handdator

Visa fullständig version : Spilla saker


prOtotype
2010-10-23, 21:07
Spilla saker suger. Jag var just väldigt nära att spilla massvis med gräddfil ner i bestikslådan.

För ett år sedan tappade jag en stålbunke (den studsar) med smält choklad i köksgolvet. Vi hittade rester av det när vi flyttstädade fyra månader senare.

Vad spiller ni, vad är värst att spilla och var?

Poxeman
2010-10-23, 21:08
Jag dödade min förra laptop med ett glas mjölk. Har fortfarande lite lätt ångest över det.

köttt
2010-10-23, 21:10
Jag dödade min förra laptop med ett glas mjölk. Har fortfarande lite lätt ångest över det.

+1 på den, var nära på att döda xboxet i samma veva

burtan
2010-10-23, 21:28
Skulle blanda sportdryck i en shake, satte på locket utan att ha "dricklocket" öppet varvid det byggdes upp ett tryck i shaken när jag skakade den...sprutade ut all sportdryck på mina 27000kronors högtalare.

limenka
2010-10-23, 21:29
Spillt juice över brorsans bärbara
Spillt juice för att sedan lägga telefonen i det över natten
Tappade en kastrull full med kokande vatten så jag brände mig ganska rejält
Senast igår åkte hela kvargförpackningen ner i bunken full med annat så det skvätte kvarg och annat över hela mig..

Sen har jag tappat några dussin ägg.

Psyla
2010-10-23, 21:42
Inte spillt men tappat två relativt nya mobiler i vattnet när jag bajsat

Fredrik S
2010-10-23, 21:42
Fyra liter sågkedjeolja i bagageytrymmet på bilen.

prOtotype
2010-10-23, 21:44
Just ja, för nån månad sen var det en tjejkompis som spillde tillräckligt med nygjort te på låren för att behöva besöka sjukan

En som jag inte gjort än men varit nära är att tappa shakern med protein i trappen. Det är en öppen, brant trapp med vita väggar runt så när det händer kommer det ta timmar att sanera.

Undrar vad som är jobbigast att göra rent. Nån form av olja kanske?

Morrris
2010-10-23, 21:45
Jag krossade en shaker med 6 dl prottedrink på senaste koloträffen i Uppsala.

prOtotype
2010-10-23, 21:49
Jag krossade en shaker med 6 dl prottedrink på senaste koloträffen i Uppsala.

lol! Roidrage?

Morrris
2010-10-23, 21:50
lol! Roidrage?

Det finns bilder på händelseförloppet i bildtråden.

Wille005
2010-10-23, 22:14
Sperma på tangentbordet är en marig klassiker.

Hemma Gymmaren
2010-10-23, 22:25
Sperma på tangentbordet är en marig klassiker.

http://cdn1.knowyourmeme.com/i/4362/original/combo-breaker-2.jpg?1246289758

Råkade dock spilla ut en massa sås på nydiskade bestick

saab900
2010-10-23, 22:26
Inte spillt men tappat två relativt nya mobiler i vattnet när jag bajsat

Morsan gjorde samma sak häromåret :laugh:

Far min tappade bilnycklarna ur bröstfickan på jackan när han sträckte sig fram och spolade och det vart inte bättre än att den åkte med ner. Eftersom han inte hade någon reservdosa till bilen åkte han på att byta styrbox för 11k för att få ur startspärren (man måste ha en fungerande larmdosa för att programmera in en ny). Det var en dyr skitning :hbang:

Jag brukar ha ett glas vatten på nattduksbordet, och det har hänt några gånger att jag vält det i min iver att stänga av väckarklockan på morgonen. Att börja dagen med att yrvaket torka vatten är ingen höjdare.

Kwon
2010-10-23, 22:30
Inte spillt men tappat två relativt nya mobiler i vattnet när jag bajsat

!!

babidi
2010-10-23, 22:51
Mina vänner spillde du massa färg på något jobb dom fått. Går liksom inte att torka upp så dom fick liksom med hjälp av armarna fösa ihop all färg i en pöl sen vet jag fan inte hur dom löste det

agazza
2010-10-23, 23:35
Spillt flytande bly på handen, försökte göra en dunderhandske. Gick inge bra.

Snobbe
2010-10-24, 01:42
Jag var sjukt hungrig en dag hade precis beställt en stor pasta grej för typ 100spänn o spillde ut hela skiten på golvet lr ja jag tappade skiten.... blev jävligt missnöjd me mig själv då.

eiri
2010-10-24, 01:46
spillde lite spya i polarens skor : /

Bear grillz
2010-10-24, 01:59
Var sjukt förbannad , hämtar den oöppnade ketchupflaskan i kylskåpet för att sedan dänga ner den i bordet. Tyvärr så hårt att flaskan sprack och jag hade 1 liter ketchup att torka upp. Överallt var skiten , taket , väggar skåpsluckor. Tog mig 2½ timmar att under ångest torka upp..

Lundberg
2010-10-24, 13:50
Spillde ett glas nyponsoppa på en handtuftad matta för 30k för ett tag sen... Tog ett tag att rengöra men det gick!

Lellan
2010-10-24, 14:01
Spiller rätt ofta, vilket gör att jag övat upp en "lugn snabbhet" vid dylika tillfällen. Är supersnabb att vända på + rycka ur batteriet på laptopen tex. Åkte tåg häromdagen och spillde kaffe i knät, min inövade lugna snabbhet höll på att göra så att jag strippade vid sittplatsen innan jag insåg att toalettet 2 meter bort var ett bättre val. Väl där hade kaffet svalnat såpass att jag kunde fota det till facebooken, kändes opti.. :thumbup: Det var en rätt skön spillning dock, hade mjölk i kaffet så det var lite svalare och så hade jag packningen nära, är skönare att åka tåg i mysbralls insåg jag. Bra lärdom! :)

Jobbigast att spilla är blåbärs och söta saker, när man har bråttom. Man smetar liksom bara runt fast man vet att man inte ska, för man verkligen inte vill ha spillt och vägrar inse att man gjort det.

Dummaste fläcken är dock när sonens farfar spillde kaffe i sitt knä och det sprutade över min nymålade vägg och jag sa "jag tar det sen". Jag tog väggen sen, men då satt fläckarna kvar.

Hårfärg i badrummet också, blir FU pissed när jag inser att jag spillt, först ½ h efter spillet. Då är det så dags liksom, mitt fina vita badrum.. :cryout:

Sen finns ju de där klassiska spillningarna man alltid gör: köttfärssås om man har vit tröja, kaffe i soffan när den är nytvättad. Då ler man bara, det är härligt att vissa saker går att lita på, även om allt annat känns upp och ner.

Mobiltelefontappningar hör inte till tråden tycker jag, är inne på min 11:e, I say no more... *rolleyes*

Nelo322
2010-10-24, 14:09
Jag brukar ha ett glas vatten på nattduksbordet, och det har hänt några gånger att jag vält det i min iver att stänga av väckarklockan på morgonen. Att börja dagen med att yrvaket torka vatten är ingen höjdare.

se det positiva i det, känns ju som att risken för att råka somna om är minimal iaf :)

spann
2010-10-24, 15:35
värsta man kan spilla är när man ska vara så jävla grym det bara går och försöka flaira med yoghurt och faila.. annars e de ju olyckor lr så, men misslyckas man så jävla hårt och det finns yoghurt över allt kan jag knappt andas och vill bara slå mig själv i ansiktet

22Ti
2010-10-24, 17:13
Mina saker har en tendens att explodera...:em:
Exempel på rak arm:
*Magick bullet + pulver berne sås + kokande hett vatten (ja ni förstår nog vad som hände efteråt:D)
*2L hett vatten i sprillans ny fiskskål.
*Att kläcka ägg tycks alltid medföra att en del av ägget projekteras åt alla håll

Vid alla tillfällen lyckas jag undkomma att bli träffad. Kanske har med närhetsprincipen(kalla det vad ni vill) vid explosioner att göra :naughty:

Lellan
2010-10-24, 20:15
Mina saker har en tendens att explodera...:em:
Exempel på rak arm:
*Magick bullet + pulver berne sås + kokande hett vatten (ja ni förstår nog vad som hände efteråt:D)
*2L hett vatten i sprillans ny fiskskål.
*Att kläcka ägg tycks alltid medföra att en del av ägget projekteras åt alla håll

Vid alla tillfällen lyckas jag undkomma att bli träffad. Kanske har med närhetsprincipen(kalla det vad ni vill) vid explosioner att göra :naughty:

*vad är magic bullet?
*vad är en fiskskål?
*kläcker du ägg?

(ägg knäcks genom att man slår dem mot ett flackt underlag, EJ en kant. Knacka mot bord, använd hand/händer för att ta isär = inget spill. Mot kant=kladd. I övrigt kan jag inte hjälpa dig. Varsågod. :))

Kek
2010-10-24, 20:25
Brukar vara bra på att både spilla ut min och andras öl :(

spoon
2010-10-24, 20:30
På mitt första sommarjobb lyckades jag spilla ut ca 100L koncentrerad blå färg över en arbetskollega, hon såg ut som en smurf i en vecka :D

mattilainen
2010-10-24, 20:31
jag välte en pall på 50 L träolja i biltema butiken jag jobbade i för något år sedan :)

Det tog några timmar att få upp all olja.

Tabbe
2010-10-24, 20:45
Har spillt 4 ton kakel och klinker från högsta pallplatsen(10 meter)

22Ti
2010-10-24, 20:59
*vad är magic bullet?
*vad är en fiskskål?
*kläcker du ägg?

(ägg knäcks genom att man slår dem mot ett flackt underlag, EJ en kant. Knacka mot bord, använd hand/händer för att ta isär = inget spill. Mot kant=kladd. I övrigt kan jag inte hjälpa dig. Varsågod. :))

magic bullet:
http://www.magicbullet.biz/magic-bullet-blender.jpg

fiskskål:
http://www.doreenmolloy.com/kitty%20and%20fishbowl.JPG

Jag kläcker visst inte ägg :D

22Ti
2010-10-24, 21:00
Har spillt 4 ton kakel och klinker från högsta pallplatsen(10 meter)

:laugh:

Apos78
2010-10-24, 21:08
En före detta arbetskompis spillde x antal kubikmeter orenat vatten från fabrikens reningsverk. Tömdes utan rening i bukten nedanför, som lyste blått ett tag efter detta. Har varit med om flera sådana brutalfeldoseringar som gett konsekvenser för stora summor. Dock inget på egen hand, bortsett 2 kubik saltsyra ut på källargolvet.

Nitrometan
2010-10-25, 08:21
Har fortfarande en fläck på väggen efter att ha spillt ett glas rödvin från soffbordet. Kändes som great success att färga en ljus tapet med rödvin... *gah!*

prOtotype
2010-10-25, 08:31
Jävlar vilka massiva spillningar det kommer fram :D

Har fortfarande en fläck på väggen efter att ha spillt ett glas rödvin från soffbordet. Kändes som great success att färga en ljus tapet med rödvin... *gah!*

Det är bara att köpa hem två flaskor och börja göra mönster äver hela väggen!

Niklas W
2010-10-25, 08:57
Hade inte ätit på 8 timmar och var hur hungrig som helst. Stekte så snabbt jag kunde till fläskfile tillsammans med ris och gräddsås. Precis när maten var klar skulle jag bara ställa tillbaka riset på hyllan men tappade hela 2kgs förpackningen med ris rätt ner på köksgolvet så precis allt ris åkte ut precis över hela köket. Då svor jag högt!

I Sunny Beach för några år sedan tappade jag en 1L vodka ute i korridoren på hotellet precis när vi anlänt, framför städerska också. De gav mig bara en mopp och skakade på huvudet.