handdator

Visa fullständig version : F&S dietist: "Viktigt att du äter var tredje timme, då bibehåller du muskelmassa"


McCoy
2010-10-31, 00:27
Tråkigt att deras "expert" inom kost får ge ut sådana felaktiga råd oemotsagd. "Om det går för långt mellan måltider bryter kroppen ner muskelmassan för att få bränsle."

Det är dietisten Anna Ottosson som svarar på frågor gällande kost i F&S-pressen. Hon bloggar för Expressen och har tydligen gett ut boken "3-timmarsdieten"

"Med utgångspunkt i de senaste vetenskapliga rönen beskriver Anna Ottosson hur du enkelt går ner i vikt genom att äta var tredje timme. 3-timmarsdieten är en bok för dig som älskar mat och som vill fortsätta äta gott samtidigt som du tappar i vikt"

Men intet nytt under solen antar jag...

Medusa
2010-10-31, 00:29
är inte påståendet i sig sant då? definerar hon en tidsrymd? är lite vagt formulerat, men kvacksalvare är som dom är...

Crocker
2010-10-31, 00:33
Tråkigt att deras "expert" inom kost får ge ut sådana felaktiga råd oemotsagd. "Om det går för långt mellan måltider bryter kroppen ner muskelmassan för att få bränsle."

Det är dietisten Anna Ottosson som svarar på frågor gällande kost i F&S-pressen. Hon bloggar för Expressen och har tydligen gett ut boken "3-timmarsdieten"

"Med utgångspunkt i de senaste vetenskapliga rönen beskriver Anna Ottosson hur du enkelt går ner i vikt genom att äta var tredje timme. 3-timmarsdieten är en bok för dig som älskar mat och som vill fortsätta äta gott samtidigt som du tappar i vikt"

Men intet nytt under solen antar jag...
Nej man kommer på nya "dieter" varje dag, ganska tröttsamt.

Eddie Vedder
2010-10-31, 08:52
Nej man kommer på nya "dieter" varje dag, ganska tröttsamt.

Just Anna Ottosson är ju iofs överhuvudtaget väldigt anti mot allt som handlar om bantning och modedieter. Själv har hon lanserat "3-timmarsdieten". :D

Skämt åsido, det finns mycket saker där jag inte håller med henne om vi snackar detaljnivå. Men hennes syn på kosthållning och ätande i stort tycker jag om.

Om ni är intresserade av Anna Ottosson så Googla namnet och kolla hennes blogg istället för att dra slutsatser av det här.:)

Inge Enveten
2010-10-31, 08:55
Finns mycket bra information att läsa kring detta i inlägget högst upp på sidan http://www.leangains.com/

Apos78
2010-10-31, 12:56
Sen är hon som sagt dietist i grunden. Verkligen inte lika med att hon är väl insatt i nutrition och träning.

Grandmaster
2010-10-31, 13:13
Föga förvånande.