handdator

Visa fullständig version : Träningsverk på fel ställe


anaconda90
2010-10-28, 14:31
När jag kör rygg brukar jag kunna få ganska bra med träningsverk i biceps dagarna efteråt. Och i ryggen känner jag knappt någonting alls. Jag försöker dra med ryggen på övningarna men det verkar ju helt klart som så att jag kopplar in armarna för mycket när jag kör.

Någon som har något bra tips?

Rikard Jansson
2010-10-28, 14:44
I vad för övningar?

Flonkz
2010-10-28, 15:01
I ryggövningar så kopplas nästan alltid biceps in. Det är olika hur du får träningsvärk, bara för du får träningsvärk mer på ett ställe betyder inte det att du har tränat det hårdare.

Apjavel
2010-10-28, 15:27
Du kanske är svagare i biceps än i ryggen och att det därför tar mest stryk där!?

dennis89
2010-10-28, 16:43
marklyft plus z-stång (biceps) grepp!?

Sheogorath
2010-10-28, 16:45
Du kanske är svagare i biceps än i ryggen och att det därför tar mest stryk där!?

+1

När biceps kommer i kapp kommer ryggen kunna utmanas. Botemedel: fortsätt att köra en jävla massa dragövningar.

tumme
2010-10-28, 17:12
Får samma men det är för att jag inte har någon känsel i ryggen. Har 0 känsel i tex lats. Men i bicep känner jag direkt. Mitt tips är att helt enkelt gå på resultaten. Så länge du ökar i dragövningar så är det bara fortsätta.

Edit: med känsel menar jag att jag får träningvärk osv.

z_bumbi
2010-10-28, 17:26
En sak jag förvånande ofta ser är att man släpper vikten i den negativa fasen och då tas vikten upp av biceps, t ex att man drar kontrollerat till magen i en rodd för att sen slappna av och bara låta vikten dra fram sig för att hejda den sista biten med biceps.

Förutom det så om biceps är den svaga länken så träna upp styrkan i biceps för att kunna belasta ryggen bättre, t ex kör lite tyngre bicepcurl och greppträning.