handdator

Visa fullständig version : dags att ställa saker till rätta...


hidden
2010-10-29, 20:48
Har under en period gått ner i vikt från 91,2kg till 79,9kg. Jag insåg vid den här tidpunkten att jag blivit LITEN trots att längden endast låg på 175 cm.
Viktnedgångsjournalen (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=151887)

Vad hände egentligen?
Anledningen till att jag har velat fram och tillbaka mellan att "bulka" eller "deffa" är för att jag har förlorat all min styrka i biceps + förlorat måtten på överarmarna och blivit mjukare med tiden. Jag lider även av att ena latsen är mycket större än den andra och att mina trapz knappt är befintliga. Även mina underarmar har lidit, under 5 månaders av dålig kost har jag inte vuxit ett skvatt på gymmet och saker bli bara sämre.

Vad är det jag vill?
Jag vill bli biff.

Det sista jag skrev där kan inte uppnås av att jag ska "dieta" hela tiden och må dåligt över att min kropp är som den är. Efter att ha rådfrågat min kusin som är en f.d hobby bodybuildare så sade han att jag skulle satsa på massan istället om jag känner att min kropp är liten. Jag kom istället fram till att jag ska bygga så mycket jag kan under 110 dagar, sen deffa under 110 dagar tills dagen då jag reser till Japan. (Träningen kommer såklart fortsätta igen när jag kommer hem) Jag är 90% säker på att jag ska hålla detta schema efter att jag har ändrat mina gamla scheman hela tiden. Nu är det verkligen dags att skärpa sig.

Gymschemat 3 splitt (rullande med en dags vila):

Dag 1 - Triceps, bröst, axlar (Bänkpress)
Dag 2 - Ben, vader, mage (Knäböj)
Dag 3 - Biceps, underarmar, ryggpartiet (Marklyft)
Dag 4 - Vila
Sen fortsätter det.

Stats:
175 cm
80-83kg
Bänkpress - 82kg x 1
Knäböj - 110kg x 1
Marklyft - 135kg x 1


Önska mig lycka till, jag behöver det.

al3ks
2010-10-29, 21:10
KÖR HÅRT MAN! :hbang:

hidden
2010-11-01, 17:36
1 November: (110 dagar kvar tills deff)
Pass - Axlar, Triceps, Bröst
Bänkpress
Sned Hantelpress
Dips
Crossovers i CC
Militärpress
Frammåtlyft med hantel
Upprätt skivstångsrodd
Sidolyft med hantel
Pushdowns i CC
Enhandspushdowns i CC


Jag körde halva repetitioner för att få maximal kontakt med musklerna. Alltså så körde jag inte hela vägen upp och inte hela vägen ner heller. Höll mig till "mitten-rörelserna".

Jag måste koncentrera mig mer på att göra rätt vid axelövningarna. Annars så kändes passet riktigt bra! Det känns även skönt att ha ätit ordentligt innan och efter passet istället för att känna att musklerna tynar bort hela tiden...*popcorn*

Taggar nu för benpasset imorgon! :)

hidden
2010-11-02, 16:31
2 November: (109 dagar kvar tills deff)
Pass - Ben, vader, mage
Knäböj
Bencurl
Benspark
Bencurl (igen)
Vadpress i benpress
Crunch i maskin

Så mycket folk i gymmet idag så jag kunde inte köra passet precis som jag hade tänkt mig... Blev less och drog lite tidigare och blev nöjd med hur hårt hamstringarna och quadsen arbetade, vader och mage blev det knappt något :(

Jaja... Taggar för rygg, biceps, underarmar imorgon! :)

hidden
2010-11-03, 14:44
3 November: (108 dagar kvar tills deff)
Pass - Biceps, underarmar, ryggpartiet
Skivstångsrodd
Marklyft
Latsdrag
Shrugs
Framåtlutad flyes
Skivstångscurl
Hantelcurls
Skivstångscurl (Igen)
Underarmscurl

Passet kändes inge speciellt. Inte dåligt och inte bra, så man kan väl säga att passet vart helt ok! Det känns skönt att ha energi i gymmet nu när man får äta lite mer och är taggad som fanskapet själv...

Taggar för passet imorgon - Triceps, bröst, axlar! :)

hidden
2010-11-04, 15:18
4 November: (107 dagar tills deff)
Pass - Triceps, bröst, axlar
Bänkpress
Sned hantelpress
Dips
Militärpress
Frammåtlyft med viktskiva
Crossovers i CC
Sidolyft i CC
Drag till hakan
Enhands pushdowns i CC

Passet kändes inte så bra som jag ville. Kändes ganska bra i axlarna men inte så bra i bröst och triceps tyvärr :(
Men det är inget att tjura över, har fortfarande över 100 dagar på mig att fixa till detta! :)

hidden
2010-11-04, 15:19
Dagens taggningslåt:
Astrix - Poison

34l8ZwjfArk

hidden
2010-11-05, 13:54
5 November: (106 dagar kvar tills deff)
Pass - Ben, vader, mage
Knäböj
Stående vadpress i smith
Bencurl
Benspark
Bencurl (igen)
Benlyft
Crunch med vikt bakom huvudet

Det här passet vart KANON! Bästa passet än så länge... Grymt bra kontakt i musklerna! Blir så jävla glad när det går bra! :) Det här passet gick helt felfritt...

Det ända jag måste fixa i schemat är de andra passen. Måste köra så att jag får mer kontakt i musklerna så att jag lyckas trötta ut dem ordentligt. Taggar för biceps, underarmar och rygg imorgon.

hidden
2010-11-05, 16:59
Glömde lägga till dagens taggningslåt!

Rammstein - Benzin
Y3q9-PnnlM0

hidden
2010-11-06, 14:06
6 November: (105 dagar kvar tills deff)
Körde rygg, biceps och underarmar idag.
Jag skriver inte ner passet eftersom jag gick mest runt och försökte få kontakt med bakre axeln med olika övningar! Det verkar inte gå?

Har ni några tips på övningar för bakre axeln? Räcker det med skivstångsrodd tro?

I alla fall så fick jag bra pump i biceps och underarmar! Inte lika bra i ryggområdet tyvärr ;(
Jag får helt enkelt ta igen nästa pass.

hidden
2010-11-08, 16:47
8 November: (103 dagar kvar tills deff)
Pass - Bröst, Triceps och Axlar
Bänkpress
Lutande flyes
Dips
Crossover i CC
Militärpress
Sidolyft
Framåtlyft med viktkaka
Enhandspushdowns i CC

Körde även mage idag även fast det inte är enligt schemat:
Benlyft
Viktade crunches


Finns inte mycket att säga om passet förutom att det var BRA! Fick kontakt i alla muskler, skitbra pass... :)

hidden
2010-11-09, 17:42
9 November: (102 dagar kvar tills deff)
Pass - Ben
Benspark
Bencurl
Benspark (igen)
Bencurl (igen)
Stående vadpress i smith

Passet blev ganska kort eftersom jag körde mage igår... Körde inte knäböj idag eftersom jag ska köra marklyft imorgon, vill inte överanstränga ländryggen! Bra pass!

Lychgate
2010-11-10, 09:09
Still going strong. ;)

Kör reverse pecdeck/kryssdrag för baksida axlar, både med en arm i taget och båda.

hidden
2010-11-10, 18:30
Still going strong. ;)

Kör reverse pecdeck/kryssdrag för baksida axlar, både med en arm i taget och båda.

YES! :) Hur går det själv?

Det jag ångrar med mitt gym är dem inte har pecdeck*gah!*
Kryssdrag? Ungefär som crossovers för bröst fast man drar armarna bakåt?

hidden
2010-11-10, 18:34
10 November: (101 dagar kvar tills deff)
Pass - Rygg, biceps, underarmar
Skivstångsrodd
Hantelrodd
Marklyft
Shrugs
Latsdrag
Skivstångscurls
Hantelcurls
Skivstångscurls (igen)
Underarmscurl

Sjuklig pump i biceps, underarmar och ländryggen. Kunde varken gå eller lyfta min träningsväska utan att anstränga mig till fullo... Bra pass, förutom att jag inte fick kontakt med bakre axlar och trapzen lika mycket. Ska försöka mig på Lychgates tips om kryssdrag nästa pass!

hidden
2010-11-11, 17:20
11 November: (100 dagar kvar tills deff)
Pass - Bröst, Triceps och Axlar
Bänkpress
Dips
Crossover i CC
Militärpress
Framåtlyft med viktkaka
Sidolyft
Enhandspushdowns i CC

Bra pass! Inga konstigheter! :) Sitter o trycker i mig ägg och ska snart plugga inför geografiprov imorgon -.-'

hidden
2010-11-12, 16:10
12 November: (99 dagar kvar tills deff)
Pass - Quads, hamstrings, vader, mage
Knäböj
Stående vadpress i smith
Bencurl
Benspark
Benlyft
Viktade crunches

Passet kunde ha varit mycket bättre... Sjukt trött och omotiverad efter världens tråkigaste geografiprov.

Börjat få konstiga känningar i högra latissimus dorsi ;( Vet inte om det är pga tricepspasset eller om det är ryggpasset? Men hur som helst känns det inte bra. Får se hur det är imorgon då det är dags för rygg igen.

hidden
2010-11-13, 17:18
13 November: (98 dagar kvar tills deff)
Pass - Rygg, Biceps
Skivstångsrodd
Rodd i maskin
Shrugs
Latsdrag
Skivstångscurls
Hantelcurls
Skivstångcurls (igen)

Fick som vanligt dålig kontakt i ryggpartiet... VET INTE VAD DET ÄR SOM ÄR FEL! :(
Annars fick jag skitbra kontakt i biceps! :)

hidden
2010-11-15, 15:37
15 November: (96 dagar kvar tills deff)
Pass - Axlar, Triceps, Bröst, Mage
Bänkpress
Sned Hantelpress
Dips
Crossovers i CC
Militärpress
Frammåtlyft med viktkaka
Sidolyft med hantel
Enhandspushdowns i CC
Benlyft
Viktade crunches

Helt ok pass trots att vara på morgonen och att man var omotiverad :P

Tog dessutom 85*1,5 på bänkpressen, vilket är PB... Jag kör alltid mina maxningar efter mina arbetsset, funderar på om jag ska försöka ta 90kg nästa vecka början av passet.

hidden
2010-11-15, 22:53
Taggningslåt! En gammal favorit som man upptäckt igen! :)

Raunchy - Remembrance
PRs_m9eZZIE

hidden
2010-11-16, 18:02
16 November: (95 dagar kvar tills deff)
Pass - Quads, hamstrings, vader
Knäböj
Benspark
Bencurl
Benspark (igen)
Bencurl (igen)
Stående vadpress i smith

Helt ok pass, trots att jag vart supertrött! Blev även lite spyfärdig... Men det får man ta :) Trycker i mig mat nu och är taggad för lite skolarbete (ovanligt).

hidden
2010-11-17, 16:44
17 November: (94 dagar kvar tills deff)
Pass - Rygg, Biceps, Underarmar
Skivstångsrodd
Shrugs
Latsdrag
Frammåtlutade flyes
Marklyft
Skivstångscurls
Hantelcurls
Skivstångcurls (igen)
Underarmscurl

Ingen kontakt alls i latsen, dålig kontakt i trapzen. VAD ÄR DET FÖR FEL? LACKAR JU UR SNART. Försökte även köra lite hypersträck, men det gick inte, för att mina pungkulor krossades mot den där förbenade bänken...

Bra pump i underarmar och biceps dock!

hidden
2010-11-19, 16:38
Körde triceps pass igår, men orkade inte skriva in det :P

19 November: (92 dagar kvar tills deff)
Pass - Ben, Vader, Mage
Stående vadpress i smith
Viktade crunches
Benlyft
Bencurl
Benspark


Kort pass, men hann få rejal med pump i låren! :)

hidden
2010-11-21, 19:56
Nu har jag åter igen blivit osäker på vad jag vill göra...
Vet inte om ni har sett denna:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=156845

Men det föreslås att jag borde börja med deffen nu och kanske ligga på lite mindre underskott? Jag får använda kommande veckan som en funderingsvecka, där jag kollar hur ekonomin kommer ligga till och försöka se vad jag ska ta mig till...

hidden
2010-11-25, 17:40
Har inte uppdaterat på ett tag, men kör på som vanligt!
Inte missat en endaste enda dag! :)

hidden
2010-11-30, 15:01
Jag har gymmat på som vanligt, men har inte kunnat uppdatera för att jag ligger i djup läxhav...

Dessutom har jag dragit ner på träningen den här veckan då det är nationella i matte B nästa vecka, så jag väljer att lägga lite mer tid på att plugga

Fixade även PB i gymmet här om da'n:
Knäböj 115kg x 5

hidden
2010-12-01, 18:22
1 December:
Bröst, triceps, axlar och mage

Bänkpress (bäst resultat: 4x78kg)
Viktade dips (bäst resultat: 4xkv+18kg)
Crossovers i CC
Militärpress (bäst resultat: 8x50kg)
Hantellyft åt sidan
Benlyft
Viktade crunches

Vart inte så motiverad innan gymmet. Men när jag väl var där så var det helt sjukt nice! :) Lätt att peppa sig själv när man har sett på motivationsfilmer dagen innan...

hidden
2010-12-06, 16:14
6 December:
Lår, vader och ländrygg

Knäböj (bästa resultat: 120kg x 3 PB)
Benpress
Marklyft (bästa resultat: 120 x 2, mina händer klarar inte av mer, fast ryggen gör det...)
Stående vadpress i smith

Rolig pass! :) Kul att lyfta lite tyngre nu faktiskt, trodde inte det skulle vara så. Men har ett problem, mina händer klarar inte av tyngre marklyft, klarar 1 reppare på tungt, men inte fler för att jag får så förjävliga blåsor... Vet att jag kan ta mer i marklyft, men vafan? Händerna ger upp så lätt...

fredrikobom
2010-12-06, 17:24
härlig journal, kul att följa!

hidden
2010-12-06, 18:01
Tack :)
Men tyvärr just nu som du kanske märker har jag inge särskilt mål jag söker. Helt enkelt eftersom jag är kluven! Men jag antar att det gör journalen lite mer intressant i vissa aspekter...

hidden
2010-12-07, 19:40
Var ute och sprang idag... Inte sprungit på ett tag, och kan säga att det var SKITJOBBIGT.

Vet inte hur långt jag sprang eller på vilken tid, men gissar på distansen var ca 3km och tid.... vill jag inte ens avslöja ! :P

Taggar för bänkpress imorgon.

hidden
2010-12-11, 16:03
11 December:
Träningen under veckan blev inte som jag hade planerat, så jag körde blandpass idag! :)
Passet:
Bänkpress (bästa resultat 77,5kgx5)
Viktade dips (bästa resultat kv+20kgx4)
Dips med kv
Latsdrag
Shrugs
Frammåtlutande flyes (för bakre axlar)
Sidolyft med hantlar
Hantelcurls
Viktade crunches
Armhävningar


Sen avslutade jag passet med 10 min löpning! :) Börjar bli jobbigt att springa tycker jag... Därför ska jag börja springa ännu mer! :) Har fått ögonen öppna för värnplikt, undrar om jag ska satsa på det? Haha, får i så fall vänta tills 2012, men man kan ju alltid fixa fysiken tills dess.

Annars var passet SUPER, skitskönt att kunna gymma utan att tänka på att man har Nationella prov och diverse jobbiga redovisningar hela tiden! Riktigt skönt. Kände att jag kunde stanna i gymmet 4h till.

hidden
2010-12-13, 23:23
13 December:
Pass - Ben, Nedre rygg
Knäböj (bästa resultat: 120x4)
Marklyft (bästa resutlat: 120x4)
Stående vadpress i smith
Benspark
Bencurl

Skön pass, kördes dock utan mat i magen, vilket gjorde att jag mådde lite illa mot slutet. Men kul var det i alla fall! :) Har fortfarande problem med marklyft och handstyrka och tålighet. Ryggen pallar som sagt mer, men det är händerna som hela tiden vill ge upp, vilket gör mig jävligt frustrerad.

Börjar funderar på om jag ska investera i gymhandskar... Men man vill ju ha härdade händer med? Men mina verkar inte vilja bli härdade...

hidden
2010-12-15, 17:07
15 December:
Bröst, triceps, axlar och mage
Bänkpress (bästa resultat: 5x80kg)
Viktade dips (bästa resultat: 4xkv+18kg)
Dips
Crossovers i CC
Militärpress (i smith)
Hantellyft åt sidan
Benlyft
Viktade crunches
Armhävningar

Avslutade passet med 10 minuters löp! :) Passet kändes inge speciellt, varken bra eller dålig. Körde bänkpress i power racket så stången gick inte ända till bröstet som jag är van vid, så det kändes annorlunda. Anledingen till att jag körde bänken i power racket är för att jag aldrig har passare (gymmar alltså alltid själv) och ville testa ta ut mig ordentligt för engång skull.

hidden
2010-12-17, 18:57
17 December:
Pass - Övre rygg, biceps och underarmar.
Rodd i maskin (jävligt bra kontakt)
Latsdrag (kommer nog börja kunna köra chins snart istället)
Hantelrodd
Hantelshrugs
Skivstångsshrugs
Skivstångscurl
Hantelcurl
EZ-curl
Bakvänd flyes för bakre axlar
Underarmscurl

Skitroligt pass! Särskilt då jag träffade en kompis efter halva passet. Han hängde gärna med mig och det kändes skönt att ha någon att prata med.

Köpte även magnesium idag eftersom jag har hört att det ska vara bra för greppet när jag kör marklyft. Ni som har läst journalen lite vet att jag har problem med smärta i händerna när jag kör. Så det ska bli kul att testa det @ måndag eller söndag! :)

hidden
2010-12-20, 17:13
20 December
Pass - Ländrygg och ben
Knäböj (bästa resultat 110kg x 6)
Marklyft (bästa resultat 130kg x 4)
Benspark
Bencurl
Stående vadpress i smith


Att köpa magnesium måste varit en av de bästa sakerna jag har gjort! HELT OTROLIG GREPP OCH HELT UTAN SMÄRTA! Ojoj, aldrig marklyft igen utan magnesium säger jag bara... Annars fick jag ganska dålig pump i benen, men ländryggen vart helt söndersprängd med blod.

Taggar för nästa pass redan! :)

Dessutom har jag bestämt mig nu, VIKTNEDGÅNG SOM GÄLLER! Så jag satsar på att ligga på kcal underskott och kör SL inspirerat @ gymmet.

hidden
2010-12-21, 20:02
21 December:
Fick lov idag! Det betyder mer tid åt träning och kost!

Promenad - ca 40 min
Har ätit väldigt lite idag, men är inte särskilt hungrig och jag har ingen aptit! Dessutom har jag kommit på ett sätt att sluta tänka på mat hela tiden: Läsa böcker. Hur nördigt det än låter så har det funkat väldigt bra än så länge (sedan igår...) Men huvudsaken är att jag låtit bli att dricka den där coca-colan som står i kylen :)

hidden
2010-12-22, 14:47
22 December:
Pass - Triceps, bröst, axlar och mage
Bänkpress (bästa resultat: 70kg x 8)
Dips (bästa resultat: kv+15kg x 4)
Flyes
Crossovers i CC
Militärpress i smith
Hantellyft åt sidan
Benlyft
Viktade crunches
Pushdowns i CC

Bra pass. Fick sjukt bra pump i bröst och axlar, men mindre i triceps! Får se hur det går med maten nu då.

hidden
2010-12-23, 15:08
23 December:
Pass - "Cardio"
Körde totalt 40 minuter idag, 20 minuters löp, 20 minuters rask promenad.

Jobbigt, men skönt när det gick över ! :)

hidden
2010-12-24, 19:09
24 December:
Promenad i ca 1h.

Gymmet stängt idag, så kan inte köra ryggpass förrän på måndag ;(

GOD JUL!

hidden
2010-12-26, 00:34
25 December:
Promenad i ca 1h och 40 minuter.

hidden
2010-12-26, 18:25
26 December:
"Cardio" i 50 min.
På löpband och crosstrainer.
Fördelning:
20 min crosstrainer
5 min löp
5 min rask promenad
10 min löp
5 min rask promenad
5 min löp

Det var tänkt att jag skulle promenera raskt i uppförsbacke i 10 min till, men min vänstra fot värkte vid tårna av någon anledning, så jag kunde inte, det var för smärtsamt.

Det kan verka att jag kommer köra mycket cardio under deffen, men för att uppnå målet som jag har vet jag att det krävs mycket från min sida.

Varje gång jag håller på att ge upp tänker jag "Vill jag det här eller inte?", då går det igång igen, helt enkelt FÖR ATT JAG VILL uppnå min kroppsideal. Ingen annan än jag kan ändra på mig, det är ingen som kan göra det åt mig. Så nu jävlar! :) Måste kämpa på.

rooz
2010-12-26, 18:46
[B]26 December:


Varje gång jag håller på att ge upp tänker jag "Vill jag det här eller inte?", då går det igång igen, helt enkelt FÖR ATT JAG VILL uppnå min kroppsideal. Ingen annan än jag kan ändra på mig, det är ingen som kan göra det åt mig. Så nu jävlar! :) Måste kämpa på.
:bow:

Bara du själv kan göra den mentala resan...Njut av den:thumbup:

hidden
2010-12-27, 16:48
27 December:
Katastrofalt.
Pass - Rygg, biceps och underarmar.
40 min promenad (7,5kmh med 5% incline)
Marklyft (PB! 160kgx1)
Rodd i maskin
Latsdrag
Hantelcurls
Skivstångcurls

Det här passet vill jag bara glömma. Vet inte vad som hände, men efter den där promenaden kände jag mig, vad ska man säga? ILLA. Det kändes inte alls bra, vart yr hela tiden under passet. Trots detta illamående lyckades jag smälla dit en rep i marklyft med 160kg vikt. Men resten av passet SÖG, jag fick ingen kontakt i musklerna, jag var helt okoncentrerad. Jag avbröt passet för att slippa plåga mig igenom ett helvete.

Jag är ganska säker på att jag åt nog för att jag ska klara passet, jag brukar köra samma mål innan varje pass, så det borde ha fungerat? Kan det vara promenaden som ställde till det? Jaja ;( Får glömma det här helt och hållet och ta i igen imorgon för detta misslyckande.

hidden
2010-12-27, 17:17
Kom även på att jag borde ha skrivit att jag vägde in på 87,4kg på gymmets våg, vätskefylld, mat i magen och kläder osv. Men det är det bästa jag kan komma med eftersom min våg här hemma är sönder.

hidden
2010-12-28, 17:33
28 December:
Pass - Bröst, triceps, mage
Bänkpress (bästa resultat 75kg * 8)
Dips med extra vikt samt utan (bästa resultat kv+15kg * 5)
Crossovers i CC
Hantelflyes
Pushdowns i CC med rep
Benlyft
Crunch i nautilus maskin (ska aldrig göra det igen, känns som om det skadar ryggen)
Crunch på golvet med extra vikt


Känner en förkylning på G, därför så är det stor risk att cardion imorgon inte blir av ;( Blir sjukt ledsen, ville verkligen göra det. Har köpt in kvarg och allting!

Jag struntar i promenaden idag helt enkelt för att jag känner mig... Ja, sjuk, som nämnt innan. Får reglera kcalunderskottet med kosten nu endast! Läskigt, har inte räknat det jag har ätit idag.

hidden
2010-12-29, 12:01
Feber. Får vänta några dagar innan jag kan träna igen.
Hatar detta, blir arg.

hidden
2010-12-31, 11:26
Idag är gymmet stängt, imorgon med... Så benpasset uteblir den här veckan? Typiskt.


Dagsformen:

hidden
2011-01-03, 14:18
3 Januari:
Pass - Rygg, biceps och underarmar.
Marklyft (Bästa resultat: 140kg x 2)
Pullovers i maskin
Latsdrag
Rodd i maskin
Hantelcurls
Handledcurls

Ok pass, ingen kontakt i lats som vanligt. Hur jag än vrider och vänder på det så klarar jag inte av att träna latsen rätt! Blir riktigt ledsen alltså.