handdator

Visa fullständig version : Parkering Backaplan?


Carolinew
2010-10-26, 11:05
Vet att det är lite lurigt med parkering där, sist jag var där (ett par år sedan :D) så har jag för mig att det var en tidsbegränsad parkering. Någon hade tydligen fått böter för att de stod där innan en viss tid på morgonen med.

Så nu undrar jag om det finns någon parkering nära Coop Backaplan där man kan stå från 06.45-18.00 utan att få böter?

Vunnis
2010-10-26, 11:47
Enligt http://www.backaplan.se/ så får man parkera gratis i 3 timmar och de har 3000 parkeringsplatser. Vart man kan parkera längre tid i närheten har jag inte koll på :em:

Scratch89
2010-10-26, 12:20
Vet att det är lite lurigt med parkering där, sist jag var där (ett par år sedan :D) så har jag för mig att det var en tidsbegränsad parkering. Någon hade tydligen fått böter för att de stod där innan en viss tid på morgonen med.

Så nu undrar jag om det finns någon parkering nära Coop Backaplan där man kan stå från 06.45-18.00 utan att få böter?

Det är ju en asstor parkering precis utanför.

Vunnis
2010-10-26, 12:23
Fast dom får man ju bara stå på 3 timmar i sträck. Sen tror jag iofs inte att någon märker det eftersom man inte behöver någon sån där liten klocka som dom har på vissa ställen.
06:45-18:00 förresten... ska du jobba så kan det nog vara så att en del av affärerna har egna parkeringar.

Carolinew
2010-10-26, 16:07
Det är ju just tiden som är problemet. Jag vet inte hur personalen gör när de parkerar, antingen har de en privat parkering eller så har de någon form av tillstånd att få stå längre på den vanliga parkeringen.

Kanske får ta och åka kollektivt istället, även om man måste gå upp en hel timme tidigare :(

Vunnis
2010-10-26, 16:11
Ring chefen eller åk kollektivt första dagen och fråga när du väl är där då. Eller så tar du bilen dit och ställer dig på den stora parkeringen och frågar chefen/någon arbetskamrat när du är där och flyttar bilen på arbetstid eller en rast sen när du vet.

Carolinew
2010-10-26, 16:17
Ring chefen eller åk kollektivt första dagen och fråga när du väl är där då. Eller så tar du bilen dit och ställer dig på den stora parkeringen och frågar chefen/någon arbetskamrat när du är där och flyttar bilen på arbetstid eller en rast sen när du vet.

Alltså jag skall bara jobba där en dag, så det är inte hela världen egentligen. Risken är att jag hinner få böter innan rasten med och det orkar jag inte.

Buss it is...

tsp
2010-10-26, 16:20
Kör bort till fiskeaffären EL-GE och ställ dig på deras kundparkering. De är så virriga att de inte kommer märka om du så stod där i tre veckor.

Lucipha
2010-10-26, 17:37
Kör bort till fiskeaffären EL-GE och ställ dig på deras kundparkering. De är så virriga att de inte kommer märka om du så stod där i tre veckor.

Eller parkera på någon av smågatorna mitt emot, tex vid återvinningen. Brukar gå att hitta parkeringar och tar bara 5-10 minuter att promenera till backaplan :)

tenchi
2010-10-26, 17:50
Stå tre timmar, flytta bilen till en annan ruta. Upprepa! :)
Så länge du inte står på samma ställe går det bra. Parkeringsvakter tittar t ex på hur däckventilerna står, förutsatt att du står i samma ruta hela tiden. Funkar utmärkt att göra så här i stan så varför inte i gbg.

Carolinew
2010-10-26, 20:12
Kan inte flytta bilen var tredje timme, har bara två raster och då måste jag hinna äta.

Jag tackar för tipsen, men det får bli buss =)

944RS
2010-10-26, 21:13
Man får parkeringstillstånd.
Vet flera som har fått böter då de glömt att lägga fram dem.