handdator

Visa fullständig version : Skulle behöva lite tips angående tränin och fettförbränning


Limpan86
2010-10-28, 20:21
Tjaaa!! är en 24 årig kille som är 1.83 lång och väger 91 kilo , jag har en liten fundering , Vad är bästa sättet att komma ner till ca 80 kilo utan att förlora någon muskelmassa? eller rättare sagt , Öka på muskelmassan rejält

Är det ren styrketräning som gäller eller ska man slänga in lite konditionsövningar med?

Det här med att förbruka mer än vad jag äter vet jag redan =)

tacksam för alla tips!:smash:

Albin Eriksson
2010-10-28, 20:34
Det viktigaste är nog ett bra kostschema, ta gärna hjälp av en pt/coach med upplägg kring kost och träning, investera i dig själv så att säga.

Limpan86
2010-10-28, 20:41
Det låter dyrt det haha :P men men , det kanske behövs :) dock själva träningen på gymmet är ju inga bekymmer med övningar och så , får ju mycket hjälp av min bror som gymmat i 5-6 år. Dock så funderar jag fortfarande om det är ren styrketräning eller om man ska slänga in lite konditionsövningar med ?

944RS
2010-10-28, 20:42
Styrketräning!

Lägg in kondition om du känner/hinner/orkar har lust med det. Det kommer inte få dig att må sämre eller göra dig klen.

vicarious
2010-10-28, 21:15
Tjaaa!! är en 24 årig kille som är 1.83 lång och väger 91 kilo , jag har en liten fundering , Vad är bästa sättet att komma ner till ca 80 kilo utan att förlora någon muskelmassa? eller rättare sagt , Öka på muskelmassan rejält

Är det ren styrketräning som gäller eller ska man slänga in lite konditionsövningar med?

Det här med att förbruka mer än vad jag äter vet jag redan =)

tacksam för alla tips!:smash:

Styrketräning och högt proteinintag. Om du redan vet "Det här med att förbruka mer än vad jag äter" så borde du även då veta att du inte behöver konditionsträna för att gå ner i vikt. Så, det är valfritt.

Tacos
2010-10-29, 10:38
Vad är bästa sättet att komma ner till ca 80 kilo utan att förlora någon muskelmassa? eller rättare sagt , Öka på muskelmassan rejält:

Öka muskelmassa rejält och samtidigt gå ner drygt 10 kilo låter svårt.

Om du lyckas får du gärna dela med dig hur du gjorde :)

Limpan86
2010-10-29, 18:03
Öka muskelmassa rejält och samtidigt gå ner drygt 10 kilo låter svårt.

Om du lyckas får du gärna dela med dig hur du gjorde :)



Hehe har kört styrketräning samt försökt hålla så bra kost som möjligt , det är allt jag gör , men det är nog som du säger , blir väl rätt svårt att gå ner 10 kilo fett och bygga massa muskler :P:hbang: Men samtidigt tror jag att fettet som jag har på kroppen ska bli till muskler ... eller iaf hoppas :thumbup: så det kanske inte är omöjligt endå. låter ju rätt rimligt

Nykropp
2010-10-29, 18:13
Tycker och tror du att det skall vara svårt så blir det svårt.

Motoranimal
2010-10-29, 18:37
Att omvandla fett till muskler går tyvär inte. Är själv i liknande sits som du men jag jag har valt att ligga på lite överskott nu så att man kan lägga på sig muskler och sen börja deffa inför nästa sommar.

För att deffa måste man inte köra konditionsträning men om det passar dig så kör på. Jag brukar inte palla det under deff utan föredrar promenader och tung styrketräning vilket brukar anses bra för att minimera förlusten av muskler. Har du tid så kan du lägga in långa promenader också!