handdator

Visa fullständig version : WTF, Omöjligt !!!


guzicar
2010-10-31, 10:39
Detta är fan skrämmande..!!!

För 10 dagar sedan avslutade jag min 5 veckors deff - nöjd.

I 10 dagar har jag ätit allt å lite till. Men idag 10 dar efter min deffavslutning visar vågen 7kg mer haha..Va fan, ville typ svimma när jag såg det :(:(

Vad kan det va för fel, tror inte det är möjligt att gå upp 7 kg på 10 dagar ?? eller?

Sniggel
2010-10-31, 10:43
"Allt å lite till"?
Efter en diet kan hungern och suget vara större än vanligt. Kroppen vill tillbaka till sin trivselvikt och det är lättare att äta mer kalorier om man äter "ad libitum"
Har du dessutom gått på en lågkolhydratsdiet tidigare så kan det också förklara en del av dessa kilon.
En diet "fixar" inte en vikt permanent, förändrade kostvanor gör det däremot.

guzicar
2010-10-31, 10:50
aa det har varit en del kalorier, men jag har liksom inte legat på kraftig kcal överskott :( Men jag kan inte förstå dt där med 7 kg /10 dar ??

Undrar hur mkt man går upp om man bulkar ??

mikaelj
2010-10-31, 10:52
Kolhydrater, kolhydrater... Jag har gått upp 4 kg på två dagar.

guzicar
2010-10-31, 10:53
Asså helt ofattbart ändå :( Lust och svälta ihjäl mig bara för det..

Nej det ska jag inte göra men va faaan !!!

Bwall
2010-10-31, 10:54
Du kan ha haft otur med de tillfällen du väger dig, om du jämför på morgonen, direkt efter ett toabesök, du har inte ätit på 15-16 timmar, du har inte druckit särskilt mycket vatten, inga kläder på dig etc med det totalt motsatta, så kan det skilja en hel del. 7 kilo låter dock väldigt mycket.

guzicar
2010-10-31, 10:56
"väldigt mycket" JAAA dt gör dt verkligen... Även om man bröd, pasta å dricker 10l cola om dagen så är 7kg mycket :(

Sniggel
2010-10-31, 11:02
Det är inte 7kg fett iaf!
Men det kan säkerligen ha varit en hel del kalorier du fått i dig. Sen har du en lägre ämnesomsättnign när du gått ner också så det är en del av förklaringen.
Första gången jag gick ner rejält i vikt gick jag upp 5 kg första dygnet efter avslutad diet. 2 kg till på 2 veckor.

guzicar
2010-10-31, 11:07
5 kg på en dag ?? :O shiit

Hoppas verkligen detta är en mardröm och att jag vaknar imorgon med endast 2kg+ :P

HMB
2010-10-31, 11:11
Skärp dig, sluta stirra på vågen och stirra mer på spegeln/måttbandet istället.

guzicar
2010-10-31, 11:17
HMB

Jag kan säga dig min vän att måttbandet visar lika ofattbart resultat :(

mikaelj
2010-10-31, 11:23
Hur ser det ut om några dagar? Under tiden jag överåt var min mage tämligen plufsig. 3-4 dagar efteråt är den mer normal igen och jag tycker att jag ser ut som innan jag började överäta.

vicarious
2010-10-31, 13:07
Detta är fan skrämmande..!!!

För 10 dagar sedan avslutade jag min 5 veckors deff - nöjd.

I 10 dagar har jag ätit allt å lite till. Men idag 10 dar efter min deffavslutning visar vågen 7kg mer haha..Va fan, ville typ svimma när jag såg det :(:(

Vad kan det va för fel, tror inte det är möjligt att gå upp 7 kg på 10 dagar ?? eller?

Varför?

Sniggel
2010-10-31, 13:45
5 kg på en dag ?? :O shiit

Hoppas verkligen detta är en mardröm och att jag vaknar imorgon med endast 2kg+ :P

Man kan säga så här:
Om man följer en lågkolhydratdiet och därmed tappar mycket vätska.
Säg att man går ner 18 kg, sedan börjar äta normalt (inte som dig, "allt o lite till") och går upp 5 kg där det mesta är vätska. Då har man egentligen bara återställt vätskebalansen och egentligen bara gått ner 13 kg kroppsmassa (eftersom vätskebalansen är återställd och förväntas ligga på normala nivåer på en normal kosthållning).

Det är lätt att lura sig själv om man tillfälligt följer en lågkolhydratdiet att man gjort större framsteg än någon som följer en mer balanserad diet (map makronutrienter).

mikaelj
2010-10-31, 14:54
Det är lätt att lura sig själv om man tillfälligt följer en lågkolhydratdiet att man gjort större framsteg än någon som följer en mer balanserad diet (map makronutrienter).

Precis, därför ska man alltid äta lågkolhydratkost så att man ser faktisk fettförlust direkt. ;-)

Sniggel
2010-10-31, 14:57
Precis, därför ska man alltid äta lågkolhydratkost så att man ser faktisk fettförlust direkt. ;-)

Haha, visste att nån kunde svara nåt sånt, därför jag använde ordet "tillfälligt" ;)

Insulinus
2010-10-31, 17:38
Tarminnehåll, glykogen, vatten och magsäcksinnehåll är alla flyktiga substitut som lätt försvinner och återkommer och spelar stor roll i dagsvariationer utav vikten.

Efter min senaste tävling gick jag upp 8kg på 36h. Besökte inte toan på ett par dagar efter tävling utan all vätska och mat fyllde upp de tömda depåerna.

Tacos
2010-11-01, 10:41
Varför måste det vara svart eller vitt, inga kolhydrater eller överätning?

Jag har bulkat i ca. 10 veckor och gått upp ungefär 0,3 - 0,4 kg. i veckan från start, precis enligt planeringen. Då har jag ätit kolhydrater i "vanliga" doser. Är väldigt nöjd med resultatet hittils.

En balanserad kost med kolhydrater, fett och protein funkar kanon för MIG. Har gått snart en hel bulk utan ätardagar eller speciellt sötsug :)

mikaelj
2010-11-01, 12:51
Varför måste det vara svart eller vitt, inga kolhydrater eller överätning?

Jag har bulkat i ca. 10 veckor och gått upp ungefär 0,3 - 0,4 kg. i veckan från start, precis enligt planeringen. Då har jag ätit kolhydrater i "vanliga" doser. Är väldigt nöjd med resultatet hittils.

En balanserad kost med kolhydrater, fett och protein funkar kanon för MIG. Har gått snart en hel bulk utan ätardagar eller speciellt sötsug :)

Att TS diskuterar deff verkar du helt missat. (och varför skulle man ha en ätardag när man bulkar?)

Medusa
2010-11-01, 13:12
man kanske vill unna sig något speciellt som inte är nyttigt att äta konstant under uppbyggnad, som ex godis, glass, chips, dötsdroger och diverse skit...

skillnad på "bulk" och bulk... äta ofantliga mängder mat som är ren "relativt" dieten du följer, dricka mycket få i sig vitaminer mineraler fetter mm jmfrt med äta allt man ser skräp eller inte... stor skillnad..

Tacos
2010-11-01, 13:12
Att TS diskuterar deff verkar du helt missat. (och varför skulle man ha en ätardag när man bulkar?)

Nej, det har jag inte missat. Det jag menar är att det går väl att applicera den kosten på deff också?

Det har jämt en förmåga att bli: Deff=ta bort alla kolhydrater, Bulk=Ät tills du spyr

Sen respekterar jag att vissa vill lägga om kosten för att kanske motivera sig inför en deff eller bulk. Men då är det kanske inte kosten i sig som gör underverk, utan mer förändringen/förnyelsen.

Brainlund
2010-11-05, 09:15
Varför måste det vara svart eller vitt, inga kolhydrater eller överätning?

Jag har bulkat i ca. 10 veckor och gått upp ungefär 0,3 - 0,4 kg. i veckan från start, precis enligt planeringen. Då har jag ätit kolhydrater i "vanliga" doser. Är väldigt nöjd med resultatet hittils.

En balanserad kost med kolhydrater, fett och protein funkar kanon för MIG. Har gått snart en hel bulk utan ätardagar eller speciellt sötsug :)

Jag har då aldrig haft speciella "ätardagar" vid bulk....har jag sötsug vid bulk käkar jag choklad :) Det är vid deff söstsuget är irriterande