handdator

Visa fullständig version : Antal dagars vila efter alkoholkonsumtion?


p0kerfac3
2010-10-31, 16:50
Hejsan!

Vet att just detta ämne är sönderdiskuterat :krampus, men kollat igenom en hel del trådar och googlat som en gnu men inte fått ett riktigt klart svar på exakt hur många dagar jag bör 'vila' och vänta på att ens bege mig mot gymmet för att det jag kommer göra ska ge resultat, för dagen efter (var ute igår på halloween-firande) d.vs idag, inte kommer ge ut något alls om jag tränar.

Men efter hur många dagar kan jag räkna med att gå till gymmet, köra min kondition och styrkepass och veta att det i vanlig ordning ger restultat, inte är i onödan och kroppen har återställt sig? :confused:

Tacksam för svar! :smash:

King Grub
2010-10-31, 16:51
inte kommer ge ut något alls om jag tränar.

Det sker aldrig. Träning ger alltid mer träningseffekt än ingen träning, även om du fortfarande är bakfull.

p0kerfac3
2010-10-31, 17:01
okej, bra notering. *flex*
men betydligt betydligt mindre? och förmodligen lite elakt mot kroppen att utsätta den för träning när den har fullt upp me o få ut giftet osv?

haru ett svar på min fråga på hur länge jag bör vänta? :)

Tvärarg
2010-10-31, 17:23
Tränade idag fast jag söp i fredags ganska friskt. Nytt Pb i bänk och knäböj :)

Johan_P
2010-10-31, 17:25
Alkoholkonsumtionens påverkan på träningseffekt tycks vara sjuuuukt överskattat.

JoeyP
2010-10-31, 17:26
Jag vilar alltid dagen efter jag har druckit. Dels för att jag alltid är trött och seg dagen efter.
Ibland har man huvudvärk. Sen är mina vätskenivåer fuckedup tror jag. Dvs man är ganska uttorkad.

Dricker jag fredag, tränar jag tidigast söndag.

Turbonisse
2010-10-31, 18:42
okej, bra notering. *flex*
men betydligt betydligt mindre? och förmodligen lite elakt mot kroppen att utsätta den för träning när den har fullt upp me o få ut giftet osv?

haru ett svar på min fråga på hur länge jag bör vänta? :)

Träna när du känner att du orkar- lyssna på kroppen. Din egen kropp är den du skall lyssna på.(..och King Grub ;) )

Det har hänt(och händer rätt ofta) att jag tränar dagen efter- kanske dock inte kör ett tungt markpass. Men allt är helt beroende av hur pass hårt det blev kvällen innan naturligtvis.

H/David

rolf
2010-10-31, 19:01
Som Johan P skrev tror jag också att alkoholens skadliga effekt är överskattad. Marthin Berkhan skrev om det på leangains.com också, intressant läsning.

Jag tränar ofta dagen efter en fylla, förutsatt att jag är i sådant skick att jag kan ta mig ur sängen. :D Man får ju anpassa träningen lite efter egen förmåga förstås - som alltid.

p0kerfac3
2010-11-02, 09:47
okej, tack för era svar! :D

Nu är det såhär att när jag skulle lägga mig inatt blev jag helt plötsligt märkbart dålig, ont i halsen, kokande varm, ont i lederna.. (ja de typiska symptomen för feber) och har legat o vridit o vändit mig hela natten..

Kan denna plötsliga 'sjukdom' bero på att kroppen säger ifrån att jag körde för hårt pass för nära inpå fyllan?
För drack i lördags, tog det piano i söndags, men igår så körde jag till o me ett pass extra.. kan det vara kroppens sätt att säga ifrån? :n00b

vicarious
2010-11-02, 09:55
okej, tack för era svar! :D

Nu är det såhär att när jag skulle lägga mig inatt blev jag helt plötsligt märkbart dålig, ont i halsen, kokande varm, ont i lederna.. (ja de typiska symptomen för feber) och har legat o vridit o vändit mig hela natten..

Kan denna plötsliga 'sjukdom' bero på att kroppen säger ifrån att jag körde för hårt pass för nära inpå fyllan?
För drack i lördags, tog det piano i söndags, men igår så körde jag till o me ett pass extra.. kan det vara kroppens sätt att säga ifrån? :n00b

Man blir inte bara sjuk sådär utan att smittas av något. Kan vara så att du tränade hårt och på så sätt stressade immunförsvaret och så blev du sjuk av något som du smittats av på krogen eller någon annan stans.

Nible
2010-11-02, 10:45
Jag tränar ofta bakfull. Dels för att jag mår mycket bättre efter jag har tränat och dels för att jag ser ingen anledning till att inte göra det så länge man känner att man kan prestera ok. Jag föredrar dock att träna lite senare på eftermiddagen dagen efter och inte tidig förmiddag.

Brainlund
2010-11-05, 08:56
Dom gånger jag dricker brukar jag träna dagen efter. Dock brukar jag inte bli bakis. Hade jag varit så bakfull som några jag känner brukar vara att dom inte ens kan gå utanför dörren förrän kvällen efter så kanske jag inte hade tränat. Men det är ju som med allt annat väldigt individuellt. Summa sumarum! Känner du dig pigg dagen efter är det bara att ta dig till gymmet och köra. Tar du dig inte upp ur sängen? Ligg kvar!

Eddie Vedder
2010-11-05, 09:05
Summa sumarum! Känner du dig pigg dagen efter är det bara att ta dig till gymmet och köra. Tar du dig inte upp ur sängen? Ligg kvar!

Man skulle egentligen göra en sticky och enbart klistra in det där.:thumbup:

Jag körde på samma strategi när jag söp mer. Om jag mot förmodan var kapabel att träna dagen efter fylla så kunde jag tänka mig att träna. Om nu inte en vilodag var inplanerad hursomhelst såklart.

Men om jag i vanlig ordning var på tok för bakis för träning tränade jag såklart inte.

Albin Eriksson
2010-11-05, 11:33
fettförbränningen går väl nere lite på sparlåga om man fortfarande har viss del alkohol i blodet, men frågan är om det påverkar muskeltillväxt speciellt mkt.
Hur som kan man ju se till att ha en planerad vilodag dagen efter brakfyllan, dvs inte vila pga "ojsan vad packad jag blev".

Tomas Tryffel
2010-11-05, 12:29
Jag tränar ofta bakfull. Dels för att jag mår mycket bättre efter jag har tränat och dels för att jag ser ingen anledning till att inte göra det så länge man känner att man kan prestera ok. Jag föredrar dock att träna lite senare på eftermiddagen dagen efter och inte tidig förmiddag.

+1
Stämmer helt enkelt in i kören; Känner man att man kan träna så tränar man.
Om inte annat vaknar man ju till och känner sig fräschare!

Tabbe
2010-11-05, 15:17
Man skulle egentligen göra en sticky och enbart klistra in det där.:thumbup:

Jag körde på samma strategi när jag söp mer. Om jag mot förmodan var kapabel att träna dagen efter fylla så kunde jag tänka mig att träna. Om nu inte en vilodag var inplanerad hursomhelst såklart.

Men om jag i vanlig ordning var på tok för bakis för träning tränade jag såklart inte.

Hur blir du som full eddie ?:D

Eddie Vedder
2010-11-05, 15:27
Hur blir du som full eddie ?:D

Vi kan säga såhär: Det finns filmer som inte får komma ut om jag blir känd.:D

JakeShaft
2010-11-06, 04:58
Antingen så super man och bryr sig inte eller så tränar man tokseriöst och super inte. Att springa runt och oroa sig för hur träningen påverkas när man krökar gör det knappast roligare, träningen går knappast bättre om man super. Kan väl inte vara så svårt att välja mellan en rolig karatefylla och bättre träningsresultat?

Silencer
2010-11-06, 14:02
Älskar att dra PB i mark efter en måttlig fylla. Lyssna på kroppen. Ibland går det prima att träna och ibland blir man yr och får skyhög puls redan vid lätt uppvärmning.

kalaskonrad
2010-11-06, 15:47
Jag tränar så länge jag känner att jag orkar med det, bara om jag är lite seg så brukar det försvinna. Däremot kan jag inte tänka mig att det är särskilt kul att gå o lyfta vikter med världens monsterbaksmälla

Sniggel
2010-11-07, 10:18
Hur blir du som full eddie ?:D

Vi kan säga såhär: Det finns filmer som inte får komma ut om jag blir känd.:D

Jag tror han blir okällkritisk och börjar prata om artiklar han läst i aftonbladet :D

Upptaget
2010-11-07, 11:40
Niice, satt och var bekymrad över att jag "kan" träna idag pga fylla igår, men efter att ha läst denna tråden så känns det inte så fel och träna dagen efter, tränar bara 1 muskelgrupp i veckan, så tränar jag inte ben idag blir det 2 veckors uppehåll vilket inte känns så roligt då benen släpar nått jävulskt..

Eddie Vedder
2010-11-07, 11:55
Niice, satt och var bekymrad över att jag "kan" träna idag pga fylla igår, men efter att ha läst denna tråden så känns det inte så fel och träna dagen efter, tränar bara 1 muskelgrupp i veckan, så tränar jag inte ben idag blir det 2 veckors uppehåll vilket inte känns så roligt då benen släpar nått jävulskt..

Huvudsaken är att du under hela kvällen tog en i båda benen. Annars riskerar du snedbelastning.