handdator

Visa fullständig version : mjölk som mål efter träning?


benacii
2010-10-29, 09:22
satt och klura på frukosten, när farsan skrivit lappen " ta med mjölken annars surnar den" för jag ska bort över helgen. Kan man inte ta den som målet efter träningen? det innehåller ju rätt mängd protein och kolhydrater osv. eller känner kroppen av om det inte är fast "tilllagad" föda?

King Grub
2010-10-29, 09:24
Visst kan du det. Dessutom innehåller mjölk allt som behövs för att maximalt stimulera muskeluppbyggnaden efter styrketräning, plus att den är i det närmaste perfekt både för återhämtning och återställande av vätskebalansen. Nackdelen kan väl vara att du snabbt riskerar att bli hungrig igen.

benacii
2010-10-29, 09:28
Visst kan du det. Dessutom innehåller mjölk allt som behövs för att maximalt stimulera muskeluppbyggnaden efter styrketräning, plus att den är i det närmaste perfekt både för återhämtning och återställande av vätskebalansen. Nackdelen kan väl vara att du snabbt riskerar att bli hungrig igen.

KANON! hungrig är jag nästan endå hela tiden oavsett om jag äter fast föda eller dricker den. Tänkte bara så man inte sumpar den här "gyllene timmen" vilket jag i stort sett alltid gör.