handdator

Visa fullständig version : Fylla IPod med musik utan Itunes??


PixelMiner
2010-10-25, 22:51
Jag har en andra generationens Ipod Shuffle som jag brukar använda när jag tränar. Har dock skaffat en ny Windows7 dator och skulle helst vilja slippa installera ITunes på den bara för att kunna fylla IPoden med musik. Finns det något annat bra program för att kunna föra över låtar? Jag skulle föredra om det var något som gjorde att IPoden dök upp i utforskaren så man kunde göra drag-n-drop till den. Men även andra tips är välkomna...

Inge Enveten
2010-10-25, 22:53
när du kopplar in den kan du kanske välja att meddela åt datorn att den ska behandlas som en extern hårddisk? har för mig ngt sådant ska gå, vet ej hur dock

Rickard
2010-10-25, 22:59
Anapod?

PixelMiner
2010-10-25, 23:34
när du kopplar in den kan du kanske välja att meddela åt datorn att den ska behandlas som en extern hårddisk? har för mig ngt sådant ska gå, vet ej hur dock

Jo, det går. Problemet är bara att den del av enheten som man använder som extern lagring vägrar IPoden spela musik ifrån. Det är för att förhindra piratkopiering antar jag.

PixelMiner
2010-10-25, 23:38
Anapod?

Anapop verkar vara i stil med det jag letar efter. Dock var det ganska dyrt. 20$...

Finns det inga open source varianter?

Kimball
2010-10-26, 00:29
Anapop verkar vara i stil med det jag letar efter. Dock var det ganska dyrt. 20$...

Finns det inga open source varianter?

Sharepod är najs.

PowPow
2010-10-26, 07:17
Mediamonkey. Ganska härlig autokonverterare i "pro"-varianten också, om det skulle behövas. Annars finns nog allt man behöver i free-varianten, tror jag.

PixelMiner
2011-01-30, 23:57
Hittade en gratis app idag som var exakt det jag letade efter:
http://www.copytrans.net/copytransmanager.php

De har massa tilläggsprogram som kostar pengar. Men grundfunktionaliteten funkar är gratis och fungerar väldigt smidigt. Man får upp sin Ipod och så visar den innehållet. Sedan är det bara att göra drag n drop med de låtar man vill ha in eller ut. Sedan syncar man bara och så är det klart.

F-cking awesome! :hbang: