handdator

Visa fullständig version : Hur mkt - i kalorier?


Tears
2010-10-25, 22:20
Tja, började en deff idag och tänker ta bort några kilon, men vet inte hur mkt man ska ligga på minus, vill ha en kort deff på kanske 1-2 veckor och ta bort minst 1,5kg fett.

Jag tar eaa före och efter träning och jag tar diablo på morgonen.

Jag räknade ut att jag har gjort av med ca 2000 kalorier på aktiviteter idag. Har promenerat, gymmat och haft 1,5h gympa i skolan.

Har käkat ca 1600 kalorier, så då ligger jag på ca 400 minus, men sen så ska man väl räkna med att det bränns kalorier av att bara vara vaken typ? Hur mkt är det? 1500?

Isf så ligger jag ganska mkt minus gissar jag.

Är det dåligt att ligga för mkt minus? Jag lider inte av det då jag blev sjukt pigg hela dagen av diablo, dock så e man hungrig hela tiden typ.

Litecore
2010-10-25, 22:35
räkna ut ditt BEE först, se mer info om hur i den här tråden (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881)

Tears
2010-10-25, 22:49
aa hittade den nu och fick ca 3200 kal och då räknade jag med aktivitetsfaktor på 1,6.

Alltså ligger jag ca 1600 kal i minus, själva frågan va om man förlorar onödigt mkt muskler på att ligga så?

Litecore
2010-10-25, 23:50
tänk på att det inte är exakta siffror och att du kan räkna ut ditt BEE mer noga via andra hemsidor
(som jag självklart inte kommer ihåg namnet på just nu) men sök runt i den här delen av forumet
så kommer du hitta massor av info :) imho är det bättre att räkna med en lite lägre förbrukning!