handdator

Visa fullständig version : Mat för resande människor!


Thompy
2010-10-26, 17:24
Jag jobbar som resande i mitt jobb och ligger ute rätt mycket på hotell, 1-3 nätter i veckan. Eftersom jag nu börjat resan på en rejäl viktminskning behöver jag ha mat jag kan gå och köpa på ICA, veva ihop och käka på hotellrummet. Maten på hotellen är oftast jävligt dyr och då har jag dessutom ingen koll på vad jag stoppar i mig.

Jag vet inte om ni förstår vad jag menar? Jag ger några exempel:

Makrill i tomatsås m. knäckebröd
Färdiggrillad kyckling
Rostbiff
Tonfisk med lätt creme fraiché på knäckebröd


Ja...ni ser ju hur bra fantasi jag har - i need some help! Vad kan jag köpa för att få en bra måltid, med lite variation i det hela?

nocantdo
2010-10-27, 00:23
Jag jobbar som resande i mitt jobb och ligger ute rätt mycket på hotell, 1-3 nätter i veckan. Eftersom jag nu börjat resan på en rejäl viktminskning behöver jag ha mat jag kan gå och köpa på ICA, veva ihop och käka på hotellrummet. Maten på hotellen är oftast jävligt dyr och då har jag dessutom ingen koll på vad jag stoppar i mig.

Jag vet inte om ni förstår vad jag menar? Jag ger några exempel:

Makrill i tomatsås m. knäckebröd
Färdiggrillad kyckling
Rostbiff
Tonfisk med lätt creme fraiché på knäckebröd


Ja...ni ser ju hur bra fantasi jag har - i need some help! Vad kan jag köpa för att få en bra måltid, med lite variation i det hela?

När jag är ute och reser några gånger i månaden så brukar jag bygga min diet runt:
Kvarg om du kan få tag i det,Cottage Cheese, Kalkon,skinka pålägg 2 paket att dra i sig. Mjölk, Beef jerky, jordnöts smör osaltat, Nötter, Havregryn, Rökt lax,Tofu. Jag brukar få med lite protein pulver i en burk som blandas med diverse.

hoppas det hjälpte nått!

Åsberg
2010-10-29, 18:59
En röra på majonäs, ägg och sill funkar.