handdator

Visa fullständig version : Allvarligt fel på fun light


Saikyou
2010-10-23, 10:20
Vet inte om detta direkt är var jag ska posta detta, men känns som det passar lite mer än det allmänna forumet.

Köpte en flaska Fun Light Cassis i förrgår. Klämde i cirka 1,½DL i 500g kvarg. Tyckte det smakade lite konstigt, men då jag inte smakat Cassi innan så tänkte jag inte mer på det. Började må dåligt och få lite utslag i pannan/runt ögonbrynen. Kändes som smaken från saften kom upp på nåt sätt. Luktade på saften och det luktade nästan som ren bensin/nån form av etanol eller rengörningsmedel. Mådde även dåligt och kände mig konstant spyfärdig och yr. Då butikschefen på stället jag köpte saften ifrån är kund på mitt jobb lyckades jag fråga han om det idag. Han föreslog att jag skulle ringa till konsumentverket vilket jag tänker göra på måndag när dom har telefontid. Han sa även att det funnits såna fall innan där det varit något med rengörningsmedlet på den tiden då man tvättade flaskorna som returnerades istället för att "återvinna" dom.

Någon som varit med om något liknande? Borde jag åka in till en läkare? Kliar väldigt mycket runt pannan och jag är helt röd runt ögonbrynen.

Sverker
2010-10-23, 15:41
Självklart fylls saften i nya flaskor.
Jag tycker att du ska utnyttja konsumentkontakten som står på flaskan. Då får du en kontakt med tillverkaren som på bästa sätt kan ta hand om ditt klagomål.





Däremot var det vissa problem med 4 kr PET-flaskor som återanvändes. Folk hällde bensin, lacknafta, hemkört mm i flaskorna innan de slutligen kom tillbaka till bryggeriet.

Saikyou
2010-10-23, 18:39
Självklart fylls saften i nya flaskor.
Jag tycker att du ska utnyttja konsumentkontakten som står på flaskan. Då får du en kontakt med tillverkaren som på bästa sätt kan ta hand om ditt klagomål.





Däremot var det vissa problem med 4 kr PET-flaskor som återanvändes. Folk hällde bensin, lacknafta, hemkört mm i flaskorna innan de slutligen kom tillbaka till bryggeriet.

Japp, det var den konsumkontakten jag syftade på, inte konsumtverket. Ja, något fel är det med 100% säkerhet på den saften iallafall. Får hoppas att det är ett så pass litet fel sätt som möjligt, har massa utslag i pannan nu med dock. Är nästan som ett allergi-anfall. Illamåendet har iallafall gått över det mesta.

Folk: Lukta på eran funlight innan ni dricker den ;<

Inge Enveten
2010-10-23, 19:16
Låter som ett riktigt mardrömsscenario.. hoppas att blir bra med dig och att det inte är alltför farligt. Ska hålla utkik själv hädanefter så jag tackar för uppmärksammandet

Saikyou
2010-10-23, 21:17
Låter som ett riktigt mardrömsscenario.. hoppas att blir bra med dig och att det inte är alltför farligt. Ska hålla utkik själv hädanefter så jag tackar för uppmärksammandet

Tackar, ja det har verkligen inte varit en trevlig upplevelse. Speciellt inte då jag jobbar med försäljning..

Svullnaden runt ögonbrynen och utslagen blir värre och värre.. Kliar något så djuriskt med. ALDRIG haft liknande problem förut och det kom direkt efter spya-natten från det att jag drack den förbannade saften.. Lägger upp en bild med. Spyr inte längre, känner mig inte spyfärdig längre och rapar inte längre bensin-saft iallafall.

http://img227.imageshack.us/img227/2060/funlightisbad.jpg