handdator

Visa fullständig version : 15-20 min crosstrain efter gympass


Jaggan
2010-10-23, 22:37
Tjäna!

Jag och min polare tänkte börja köra 15-20 min på crosstrainer efter gympassen. Inget riktigt konditionspass utan bara för att alla nere fettet lite.

Hur skulle detta påverka byggandet tror ni? Negativt/Positivt? Har ni några tips om hur man kan lägga upp det annars?

Tack på förhand

Crocker
2010-10-23, 22:53
Negativt, lägg det på olika dagar. Konkurrerar ut varandra. Och du bränner inte fett av konditionträning.

Zhang
2010-10-23, 22:54
Att lägga konditionträningen så tätt inpå styrketräningen är en av de sämsta tillfällena att placera dem på.

Kommer det påverka er negativt? Ja, det kommer det. Kommer ni förvandlas till 2 vandrande pinnar av att göra det? Nej, det kommer ni inte.

Känner ni att ni helt enkelt inte orkar ta svängar till gymmet på icke-gymdagar eller ta konditionsträningen hemma då av tidsbrist, kör då eran crosstrainer efter passen helt enkelt. Jag personligen har svårt att se varför allt måste vara svart eller vitt för alla. Antingen allt eller inget.

MrPowa
2010-10-24, 08:00
Är inge fel med att köra på gymdagar.

JoeyP
2010-10-24, 08:01
Lite lätt crosstrainer kan väl inte vara farligt efter ett gympass.
Om man bara är ute efter att bränna fett.

ThisIsTheOne
2010-10-24, 08:44
Funkar alldeles utmärkt.

Nykropp
2010-10-24, 08:51
Jag kör ca 10 minuter innan gympass för att värma upp.

JimmyFlessa
2010-10-24, 08:59
Känner nig att ni orkar och tycker att det är ett skönt sätt att avsluta passet på. Why not.

Sniggel
2010-10-24, 10:05
Om man vill va opti, lägger man det på en annan dag, annars går det bra att köra direkt efter styrkepasset.
Ta en efterträningsdrink med proteinpulver eller EAA/BCAA efter styrkepasset innan crosstrainern så kanske det minskar lite av de negativa effekterna.

Rent praktiskt tvivlar jag på att ni kommer att märka av några negativa effekter dock.

Jaggan
2010-10-24, 10:27
Tack för alla svar! Vad tror ni om att gainer efter styrkepasset innan crosstrainern?

s.m.f
2010-10-24, 10:46
Rent praktiskt tvivlar jag på att ni kommer att märka av några negativa effekter dock.

Förmodligen kommer dom snarare att få en positiv effekt i längden av den extra kaloriförbrukningen. Men visst opti för muskelbygge är det inte....

Crocker
2010-10-24, 11:26
Förmodligen kommer dom snarare att få en positiv effekt i längden av den extra kaloriförbrukningen. Men visst opti för muskelbygge är det inte....
Jag ser inte en bra punkt att köra cardio efter träningen, om man har möjlighet att lägga ut det andra dagar. Upplys mig gärna någon.

Johan_P
2010-10-24, 11:35
Tack för alla svar! Vad tror ni om att gainer efter styrkepasset innan crosstrainern?

Ja, då konkurrerar du säkert ut dina 15-20 min crosstrainer efter passet. Smartare att skippa gainer och bara köra rent vasslepulver eller EAA - du kan läsa mer om det i EAA-tråden: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127561

Första frågan du ställde; när folk svarar "nej" på den frågan här, syftar man alltså inte på random Svensson som tränar, utan snarare elitbyggare - för det påverkar säkerligen inte oss hobbygymmare i den utsträckningen, eller att påverkningen spelar oss någon särskild roll. Därmed tror jag också att det är helt ok för dig och din kompis att köra lite crosstrainer efter gympasset.

Här är tråden för ämnet: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=82537

occt
2010-10-24, 11:38
Tack för alla svar! Vad tror ni om att gainer efter styrkepasset innan crosstrainern?

Jag hade tagit Vitargo+EAA mellan passen. Eventuellt Malto istället för Vitargo.

Johan_P
2010-10-24, 11:39
Jag ser inte en bra punkt att köra cardio efter träningen, om man har möjlighet att lägga ut det andra dagar. Upplys mig gärna någon.

Personen i fråga kanske inte har tid med ett till gympass dedikerat till en halvtimmes crosstrainer, så han väljer att placera det efter ett annat styrkepass. Låter inte så konstigt i mina öron, alla lever inte för styrketräning.

Crocker
2010-10-24, 11:44
Personen i fråga kanske inte har tid med ett till gympass dedikerat till en halvtimmes crosstrainer, så han väljer att placera det efter ett annat styrkepass. Låter inte så konstigt i mina öron, alla lever inte för styrketräning.
Det lär ju inte som TS menade det, han ville "bränna fett".

Johan_P
2010-10-24, 11:52
Det lär ju inte som TS menade det, han ville "bränna fett".

Nej, han skriver inget om det i posten, men det kan vara ett troligt scenario.

Men om det inte finns några hinder för något annat är det bara fördelaktigt att lägga de olika passen åtskiljda, som du också skriver Crocker. Troligtvis marginellt och utan någon praktiskt betydelse, men ändå.

Jaggan
2010-10-24, 11:52
Precis som JohanP skriver så har vi inte tid att lägga en dag på crosstrainern. Jag och min polare ha tränat ett bra tag båda två, men jag antar att vi fortfarande är hobbygymmare, siktar ju inte på att stå på scen än så länge iaf:) Men vi är fortfarande ute efter att bygga så mycket som möjligt just nu. Med era svar så antar jag att det inte är optimalt för byggandet att köra efter passet!

Tack för alla svar:)

Johan_P
2010-10-24, 11:55
Precis som JohanP skriver så har vi inte tid att lägga en dag på crosstrainern. Jag och min polare ha tränat ett bra tag båda två, men jag antar att vi fortfarande är hobbygymmare, siktar ju inte på att stå på scen än så länge iaf:) Men vi är fortfarande ute efter att bygga så mycket som möjligt just nu. Med era svar så antar jag att det inte är optimalt för byggandet att köra efter passet!

Tack för alla svar:)

Här på Kolozzeum är många inne i optitänket trots att dess praktiska betydelse kan vara eller är försumbar. Så när någon skriver "CYKLA INTE EFTER PASSET!!1" betyder det att i teorin är det inte "optimalt" men i praktiken kanske det spelar så liten roll att det är skitsamma. Då är det bättre att gå efter ett upplägg som fungerar i verkligheten.

Crocker
2010-10-24, 12:24
Precis som JohanP skriver så har vi inte tid att lägga en dag på crosstrainern. Jag och min polare ha tränat ett bra tag båda två, men jag antar att vi fortfarande är hobbygymmare, siktar ju inte på att stå på scen än så länge iaf:) Men vi är fortfarande ute efter att bygga så mycket som möjligt just nu. Med era svar så antar jag att det inte är optimalt för byggandet att köra efter passet!

Tack för alla svar:)
Jo, då är det mer förståeligt.

s.m.f
2010-10-24, 12:34
Här på Kolozzeum är många inne i optitänket trots att dess praktiska betydelse kan vara eller är försumbar. Så när någon skriver "CYKLA INTE EFTER PASSET!!1" betyder det att i teorin är det inte "optimalt" men i praktiken kanske det spelar så liten roll att det är skitsamma. Då är det bättre att gå efter ett upplägg som fungerar i verkligheten.

Det skriver jag under på.