handdator

Visa fullständig version : Är det viktigt era kosttillskott smakar bra?


Larsson85
2010-10-24, 12:19
Jag bliv förvånad när jag nästan i varje tråd kan läsa minst en kommentar angående hur olika kosttillskott smakar, och ibland finns det hela trådar dedikerade till ämnet.

Själv ser jag inte alls relevansen i detta, jag äter inte kosttillskott för att få en smakupplevelse, utan det handlar enbart om att få en specifik effekt. Det ska till väldigt mycket för att jag ska välja bort ett tillskott pga smaken.

Vad är er åsikt? Ar det viktigt att det smakar gott, eller tycker ni som jag att det hade varit skönt om folk bara hade svalt och varit tysta?

tp_88
2010-10-24, 12:26
Om två tillskott är likvärdiga på alla andra sätt så väljer jag givetvis det som smakar bäst, men det är inte särskilt viktigt för mig.

Upptaget
2010-10-24, 12:28
Inte viktigt alls enligt mig, men det är ju såklart riktigt skönt om det smakar bra så man slipper tvinga i sig det..

JoeyP
2010-10-24, 12:30
Äre EAA så kvittar det.
Vassle ska smaka gott med mjölk!

Endorah
2010-10-24, 12:49
smakar det så kostar det. Och jag är sparsam

Jorgen
2010-10-24, 12:51
Klart att det skall vara gott.
Varför dricka något som smakar skit? Finns ingen anledning om det finns godare alternativ.

Gädda
2010-10-24, 13:23
Priset är viktigast. Smakar det bra beroende på överdrivet mycket sötningsmedel och aromer så ser jag inte ens det som en fördel.

Nu tar jag bara kreatin (som ju är smaklöst), EAA (som man sveper i sig så fort att det ändå kvittar) och vassle. Så det är egentligen bara för vassle jag uttalar mig :)

Morrris
2010-10-24, 13:24
Klart att det skall vara gott.
Varför dricka något som smakar skit? Finns ingen anledning om det finns godare alternativ.

Jo, så långt kan väl de flesta resonera. Frågan är ju hur högt det prioriteras.

L-Sami
2010-10-24, 13:33
Kvalitet, pris och smak tar jag hänsyn till när jag köper proteinpulver.

z_bumbi
2010-10-24, 14:01
Det beror på i vilket sammanhang.
Ska jag dricka gainer under ett helt pass så är det en stor fördel om det smakar bra för annars blir det svårt att få ner det. Tänker jag blanda protein i gröten eller i en morgonmix så är smaken också viktigt.
Ska jag bara svepa något så är det mindre viktigt men det är inte så kul att det smakar apa i käften i en timme efter att man svept något så finns det alternativ så kör jag på det.
Sen påverkar priset också självklart i viss mån men jag har redan passerat stadiet där jag tvingar i mig äckligt protein för att det kostar några kronor mindre än något som är godare.

kalajset
2010-10-24, 14:01
Viktigt och viktigt, pris och kvalitet är det i särklass viktigaste. Beror mycket på produkt också, tar man, (jag), det sällan, likt t ex EAA som jag endast använder strax före de få pass i veckan jag faktiskt tränar spelar det liten roll. Handlar det om ett vassleprotein jag dricker flera gånger om dagen är det däremot klart att jag inte vill ha något som smakar direkt dåligt. Har dock aldrig varit med om ett illasmakande vassleprotein heller ska sägas, och skulle aldrig undvika använda en i övrigt vettig produkt p ga dålig smak.

Dreas
2010-10-24, 14:29
Det som vägs in är pris, prestanda och smak. Hade naturellt EAA gjort att jag sparat in säg 100spänn i månaden så hade jag kört på det, kanske. Men när prisskillnaden över den tidsperiod jag tänkt använda tillskottet är försumbar, mja, då går jag på smaken.

Johan_P
2010-10-24, 14:33
Gäller det EAA så smakar det säkert ganska dåligt ändå, så då spelar det inte så stor roll. Gäller det vanligt vassleprotein spelar smak större roll. Väljer så klart det jag tycker smakar godast.

ThisIsTheOne
2010-10-24, 14:57
Jag betalar gärna för bra smak. Att köpa goda tillskott istället för mindre aptitliga gör för min del en skillnad på gissningsvis 200-300 kronor i månaden. Inga stora pengar, särskilt inte med tanke på hur mycket tid och energi man lägger på träningen.

Eddie Vedder
2010-10-24, 15:02
Finns möjligheten att för samma pris få något som är gott är det ju en självklarhet. Men om ett tillskott inte smakar något alls eller inte är gott, men att man ändå vill ta det, så är det ju inget som avskräcker.

Men har man proteinpulver A, B och C att välja mellan och där priset är i princip samma och kvalité likaså är det ju bara dumt att inte välja det godaste av de tre.

eiri
2010-10-24, 15:32
inte för att fx inte är god nog, men testade med 2 droppar hermesetas och smaken blev ännu bättre :D

Bluesparv
2010-10-24, 21:41
Hellre en hundring extra och 5% protein mindre om det smakar gott istället för äckligt.

HulkH
2010-10-24, 21:45
tkr det mesta är gott, inget som smakta rent skit hittils :)

Spinkis
2010-10-24, 21:45
protein som protein! Pris och smak är mycket viktigare än ett coolt namn med tillhörande ocool prislapp!