handdator

Visa fullständig version : enkel deff?


alex111
2010-10-25, 17:49
Tjena, ska påbörja min första deff någonsin och undrar om jag kan köra så här. Tänkte äta något mindre portioner dock lika mkt protein, jag drar ner på kolhydrater och fett.

alltså tänker jag mest fokusera på att få i mig protein så som tonfisk,kyckling,mjölk osv... ett högt proteinintag. jag ska fortsätta med gainomax+banan efter träning. Och kesella på kvällen.

låter det bra eller är det något mer man bör veta? Jag tänker inte räkna kalorier utan kommer köra på fingerkänsla med mindre portioner...

SiSenior
2010-10-25, 18:06
Dra inte ner för mycket på fettintaget bara. Fett är livsnödvändigt.

Om det är något jag tycker du skulle ta och hoppa över under diet är just gainomaxen och bananen direkt efter träning. Inta EAA före och efter träningen istället och ät upp kalorierna från gainomaxen och bananen istället.

alex111
2010-10-26, 14:45
kommer nog inte skaffa EA... lär fortsätta med gainomax eller köpa double pro protein istället...dock skippar jag bananen. Fler förslag , komigen!

WHITEFOLKS
2010-10-26, 14:55
Läs deffguiden men istället för att räkna strikt så kör du på känsla.. behöver väl inte sägas mer än så.

limenka
2010-10-26, 14:56
Vad tusan ska du med gainer till? 2gP/KV.

Lycka till.

supercharge
2010-10-26, 19:18
Som några påpekat så är det ganska mycket slisk i gainomax. 300 kalorier styck, 3 små sådana och du kan äta en stor måltid på McDonald's lika gärna, vad gäller kalori-intaget.

Enklast är det att köpa något kalorisnålt pulver med hög mängd protein, så kan du lägga kalorierna på mat istället.

alex111
2010-10-27, 15:30
Som några påpekat så är det ganska mycket slisk i gainomax. 300 kalorier styck, 3 små sådana och du kan äta en stor måltid på McDonald's lika gärna, vad gäller kalori-intaget.

Enklast är det att köpa något kalorisnålt pulver med hög mängd protein, så kan du lägga kalorierna på mat istället.

fungerar double pros choklas protein efter träning?

Eddie Vedder
2010-10-27, 15:31
fungerar double pros choklas protein efter träning?

Ja

alex111
2010-11-04, 23:07
funkare med double pro choklad protein under deff eller ska jag inhandla ngt annat istället?

hidden
2010-11-04, 23:23
Ja, vanlig proteinpulver funkar under deff.

Benjila
2010-11-04, 23:26
funkare med double pro choklad protein under deff eller ska jag inhandla ngt annat istället?

Läser du ens vad sakerna du köper innehåller? Ja, det funkar hur bra som helst. Det roligare är att du vill köra med gainomax (som är skit) och undrar om double pro protein funkar :Virro

Håll högt proteinintag och lågt kaloriintag under deff. Med gainomax blir det vara svårare att hålla lågt kaloriintag. Vilket det inte blir om du jämför med en protein drink som t.ex Double pro protein.

alex111
2010-11-06, 11:20
Men om jag ska ta med en proteindrink till gymmet , som jag ska göra nu, om jag blandar min double pro med mjölk så lär mjölken ju bli sur under den tid den ligger i väskan. och man vill ju helst ha drinken med mjölk eftersom det är godast så. ska man blanda den med mjölk på gymmet liksom? blir krångligt.

kan även tillägga att micro whey 100% också är ett gott proteinpulver :)

sp123ltd1
2010-11-06, 11:36
Det är ganska svårt att ta med sej mjölk till gymmet utan att den blir sur. Blanda med vatten ist! Om det smakar så illa så kan du hålla för näsan och bara hälla i dej allt snabbt:P

JJOHANSSON
2010-11-06, 12:43
Om du nu är ute efter mindre kalorier, varför då slösa dom på o blanda i mjölk i en proteindrink som du sveper på 15 sek?

3-4dl mjölk + 1dl protein 180kcal + 132kcal = 312kcal

ber om ursäkt ifall du tycker att jag är dryg, tycker bara det är onödigt att slösa dina kalorier på en liten shake.

alex111
2010-11-06, 16:02
Om du nu är ute efter mindre kalorier, varför då slösa dom på o blanda i mjölk i en proteindrink som du sveper på 15 sek?

3-4dl mjölk + 1dl protein 180kcal + 132kcal = 312kcal

ber om ursäkt ifall du tycker att jag är dryg, tycker bara det är onödigt att slösa dina kalorier på en liten shake.

nej tycker inte alls att du är dryg. Men mjölken innehåller ju också mkt proteiner är det inte smartare att blanda med mjölk då? trots att det inte är särskilt mättande.

Benjila
2010-11-06, 16:30
Så länge du ligger på det kaloriunderskottet du är ute efter kan du njuta hur mycket som helst av mycket mjölk. Jag föredrar mjölk med protein pulver för det blir mycket godare. Händer ibland att det blir med vatten dock.

alex111
2010-11-09, 16:47
Tycker ni att detta är bra för för mig? Väger 64-65 kg och är 173 cm lång.

morgon: Havregryn med banan och filmjölk
lunch: vanlig skollunch med 2/3 protein av det som finns och sallad. Mkt lite ris/potatis/pasta.
efter träning: doublepro 30g med vatten
middag: tonfisk alltid(på träningsdagar) tsm med mammas mat där jag äter mkt protein och lite kolhydrater.
mellanmål: doublepro 30g med mjölk(i form av pudding) alternativt kesella med bär.

Eddie Vedder
2010-11-09, 16:51
Tycker ni att detta är bra för för mig? Väger 64-65 kg och är 173 cm lång.

morgon: Havregryn med banan och filmjölk
lunch: vanlig skollunch med 2/3 protein av det som finns och sallad. Mkt lite ris/potatis/pasta.
efter träning: doublepro 30g med vatten
middag: tonfisk alltid(på träningsdagar) tsm med mammas mat där jag äter mkt protein och lite kolhydrater.
mellanmål: doublepro 30g med mjölk(i form av pudding) alternativt kesella med bär.

Maten i sig verkar ju okej rent näringsmässigt. Om du går ner i vikt eller ej är fullständigt omöjligt att svara på. Du kan rasa i vikt på den kosten, du kan stå still och du kan gå upp.

alex111
2010-11-09, 16:53
eller blir det för mkt protein eller kanske för mkt kalorier?

alex111
2010-11-09, 16:55
Maten i sig verkar ju okej rent näringsmässigt. Om du går ner i vikt eller ej är fullständigt omöjligt att svara på. Du kan rasa i vikt på den kosten, du kan stå still och du kan gå upp.

Okej men kan köra så en vecka och sen kolla på vågen...men är inte det där ganska lite kalorier för mig? Jag åt mer innan. Dock inget proteinpulver utan gainomax+banan.

Och bör jag äta mindre under träningsdagar trots att jag konditionstränar då?

Eddie Vedder
2010-11-09, 16:56
Och bör jag äta mindre under träningsdagar trots att jag konditionstränar då?

Nej varför skulle du äta mindre dagarna du tränar?

alex111
2010-11-09, 16:59
Nej varför skulle du äta mindre dagarna du tränar?

Ja, det är ju sant... de andra dagarna då? och tycker du att jag ska testa att köra som jag gör nu i en vecka och se om det blir ngn skillnad på vågen? Annars dra ner på kalorierna mer? Jag åt som sagt mer kalorier innan.

Benjila
2010-11-09, 17:53
Ja, det är ju sant... de andra dagarna då? och tycker du att jag ska testa att köra som jag gör nu i en vecka och se om det blir ngn skillnad på vågen? Annars dra ner på kalorierna mer? Jag åt som sagt mer kalorier innan.

Det känns som att du redan sitter på svaren. Det är väl klart att du ska dra ner mer på kalorierna om du inte går ner i vikt då du vill det? :smash:
Tycker annars att du ska ta och räkna kalorier på det du ätit i tre dagar i alla fall för då får du en bättre syn på hur mycket du verkligen får i dig. Det tar inte alls lång tid att räkna ut med matvåg och http://www7.slv.se/Naringssok/SokLivsmedel.aspx som hjälp. Den där maten du skrev upp där kan vara allt från 1000-3000 kalorier t.ex så det är svårt att säga.

alex111
2010-11-09, 18:30
Det känns som att du redan sitter på svaren. Det är väl klart att du ska dra ner mer på kalorierna om du inte går ner i vikt då du vill det? :smash:
Tycker annars att du ska ta och räkna kalorier på det du ätit i tre dagar i alla fall för då får du en bättre syn på hur mycket du verkligen får i dig. Det tar inte alls lång tid att räkna ut med matvåg och http://www7.slv.se/Naringssok/SokLivsmedel.aspx som hjälp. Den där maten du skrev upp där kan vara allt från 1000-3000 kalorier t.ex så det är svårt att säga.

Har ingen lust alls att använda matvåg osv (har ingen heller). Men min kost kan väl inte vara 1000-3000 kalorier? Men kan försöka att räkna lite kalorier då... dock svårt med skolmaten...:S

Benjila
2010-11-09, 18:45
Klart det kan. Bara det här kan lätt gå på 1000 kalorier :D middag: tonfisk alltid(på träningsdagar) tsm med mammas mat där jag äter mkt protein och lite kolhydrater. Men du verkar inte äta allt för mycket så det är säkert inte så :)
Jag brukar alltid sätta 500 kalorier på min skolmat för jag orkar göra det jobbigare än vad det är. Men då äter jag klart strikt fortfarande. Det vill säga inte fem portioner pasta. Utan en talrik med minst 50% grönsaker och resten av vad som finns.