handdator

Visa fullständig version : Samarbete för träning och viktminskning


Lime89
2010-10-27, 14:00
Hej!
Jag är en tjej skulle vilja gå ner några kilo men känner att jag behöver extra motivation.

Jag skulle vilja samarbeta med någon via mejl. Vi kan rapportera våra tränings- och kostvanor för varandra under några veckor och stötta varandra att inte ge upp eller avvika från målet.

Idén kommer från det att det finns personliga tränare som jobbar via mejl, men till en rejäl kostnad. Samma idé skulle kunna användas av oss som inte jobbar som PT, utan istället har ett personligt mål att gå ner i vikt och kan hjälpa varandra gratis.

Jag söker någon som är nyfiken på detta. Är det någon tycker det låter intressant?
Tveka inte att ställa frågor om jag har tänkt, eller om du har önskemål :-)

O_Wao
2010-10-27, 14:26
Starta en journal i träningsjournalsdelen där du skriver dina mål, och sedan postar om hur det går. Det ger en bra överblick samt att du har potentiellt många bollplank som kan följa det du skriver och ge feedback. :)

Lime89
2010-10-27, 18:00
Tack för tipset :-)

trollduva
2010-10-28, 08:08
Jag tycker det låter riktigt intressant (: Jag har själv tänkt lite i samma banor, att man behöver ngn att diskutera med för att hålla uppe motivationen.

HulkH
2010-10-28, 12:58
Gör som Wao sa, fixa en journal :)
Sen kanske du och någon annan här på forumet kan hålla kontakten här via forumet och via journalen:).

Good luck :)

Inge Enveten
2010-10-28, 13:04
Detta är en riktigt bra idé faktiskt. Finns på större forum olika trådar där man kan skapa "kontaktannonser" sen kan folk med liknande målsättning hålla kontakt med varandra och hjälpa/stötta varandra osv genom då bl.a mailkontakt