handdator

Visa fullständig version : Aminosyror


icedreamer2
2010-10-26, 08:11
Tjenare ! Jag har en liten fundering kring aminosyror. Jag har börjat med kosttillskott (Gainer, Creatine och Whey-80, och har kört med det i typ 1månad nu. Jag undrar om det är för tidigt att börja tänka på aminosyror ? :D
Om det är okej att jag kan köpa till det och ta utöver dessa kosttillskott, eller om jag ska vänta ett tag ? Alltså är det nödvändigt eller rent av skit, med tanke på vart jag ligger just nu ? /Svara snarast Matte

Bwall
2010-10-26, 08:19
Om man ska vara petig så får du redan i dig aminosyror, proteiner är kedjor med >50 aminosyror. ;)

Det är inga problem alls att använda t.ex EAA samtidigt som du använder något av dina tillskott, men om det är nödvändigt är ju upp till dig. Jag hade inte köpt det om du redan dricker vassle efter varje pass.

Dala
2010-10-26, 08:27
Om man tar EAA innan träning och vassle efter, borde det inte öka efekten då? jag sitter med lite samma fundering och tänker prova EAA innan träning och ta min vassle efter, eller ska man ta EAA efter också?

Langster
2010-10-26, 08:29
Om man tar EAA innan träning och vassle efter, borde det inte öka efekten då? jag sitter med lite samma fundering och tänker prova EAA innan träning och ta min vassle efter, eller ska man ta EAA efter också?

EAA före och vassle efter träning är säkert bra tänkt. Du kommer dock inte själv kunna utvärdera om det ger bättre eller sämre resultat än något annat upplägg, skillnaden är försvinnande liten.

Dala
2010-10-26, 17:10
oki tackar tackar