handdator

Visa fullständig version : Tips för total nybörjare [Banta / pumpa]


Titan
2010-10-26, 20:54
Hej!

Jag väger som sagt 79 kg och är 1,70 lång. (9kg övervikt, 15 år). Jag funderade på att pumpa men jag har ett dilemma här. Jag funderade på att kurva ut 6 pack då mina armar och axlar är stora (För att inte ha tränat). Men det lär dröja innan detta syns så tycker ni att jag bantar 9kg eller att jag ska slösa den värdefulla tiden till att pumpa?

Fick tipset att jag ska gymma istället för att slösa tiden på att banta då han sa att jag slösar värdefull tid.

Han sa att fettet automatiskt går bort när man bygger muskler.

Hoppast verkligen ni förstår vad jag menar då jag inte kan detta så bra.

F.Ö: Vet någon av er om det finns ett gym i Stockholm där en mogen 15 åring kommer in? Eller ska jag satsa på ett hemma gym?

King Grub
2010-10-26, 21:02
Fett försvinner inte automatiskt när man bygger muskler/tränar styrketräning, men att inte styrketräna medan man "bantar" är det sämsta man kan göra; om man styrketränar och stimulerar muskeluppbyggnad medan man går ner i vikt och förlorar kroppsfett, behållar man mycket mer muskelmassa och kommer att se mycket bättre ut när man är klar med fettförlusten.

Titan
2010-10-26, 21:07
Jag skulle helst gärna vilja ha hjälp med detta. =)

krubkungen
2010-10-26, 21:14
Jag skulle helst gärna vilja ha hjälp med detta. =)

Med vad? Att träna?

Titan
2010-10-26, 21:15
Som sagt så har jag nästan ingen efrarenhet om detta. Men precis att träna och en diet antagligen.

Banta & bygga muskler.

Onigiri
2010-10-27, 06:58
Läs deffguiden, finns klistrad här i denna forumdel. Övningar för nybörjare har du här (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454)

Popliteus
2010-10-27, 10:01
Lånar tråden lite.

Det är tid för mig att deffa nu men har ett litet dilemma. Jag kommer ha lite sämre möjligheter till gym ett par veckor framöver så största delen av träning kommer att få ske i form av kroppsvikten som motstånd. Är det klokt att slänga in en deff under denna tiden? Med tanke på att det är viktig med tung styrketräning under deff för minimerad muskelförlust vilket inte är lika enkelt utan gym. Eller är det en bättre idé att ligga på kaloribalans för att deffa ett par veckor senare? :P