handdator

Visa fullständig version : vassle, kassein, sojaprotein, bäst för hyn?


fenzyn
2010-10-29, 12:21
Som jag förstått det så är mjölk väldigt insulinfrisättande eller vad man nu kallar det och därmed ger upphov till mer finnar. Är det samma med vassle och kassein som har mjölkprotein? Skulle det vara bättre att använda sojaprotein eller äggprotein om man har problem med irriterad hy / finnar?

King Grub
2010-10-29, 12:49
Beror problemen på insulinfrisättning är det vassle som ger störst sådan, följt av kasein, med äggprotein och sojaprotein långt efter.

fenzyn
2010-10-29, 13:01
Beror problemen på insulinfrisättning är det vassle som ger störst sådan, följt av kasein, med äggprotein och sojaprotein långt efter.

Tack för snabbt svar. Vet du om mjölkprotein i sig borträknat från insulinfrisättningen kan ge stora upphov till finnar?

JimmyFlessa
2010-10-29, 15:00
KG: Jag har börjat få lite irriterande utslag (liknar finna väldigt mycket) på min ansiktshy sedan jag började med PF. Kan detta ha att göra med mitt EAAintag tror du? När jag tar mig till gymet så är det nämligen träning 18 timmar efter senaste måltiden och jag intar då cirkus 10 gram EAA innan samt direkt efter passet, vilket då blir på ungefär 18-20 timmars fastandes med enbart EAA i blodet.

Ett samband kanske?

Apos78
2010-10-29, 15:06
Tror Grub får börja ta in remisser...