handdator

Visa fullständig version : Discogymmare ledsnare?


kalaskonrad
2010-10-26, 16:06
Jag har tänkt på att sådana som har väldigt välutvecklade överkroppar men som har skippat ben/vader ser väldigt nedstämda ut. Kanske bara är på mitt gym, men har ni också lagt märke till det?

Kanske bara är intrycket jag får men det är ett gäng killar på gymmet som är sjukt grova, verkligen tiptop, men har ben som 12åriga flickor. De körde iofs ben senast jag träffade på dem men det är nog väldigt sporadiskt det händer. Tror ni dem som discogymmat i många år känner väldigt stor skam?

Kände bara att det skulle vara kul om ni lagt märke till samma sak och höra vad ni tror :) Jag skulle i alla fall tyckt att det skulle vara sjukt jobbigt när man vet hur mycket jobb som krävs för att det nånsin ska komma ikapp och se symmetriskt ut!

Mvh

Lelle Pelle
2010-10-26, 16:09
Det tror jag inte. Dock verkar det som att du är mer nöjd än vad de personer du sett kanske är. :)

hidden
2010-10-26, 16:27
Dem jag har sett verkar inte bry sig ;'o

Eddie Vedder
2010-10-26, 16:30
Min erfarenhet är den motsatta. De som lägger största delen av sitt liv på roligare saker än träning och enbart tränar lite för an "ligga-mer-fysik" tror jag överlag mår bättre än vi som fokuserar så på träningen.

Det krävs en balans. Träna för att må bra och prioritera sin kropp och hälsa men inte glömma annat. Jag jobbar som fan på det senare.

agazza
2010-10-26, 16:33
Det är bara vi som är medvetna om att vi gjort fel tidigare och går runt och skäms för våra kassa ben :(

Arf Pingvin
2010-10-26, 16:41
Jag tror det stämmer rätt så bra. Jag tror att Eddie har fel eller pratar om en annan typ av gymmare. De med ligga-mer-fysiken som tränar nån gång ibland och super varje helg har säkert jäkligt kul. De som är mer seriösa med discogymmandet har dålig självkänsla och tittar sig alltid omkring efter någon som är grövre. Spelar ingen roll om de är två nummer större än alla andra på stället. Det gör ju vem som helst ledsen.

Jag har funderat mycket på det här. Därför mitt inlägg blev så långt. Jag tror att jag har lösningen också. Folk behöver bara köra mer knäböj. Djupa knäböj.

kalaskonrad
2010-10-26, 17:39
Eftersom jag inte känner dessa herrar personligen så har jag ingen aning om hur det ligger till faktiskt. Det kanske har hänt någonting mindre kul i deras närhet på sistone, därav de hängande läpparna. Man ska inte döma så fort efter utseendet! Jag funderade mest om detta var något som var ganska vanligt, jag har ju som sagt bara mitt eget gym att jämföra med så jag kan inte veta :)

Mvh

Färssen
2010-10-26, 17:58
Enligt min uppfattning blir del blir lite mindre sociala och mer fokuserade på träningen när dom gymmar, vilket i en del fall säkert kan ta sig den formen att individen i fråga har ett ansiktsuttryck som osar "vald sist på gympan" eller "tappat glassbåten i sandlådan".

...eller "stora svårigheter med att knäböja curlvikter" :naughty:

mangemani
2010-10-26, 17:58
men det är ju deras val.
varför skulle dom vara ledsna över ett val som dom själva har gjort=/?

Inge Enveten
2010-10-26, 18:23
no offense, men, det där kan mycket väl vara bland den mest långsökta teorin jag stött på ett bra tag

stevebc
2010-10-26, 18:28
Jag har aldrig tänkt på det här, men:

Jag tror att mer idrottsinriktad träning där man sätter fokus på planering, mål och tävlingar i gott sällskap ger mer livsglädje än att jaga Ronnie Coleman-fysiken som man ändå inte kommer få, för att få tjejer som ändå inte gillar sådana kroppar.

Jag tycker träningen är betydligt roligare sedan jag bytte fokus från Beach 20xx som jag hade i gymnasiet till just en idrott jag tävlar i. Det ger på så många sätt.

filmjölk
2010-10-26, 18:34
Lite OT, men den roligaste typen av Discogymmare tränar faktiskt djupa knäböj nån gång emellanåt. inte för att han bryr sig om storleken på sina ben, men för att han har läst nånstans att överkroppen blir grövre då. Då har man tagit discogymmandet till en alldeles absurd nivå.

jag har nog sett de flesta varianterna, en annan skojsig är en som redan i september månad började köra en väldans massa snebänkar/snehantelpressar. varför han matade på så med lutande bröstövningar? "Skall köra mycket med uppknäppt skjorta nästa sommar i Sunny Beach".

agazza
2010-10-26, 18:37
Seriöst, jag känner igen mig jätteväl, jag har skippat benen och jag är väl medveten om vad alla tycker om discogymmare, så ja, jag är ledsen över mina ben, på gymmet, och det syns säkert.

occt
2010-10-26, 19:56
Jag tror de flesta "discobyggarna" inte bryr sig speciellt mycket då dem inte har som mål att få stora ben eller se helt symmetrisk ut.

kalaskonrad
2010-10-26, 21:01
Jag håller med om att det kanske var lite väl långsökt hehe, men det var bara en tanke som kom fram. Hoppas jag inte klev någon på tårna bara!

Mvh

haa
2010-10-26, 21:02
HAHAHA, snacka om farfetched. :D
Ledsna för att de bara tränar vissa kroppsdelar på gymmet... *rolleyes*

kalaskonrad
2010-10-26, 21:08
Nja tanken föddes väl när jag tänkte: Fan va de ser ångersamma ut undra va de haft för sig, sen la jag märke till discot.

Haha ta bort tråden jag skäms nästan att jag frågat :smash:

hugok
2010-10-26, 21:10
Dom kanske känner att storkbenen snart inte orkar bära björnöverkroppen längre och att dom kommer bli rullstolsbundna resten av livet pga det.

JB12K
2010-10-26, 21:18
Kanske bara är intrycket jag får men det är ett gäng killar på gymmet som är sjukt grova, verkligen tiptop, men har ben som 12åriga flickor. De körde iofs ben senast jag träffade på dem men det är nog väldigt sporadiskt det händer. Tror ni dem som discogymmat i många år känner väldigt stor skam?



Tror snarare att dom som tycker det är väldigt roligt med styrketräning i högre grad tränar även benen seriöst.

Alla dom som jag brukar prata med på gymmet som mest ser tränande som ett nödvänigt ont för att hålla en skaplig form hoppar över benen. Kanske att dom inte ser lika glada ut eftersom dom inte tycker det är så roligt att träna?

Kek
2010-10-26, 22:51
Jag har jävligt svårt att se vilka som har små/stora ben på gymmet. Ganska svårt att avgöra när de har shorts eller mjukisbyxor på sig. Att kolla på vaderna och bedöma benstorlek efter dem kanske inte är det mest optimala. Å andra sidan kanske man kan smygtitta lite på de andra killarnas ben i omklädningsrummet :S

För övrigt tror jag inte en käft står och pumpar biceps och tänker "fan att mina ben är så små när mina biceps är så enormt stora och sexiga :("

redbrigade
2010-10-26, 23:04
Min erfarenhet är den motsatta. De som lägger största delen av sitt liv på roligare saker än träning och enbart tränar lite för an "ligga-mer-fysik" tror jag överlag mår bättre än vi som fokuserar så på träningen.

Det krävs en balans. Träna för att må bra och prioritera sin kropp och hälsa men inte glömma annat. Jag jobbar som fan på det senare.

Det här tänket har morsan försökt att pracka på mig sen jag började träna och det är inte förrän nu som jag har insett att hon har haft rätt, kroppsfixeringen och hoppa över diverse saker för att träna är inte alltid något positivt.

occt
2010-10-26, 23:37
Det här tänket har morsan försökt att pracka på mig sen jag började träna och det är inte förrän nu som jag har insett att hon har haft rätt, kroppsfixeringen och hoppa över diverse saker för att träna är inte alltid något positivt.

Samma här.

hugok
2010-10-27, 10:36
Det här tänket har morsan försökt att pracka på mig sen jag började träna och det är inte förrän nu som jag har insett att hon har haft rätt, kroppsfixeringen och hoppa över diverse saker för att träna är inte alltid något positivt.

Samma, eller ungefär i alla fall. Hon snackar alltid om att jag håller på att bli för stor och att det inte är snyggt, att jag skulle satsa på koordination, rörlighet och kondition istället. Sen säger hon att jag borde sluta träna mina ben för att det inte är snyggt med stora ben :P

hultman
2010-10-27, 10:42
Jag har pinnben och är jätteglad över det. Kan ha vanliga byxor, väger inte så mycket och har en penis som ser större ut i jämförelse med benen än alternativet. Tycker räkor med "symmetriska ben" borde vara mer missnöjda med sin fysik.

hugok
2010-10-27, 10:46
Jag har pinnben och är jätteglad över det. Kan ha vanliga byxor, väger inte så mycket och har en penis som ser större ut i jämförelse med benen än alternativet. Tycker räkor med "symmetriska ben" borde vara mer missnöjda med sin fysik.

:laugh:

Slartibartfast
2010-10-27, 10:52
Jag har pinnben och är jätteglad över det. Kan ha vanliga byxor, väger inte så mycket och har en penis som ser större ut i jämförelse med benen än alternativet. Tycker räkor med "symmetriska ben" borde vara mer missnöjda med sin fysik.

:D jag är på din linje!

Jag tror discobyggarna bara är trötta, då en massa tjejer håller dem vakna om nätterna.

ARMSTARK
2010-10-27, 11:06
Jag tror nog att de som tränar seriöst är missnöjdare, det är mycket svårare att jobba fram en symetrisk fysik.

stevebc
2010-10-27, 11:14
Jag har jävligt svårt att se vilka som har små/stora ben på gymmet. Ganska svårt att avgöra när de har shorts eller mjukisbyxor på sig. Att kolla på vaderna och bedöma benstorlek efter dem kanske inte är det mest optimala. Å andra sidan kanske man kan smygtitta lite på de andra killarnas ben i omklädningsrummet :SEtt tips är att kolla på djup samt vikt. Om djupet är bra och vikten hög så har personen antagligen rätt stora benmuskler.

Jag har pinnben och är jätteglad över det. Kan ha vanliga byxor, väger inte så mycket och har en penis som ser större ut i jämförelse med benen än alternativet. Tycker räkor med "symmetriska ben" borde vara mer missnöjda med sin fysik.Haha, det är faktiskt sant.

Botrik
2010-10-27, 11:51
Jag har pinnben och är jätteglad över det. Kan ha vanliga byxor, väger inte så mycket och har en penis som ser större ut i jämförelse med benen än alternativet. Tycker räkor med "symmetriska ben" borde vara mer missnöjda med sin fysik.

Så det är därför min 30+ slak ser så liten ut, pga mina 73 cm ben? Slut med benträning!

stevebc
2010-10-27, 12:10
Jag är faktiskt mer imponerad över dina 73 cm-ben med den definitionen.

Dav0d
2010-10-27, 12:14
Kan ju vara så att discobyggare är sådana som bryr sig så mycket om hur de ser ut och vad människor tycker om dem, aka EMO people. EMO people = Looks sad. . .

Lallle
2010-10-27, 12:59
När jag läste trådnamnet skrattade jag högt :D.

Jag tror absolut att du har fel. Själv tränar jag mest ben för att det "känns" rätt samt att jag vill undvika eventuella ryggproblem/andra fysiska problem. Jag tycker det är fult med "stora" ben.

Botrik
2010-10-27, 13:44
Jag är faktiskt mer imponerad över dina 73 cm-ben med den definitionen.

Inget att vara imponerad av, men om du vill dräggla så kan du kolla min journal *slap*

Kek
2010-10-27, 14:00
Ett tips är att kolla på djup samt vikt. Om djupet är bra och vikten hög så har personen antagligen rätt stora benmuskler.

Haha, det är faktiskt sant.

Men om det nu är en tvättäkta discogymmare lär jag väl inte se honom i böjen :S

stevebc
2010-10-27, 14:01
Men om det nu är en tvättäkta discogymmare lär jag väl inte se honom i böjen :SVarför du kan anta att han har små ben.

Kek
2010-10-27, 14:06
Varför du kan anta att han har små ben.

Eller att han helt enkelt tränar något annat den dagen jag råkar se den personen på gymmet.

stevebc
2010-10-27, 14:08
Eller att han helt enkelt tränar något annat den dagen jag råkar se den personen på gymmet.Eller det, ja.