handdator

Visa fullständig version : S'o'ker sida for distanskurser


grisbil3n
2010-10-27, 10:58
Hittade for nat halvar sedan en sida pa n'a'tet som listade alla onlinebaserade heldistanskurser pa universitet och hogskola. Nu kan jag ej hitta den igen, vill hemskt gerna ha lite jelp.

Tack pa forhand.

hahavaffan
2010-10-27, 11:16
Studera.nu rent av?

Nitrometan
2010-10-27, 11:19
Studera.nu rent av?

https://www.studera.nu/studera/1742.html

Men så enkelt kan det ju inte vara?

Silverschnitzel
2010-10-27, 16:13
Nån som har erfarenhet av distanskurser? Sökte lite på skoj och hittade Aktie- och värdepapperskunskap I, 7,5 högskolepoäng. Låter trevligt tycker jag.

pbiddy
2010-10-28, 21:40
Har läst tre distanskurser hittills. En om andra världskriget, en om open source och en om css-baserad webbdesign. Alla har varit för att få studiebidrag och det verkar vara mycket lättare att få godkänt än om man läser motsvarande på campus.

Mr.Cosybear
2010-10-28, 21:55
Har läst tre distanskurser hittills. En om andra världskriget, en om open source och en om css-baserad webbdesign. Alla har varit för att få studiebidrag och det verkar vara mycket lättare att få godkänt än om man läser motsvarande på campus.

+1

Av erfarenhet så är distanskurser helt värdelösa i jämförelse med "lokala" kurser men riktigt bra om man vill klämma lite csn-pengar då dem är ruskigt lätta och oftast går att slutföra på en vecka eller så om man vill :)

De borde egentligen ta bort dessa kurser för dem ger inget. Men så länge de finns så är det bara utnyttja dem...

z_bumbi
2010-10-29, 08:53
Nån som har erfarenhet av distanskurser? Sökte lite på skoj och hittade Aktie- och värdepapperskunskap I, 7,5 högskolepoäng. Låter trevligt tycker jag.

Det varierar stort mellan skolor, de skolor som har större erfarenhet av att hålla distanskurser har oftast ett mycket bra system och det går lätt att styra sin tid. Jag håller däremot inte med om att kurserna är så särskilt mycket lättare än andra kurser då det skiljer sig så mycket åt.
En stor nackdel för mig är att man inte kan diskutera på samma sätt med kursare/lärare och därför tappar jag en del analys/reflektion.

Vinter
2010-10-29, 09:19
Har man rikligt med motivation och kan disciplinera sig själv att plugga kan det vara något, men undervisningen blir aldrig bättre än hur intressant läroboken är.

z_bumbi
2010-10-29, 09:43
men undervisningen blir aldrig bättre än hur intressant läroboken är.

Läroboken utgör som tur var inte alltid hela kursen och intressanta uppgifter kan lyfta vilken kurs som helst.

hahavaffan
2010-10-29, 10:38
De borde egentligen ta bort dessa kurser för dem ger inget. Men så länge de finns så är det bara utnyttja dem...Det beror ju visserligen helt och hållet på vem som läser kursen. Du verkar ju behöva en piska snarare än en morot för att plugga. Jag har läst rätt många distanskurser, och mängden man lär sig är sjukt beroende av ens eget engagemang. Men helt klart, vill man inte plugga så är de flesta distanskurser riktigt slappa.

Vinter
2010-10-29, 11:01
Läroboken utgör som tur var inte alltid hela kursen och intressanta uppgifter kan lyfta vilken kurs som helst.

Helt klart, beror nog mycket på vilket ämne och hur lång kursen är samtidigt.

ryss
2010-10-29, 12:46
miroi.se studerar jag via just nu

grisbil3n
2010-10-29, 16:24
https://www.studera.nu/studera/1742.html

Men så enkelt kan det ju inte vara?

Far inte den lenken o fungera.

Hursomhelst var det inte studera.nu sa mycket minns jag

z_bumbi
2010-10-29, 17:32
Sök kurser avancerat på studera.nu och klicka i distans. Du har två val, ett med alla distanskurser och ett med distanskurser utan sammankomster.