-02, 21:13
Originally posted by King Grub
Allt under 15 set är lågsettrams. :hbang: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: Blir lätt tårögd!

Fridolf
2003-11-02, 21:57
själ kör ja 3 övningar för både bicce o tricce tycker de ä precis lagom

Kimsan
2003-11-02, 22:02
Ok, då behöver jag inte oroa mig då :D

Jag har hört att man får större armar om man kör mer triceps än biceps, stämmer det??

Fridolf
2003-11-02, 22:06
triceps är en störe muskel än biceps så därför ä de kanske smart att köra lite mer sett på triceps än biceps. men ja vetefan ja kör lika många sett på både bice o trice o mina triceps växer så de knakar biceps går derimot lite segare.

Medusa
2003-11-02, 22:07
Originally posted by Kimsan

Jag har hört att man får större armar om man kör mer triceps än biceps, stämmer det??

Discobyggare? :naughty:

För att svara på din fråga, jag vet inte, men logiskt sett så borde det väl löna sig att träna båda lika mycket.

davve
2003-11-02, 22:42
logiskt? som i att triceps är en större muskel ;)

shirunai
2003-11-03, 09:51
jag kör över 15set.....sammalagt med bicepstriceps räknas det :rolleyes:

7set biceps
8-12set triceps

King Grub
2003-11-03, 11:50
Originally posted by shirunai
[B]jag kör över 15set.....sammalagt med bicepstriceps räknas det :rolleyes: [B]

Nä. :D

jwzrd
2003-11-03, 12:00
3 set biceps och 4 set triceps räknas antagligen inte :)

King Grub
2003-11-03, 12:01
Originally posted by jwzrd
3 set biceps och 4 set triceps räknas antagligen inte :)

Får du resultat så. Det finns ju ingen anledning att köra 10 set extra, bara för "the hell of it", om du får bra resultat med den träning du nu bedriver. :)

jwzrd
2003-11-03, 12:08
Armar är ingenting jag prioriterar, men dom blir lite bättre ändå hela tiden. Sakta men säkert.

Kebab-Arne
2003-11-03, 20:14
När vi pratar armträning...

Jag kör Dips för triceps och brukar ha viktbälte. Men hörde att bröst då går in mer? Men när jag kör med bälte håller jag ihop knäna så jag inte lutar mig bakåt. Vilket jag ju inte kan utan bälte. Så fattar nån min fråga?

Fartman
2003-11-03, 20:35
Originally posted by Kebab- Arne
När vi pratar armträning...

Jag kör Dips för triceps och brukar ha viktbälte. Men hörde att bröst då går in mer? Men när jag kör med bälte håller jag ihop knäna så jag inte lutar mig bakåt. Vilket jag ju inte kan utan bälte. Så fattar nån min fråga?

det där borde du känna själv..
men iaf så som jag fattat så går brösten in mer när man kör lite mer framåtlutad, och triceps jobbar mest om man har kroppen lodrätt..

Kebab-Arne
2003-11-03, 20:40
Originally posted by Fartman


det där borde du känna själv..
men iaf så som jag fattat så går brösten in mer när man kör lite mer framåtlutad, och triceps jobbar mest om man har kroppen lodrätt..

Jo, försöker hålla mig så lodrätt som möjligt.

Men står still på 10 kgs vikten som hänger under mig :(
Ifs går väl jag upp lite i kg också. :smokin:

MEGA_MAN
2003-11-03, 21:07
Jag kör en närmare 20 sett på bara triceps och kan inte säga att jag blivit övertränad.

Biceps blir det nåra färre.

kharon
2003-11-04, 08:09
Originally posted by Kebab- Arne
När vi pratar armträning...

Jag kör Dips för triceps och brukar ha viktbälte. Men hörde att bröst då går in mer? Men när jag kör med bälte håller jag ihop knäna så jag inte lutar mig bakåt. Vilket jag ju inte kan utan bälte. Så fattar nån min fråga?

Då jag kör dips för triceps så håller jag smalt grepp, håller kroppen lodrätt och ser till att armbågarna är raka och går bakåt och inte ut åt sidorna. Tänker på att pressa med triceps och inte bröst.

För bröst tvärtom, brett grepp, lutar kroppen och låter armbågarna gå ut mera åt sidorna. Så försöker jag känna mig fram att det tar på bröst så mycket som möjligt.

Jämför med hur man håller armarna och armbågarna i bänkpress för bröst och smal bänkpress för triceps.

shirunai
2003-11-04, 09:11
kharon så tänkte jag med, med smalbänkrpress och vanlig och det funkar

Survivor
2003-11-04, 12:27
Originally posted by Kimsan
Hej, jag har en liten fråga bara.

Kör jag för många övningar (rädd för att bli övertränad) när jag kör armar??

Jag kör två övningar på själva biceps o detsamma gäller triceps.

o sen kör jag underarmar och utsidan av överarmen(vet inte vad den muskeln heter)

Vad flummigt det blev
:D
Beror ju naturligtvis på hur ditt träningsschema ser ut i övrigt samt intensitet samt en massa andra faktorer.
Gör du framsteg så är schemat bra, för dig.
Och det går visst att överträna armarna. Du kan träna upp dem, till din genetiska gräns, att tåla högsetsträning men då är det inte muskelbygge man håller på med.