handdator

Visa fullständig version : Blanda i proteindrinken?


Grisen
2003-11-02, 11:54
Tjaba korvansikten!
Har ni några förslag på vad man kan blanda i proteindrinken som gör den mer energirik, jag dricker den på jobbet som mellanmål. Har ingen egentlig rast så jag hinner bara svepa drinken och eventuellt äta en frukt.. Blandar drinken med mjölk såklart!
M.V.H Grisen

King Grub
2003-11-02, 12:19
Havregryn? En slurk olja? Då blir det en komplett måltid, om än inte alltför delikat sådan.

Grisen
2003-11-02, 12:35
Jaa havregryn kanske.. Men olja? Hur smakar det!?
Tack för snabba svar, men mandarinen går det inte att ta reda på det på nåt sätt.. är iofs svårt med tanke på att det inte gjorts några tester :smash:



Om jag nu mot förmodan skulle använda mig av olja, ungefär hur mycket ska jag sleva i? Väger 86 kilo och har ett ganska aktivt jobb står å går hela tiden..

King Grub
2003-11-02, 13:19
Jaa havregryn kanske.. Men olja? Hur smakar det!?

Inte mycket, men inte illa heller, om du väljer en neutral olja som raps. Och vill du ha en bra fettkälla till måltiden har du inte mycket val, om du vill blanda den i en drink.

Tack för snabba svar, men mandarinen går det inte att ta reda på det på nåt sätt.. är iofs svårt med tanke på att det inte gjorts några tester

Du får väl bekosta en GI-test själv då. ;) Gå efter apelsin; det kan inte skilja många promille.

Om jag nu mot förmodan skulle använda mig av olja, ungefär hur mycket ska jag sleva i? Väger 86 kilo och har ett ganska aktivt jobb står å går hela tiden..

Det kan jag inte säga. Jag vet inte ditt energibehov. Det får du räkna ut själv, så att oljeslurken (eller vilken fettkälla du nu väljer) gör att energiprocenten fett i måltiden blir som du vill ha den.

Muaytudd
2003-11-02, 13:47
jag har havregryn, linfröolja och en slurk miovitotal. Mao nästan som Grubben sa..

Fors
2003-11-02, 13:52
Dricker ni havregryn?

King Grub
2003-11-02, 13:54
Originally posted by Fors
Dricker ni havregryn?

Inte jag. Urrk. ;) Men det är vanligt bland smakfördärvade byggare - att mixa grynen till en drink är ett snabbt och smidigt sätt att få i sig näringen.

Fors
2003-11-02, 14:09
Kan man inte blanda tonfisk och havregryn och ngt som tar bort smaken? :)

King Grub
2003-11-02, 14:19
Originally posted by Fors
Kan man inte blanda tonfisk och havregryn och ngt som tar bort smaken? :)

En tuna-shake! :hbang: Visst kan du blanda det. Problemet blir nog att hitta något som tar bort smaken. Och det lär behövas!

Fors
2003-11-02, 14:24
Detta får helt enkelt bli mitt livsverk, att försöka finna något som tar bort smaken från dessa annars så delikata livsmedel :)

King Grub
2003-11-02, 14:26
Varför inte njuta av havregrynen i form av gröt för sig och tonfisken för sig? Varför nödvändigtvis mixa de båda till en vedervärdig sörja? :confused:

Ankarby
2003-11-02, 18:18
Originally posted by King Grub
Varför inte njuta av havregrynen i form av gröt för sig och tonfisken för sig? Varför nödvändigtvis mixa de båda till en vedervärdig sörja? :confused:

går fort :D