handdator

Visa fullständig version : Godis


Big bicep
2010-10-30, 00:16
Någon fler än jag som brukar frossa i sig ca 1kg lösgodis i veckan under en dag? utan att gå upp märkvärt,

limenka
2010-10-30, 00:18
Lätt, kan gå ner tom. Fast då äter jag inget annat den dagen.

Big bicep
2010-10-30, 00:30
Med inget annat menar du bara godis ?

limenka
2010-10-30, 00:47
Med inget annat menar du bara godis ?

Jo fast då räknar jag inte in det desperata försök till att fylla på med protein som kvarg och mjölk utgör*whatever*

tsp
2010-10-30, 02:36
Been there, done that. Var på coop i torsdags och de sålde lösgodis för 3.90kr/hg. Köpte ett kilo. Tog slut idag.

944RS
2010-10-30, 07:33
Nej

Nykropp
2010-10-30, 07:46
Skulle jag aldrig orka sätta i mig, men så är jag ingen gottegris heller. ;)

Inge Enveten
2010-10-30, 09:00
"Hade" klarat absolut rent ätkraftmässigt men på senare tid är inte suget för just godis så stort. Hade hellre tryckt i mig 3 dubbla cheeseburgare t.ex eller en kebabpizza.

Mums :D

hidden
2010-10-30, 09:18
"Hade" klarat absolut rent ätkraftmässigt men på senare tid är inte suget för just godis så stort. Hade hellre tryckt i mig 3 dubbla cheeseburgare t.ex eller en kebabpizza.

Mums :D

Word

Eddie Vedder
2010-10-30, 10:08
Ingen människa går upp märkvärt av 1 kg godis. Låt oss för enkelhets skull säga att man utöver energibalans käkar 5000 kcal från godis.

Rent teoretisk är det någonstans mellan ½-1 kg. Så mycket kommer aldrig bli fett i praktiken men utgår vi från den orimliga tanken så är det fortfarande så att på de flesta personerna är inte en kroppsviktökning på mellan ½-1 kg något som direkt syns märkbart.

Som svar på frågan om jag trycker i mig så mycket godis: Nej såna orgier är jag glad att jag aldrig har. Jag körde också med "ätardagar" förut, det vill säga ett mer Koloaccepterat ord för hetsätning. Så kul är det inte att käka sig till magsmärtor och att må illa i två dagar sen.

Insulinus
2010-10-30, 11:24
Ja det händer, plockar man ner allt godis man tycker om i påsen och affären har ett stort sortiment så blir det lätt 1kg. Jag köper en stor påse för att dela med flickvännen. Borde ha lärt mig vid det här laget men jag äter nog upp 90% utav godiset.. :D

Crocker
2010-10-30, 11:25
Jag kan äta förjäkla mycket chips ganska ofta, och jag är nöjd att jag inte känner dåligt samvete med att jag måste kompensera os.v. Kan bli 600g med 6dlgräddfil vissa kvällar.

SiSenior
2010-10-30, 13:39
Händer väl. Varannan helg kan det vara gott kanske.

J.V
2010-10-30, 13:45
Äter sällan godis, men när jag väl gör det blir det att dötsfrossa. Ofta följer även glass, chips och pizza med.

Så svaret är väl ja. :D

isterbuk
2010-10-30, 15:05
Det har väl hänt ett x antal gånger :) Blir oftast ett par slevar för mycket när man står vid lösgodishyllorna.

Scratch89
2010-10-30, 17:38
Det händer någon gång varje månad, i alla fall. Den här veckan har jag typ intagit lösgodis intravenöst.

Pompere
2010-10-30, 22:28
Väldigt sällan faktiskt. Chokladbollsmet med lätta har hjälpt mitt godis-sug (läs chokladsug)

Pelle2
2010-10-31, 01:00
Jag körde också med "ätardagar" förut, det vill säga ett mer Koloaccepterat ord för hetsätning. Så kul är det inte att käka sig till magsmärtor och att må illa i två dagar sen.

Word

JoeyP
2010-10-31, 01:18
Käkade 500g godis och en choklad kaka 200g nyss :D Räknas väl som 1kg godis typ :D

Juste, 5glassar också,

En 88a, 2nogger, 2sandwitch.

O juste, sen 2 grillkorvar med, ketchup och senap på dem :D Jävligt gött. Cs på de också med läsk, fast lightläsk visst xD

JakeShaft
2010-10-31, 03:44
När jag har varit eller kommer vara deprimerad så kan jag ta mig till Mazi köpa godis och kakor för 100-130kronor och smälla i mig på en dag. Osäker på hur mycket det är, men måste vara en bra bit över ett kilo.

JakeShaft
2010-10-31, 03:45
När jag har varit eller kommer vara deprimerad så kan jag ta mig till Maxi köpa godis och kakor för 100-130kronor och smälla i mig på en dag. Osäker på hur mycket det är, men måste vara en bra bit över ett kilo.

NiCrue
2010-10-31, 06:17
När jag har varit eller kommer vara deprimerad så kan jag ta mig till Maxi köpa godis och kakor för 100-130kronor och smälla i mig på en dag. Osäker på hur mycket det är, men måste vara en bra bit över ett kilo.

Aj, låter inte alltför hälsosamt?
Rent psykiskt/mentalt/själsmässigt alltså.

Tvärarg
2010-10-31, 12:28
När jag har varit eller kommer vara deprimerad så kan jag ta mig till Maxi köpa godis och kakor för 100-130kronor och smälla i mig på en dag. Osäker på hur mycket det är, men måste vara en bra bit över ett kilo.

Släng på lite dödsmetall i lurarna och dra till gymmet, underbart sätt att få ut negativ/positiv energi på!

JimmyFlessa
2010-10-31, 12:54
Nej, frossar aldrig i godis. Men det är ju inte konstigt att du inte går upp om du över en längre tid kollat fortfarande inte ligger på ett kaloriöverskott.

karlingen
2010-11-01, 13:49
Hur brukar ni känna er efter att ha tryckt i er så mycket godis? Och då menar jag psykiskt. Får ni dåligt samvete när ni går o lägger er? Eller dagen efter?

Crocker
2010-11-01, 14:47
Hur brukar ni känna er efter att ha tryckt i er så mycket godis? Och då menar jag psykiskt. Får ni dåligt samvete när ni går o lägger er? Eller dagen efter?
Jag mår kanon!
Ser ingen anledning att må dåligt för man ätit uppemot ett kilo onyttigheter.

Anton Fräs
2010-11-01, 14:54
Hur brukar ni känna er efter att ha tryckt i er så mycket godis? Och då menar jag psykiskt. Får ni dåligt samvete när ni går o lägger er? Eller dagen efter?

När jag var ätstörd mådde jag väldigt dåligt; ångestattacker, rensning, you name it.

Nuförtiden är jag allmänt jävligt nöjd och tänker på hur gott det var efteråt. Att njuta av slisk och god mat med människor man tycker om är något av det bästa jag vet. Älskar godis och sötsaker.

Ser inga reella skäl varför någon skulle känna skam över det.

isterbuk
2010-11-01, 15:36
Att njuta av slisk och god mat med människor man tycker om är något av det bästa jag vet.


Så mycket +1 på den! *love*

Färssen
2010-11-01, 19:08
Nuförtiden är jag allmänt jävligt nöjd och tänker på hur gott det var efteråt. Att njuta av slisk och god mat med människor man tycker om är något av det bästa jag vet. Älskar godis och sötsaker.

Ser inga reella skäl varför någon skulle känna skam över det.

Väl skrivet! Har exakt samma inställning. Fast i tentaperioder kan jag erkänna att det kan bli lite väl mycket gottis ibland, är typ det enda glädjeämnet man har då...

J.V
2010-11-01, 19:24
Hur brukar ni känna er efter att ha tryckt i er så mycket godis? Och då menar jag psykiskt. Får ni dåligt samvete när ni går o lägger er? Eller dagen efter?Nej, för träningspasset/passen efteråt blir alltid så mycket bättre än det varit annars.

sp123ltd1
2010-11-01, 19:29
Hur brukar ni känna er efter att ha tryckt i er så mycket godis? Och då menar jag psykiskt. Får ni dåligt samvete när ni går o lägger er? Eller dagen efter?
Brukar faktiskt bli besviken på mej själv:(

Pelle2
2010-11-01, 19:31
Skrämmande att läsa hur många det faktiskt verkar vara som mår dåligt över sitt ätande till och från *spy*

whalle
2010-11-02, 13:31
Godis kan vara en sjukt bra motivationshöjare för min del. Jag är en sån där som endast äter godis på lördagar men för att få köpa det så ska jag fasen göra mig förtjänt av det på träningspasset innan. Är jag nöjd efter träningen så kan jag lätt gå och köpa något kilo godis och trycka i mig utan problem :)

Cerberus
2010-11-02, 14:41
har slutat med såna frosserier sen en lång tillbaka. Senast ja åt ca 0.5kg godis var under senaste rediga förkylningen.

har blivit beroende av enorm mättnad(och gott samvete efteråt) att äta enorma, mättande och nyttiga måltider. Kommer nog spendera myycket pengar på keso framöver :D fy fan vilken höjdare det är blandat me doublepro-choklad.


äter godis, bakverk och annat energirikt extremt sällan numera då det är lite som knark för mig...men jag kan vara måttlig om jag äter de numera. Bara att jag mycket hellre föredrar brutal mättnad och en grymmare kropp(vilket jag inte får med massa godis som triggar min aptit).


har bytt fredagsgodiset till öl/vin istället :D. Roligare och mindre fettbildande.

NiCrue
2010-11-02, 16:24
Skrämmande att läsa hur många det faktiskt verkar vara som mår dåligt över sitt ätande till och från *spy*

Ja. Tyvärr har ätandet blivit något ångestfyllt och besvärligt för många - mig själv inkluderad.

Gud vad mycket jag skulle ge för att få glömma allt jag vet om näringsinnehåll och dyl. Livet hade blivit så mycket trevligare, vill jag tro.

Anton Fräs
2010-11-02, 16:29
Ja. Tyvärr har ätandet blivit något ångestfyllt och besvärligt för många - mig själv inkluderad.

Gud vad mycket jag skulle ge för att få glömma allt jag vet om näringsinnehåll och dyl. Livet hade blivit så mycket trevligare, vill jag tro.

Det handlar inte om det utan snarare om din inställning till maten.

Cerberus
2010-11-02, 18:37
Ja. Tyvärr har ätandet blivit något ångestfyllt och besvärligt för många - mig själv inkluderad.

Gud vad mycket jag skulle ge för att få glömma allt jag vet om näringsinnehåll och dyl. Livet hade blivit så mycket trevligare, vill jag tro.

det var en skön tid, dock var jag fetare och tröttare.

Kimball
2010-11-02, 19:22
just lösgodis är en djävulens påfund. Lyckas sällan plocka ihop påsar till mig själv på mindre än 400g, mindre än så innebär ju att "man inte får med allt man vill ha", eller inte tillräckligt många bitar av allt iallafall :( Tänker alltid att det är bättre än att köpa en 200g chokladkaka + någon liten påse skumgodis, men det stämmer sällan för min del, då mitt lösgodis ofta består av en hel del choklad...

Onigiri
2010-11-02, 20:22
Men varför sådana mängder? Godis kunde jag lätt käka varje dag, tex 2 hg max. Äter jag mer än så, även om jag inte ätit något alls känner jag mig bara uppblåst och blir trött och seg. Blir lite lätt bakis nästan. Ett kilo skulle fan ta livet av mig, gör det inte det direkt så blir det sockerbakfylla i magen dagen därpå. Det brukar vara värst med godis och sånt. Magen är helt ur balans dagen efter.

daff__
2010-11-02, 20:25
Jag brukade ofta köpa 1 påse chips, 1 påse ostbollar (eller jordnötsringar) och ibland även en chokladkaka och äta upp allt de på under en timma medans jag kollade på film.
Och då har jag ändå nästan alltid ätit mat 1 timma innan de. Direkt efteråt får jag enorm ångest. Men jag klarar (ehm klarade) inte av att kolla på film utan att äta chips *gah!*
Vet inte hur det var med vikten, jag har alltid legat på 72-75kg de senaste 7 åren. Ofta när jag höll mig från att äta skräp i några veckor så blev det alltid att jag åt ikapp allt de på några veckor igen när jag väl köpte första chipspåsen igen.
Men nu har jag inte ätit ett enda chips eller en enda godisbit på över 3 veckor sedan jag började träna hårt och seriöst :thumbup:

benacii
2010-11-02, 23:04
att hålla sig ifrån godis HELT brukar inte funka i längden, det brukar sluta med hetsätning istället tyvärr

Cha
2010-11-03, 07:28
Godis kan vara en sjukt bra motivationshöjare för min del. Jag är en sån där som endast äter godis på lördagar men för att få köpa det så ska jag fasen göra mig förtjänt av det på träningspasset innan. Är jag nöjd efter träningen så kan jag lätt gå och köpa något kilo godis och trycka i mig utan problem :)

Jag är precis likadan. Om jag någon vecka känner mig sötsugen brukar jag bestämma mig för att "på fredag får jag äta godis, så länge jag håller mig till mina 5 träningspass i veckan och kör lite extra hårt på fredagen + lördagen". Sen är det bara att trycka i sig 0,5 kg godis eller en Ben & Jerrys *drool*