handdator

Visa fullständig version : "opti" biceps övningar för storlek och "peak"


benacii
2010-10-27, 19:35
hej kolo jättar! känner mig grymt omotiverad på min träning nu och känner att det går ruskigt dålig när jag kör, men ändå att jag får träningsverk som jag vill (för mig känns det som ett tecken på att jag tränat ordentligt och rätt)

Men börjat se nu att mina armar vuxit, fast inte i takt med resten av kroppen. börjar likna en t.rex lite grann.

Skulle vilja veta vilka övningar ni tycker är dom bästa för riktigt stora armar och en bra "peak" (toppen på biceps).

just nu ser min biceps ut som en till plattad kulle. men triceps har blivit bra större. frågan är kanske luddig men hoppas ni förstår.

agazza
2010-10-27, 19:45
halva ROM stångcurl för peak, och kör hammercurl för bredd!



Hahahaha

benacii
2010-10-27, 19:50
halva ROM stångcurl för peak, och kör hammercurl för bredd!



Hahahaha

ROM? hört olika om hur högt upp och så man ska köra med stångcurls, så frågan blir även där vad det mest "opti" är?

Landström
2010-10-27, 19:56
ROM? hört olika om hur högt upp och så man ska köra med stångcurls, så frågan blir även där vad det mest "opti" är?

Kämpa på! ROM byggdes inte på en dag. ;)

nikced
2010-10-27, 19:58
Kämpa på! ROM byggdes inte på en dag. ;):laugh:

Sniggel
2010-10-27, 19:58
Hantelcurls tycker jag är bästa övningen, med lagom mängd cheating för extra belastning.

Three pigs
2010-10-27, 20:08
halva ROM stångcurl för peak, och kör hammercurl för bredd!



Hahahaha

Klockrent :D

Glöm inte variera repsen, kör ibland lite färre reps och tyngre vikter för att få oxéstyrkán!

Mineur
2010-10-27, 20:32
Kämpa på! ROM byggdes inte på en dag. ;)

hahaha gymhumor på högnivå! :laugh:

Crocker
2010-10-27, 20:33
halva ROM stångcurl för peak, och kör hammercurl för bredd!



Hahahaha
Haha, snyggt! ;)

Mitt tips är vanliga bicepscurl med hög vikt.

Deceiver85
2010-10-27, 21:06
Hate to break it to ya, men "peaken" är genetiskt betingad snarare än något man kan justera med en speciell övning. Utöver alla de tusentals curlvarianter som finns så kan jag rekommendera chins, latsdrag och diverse roddövningar för stora armar...