handdator

Visa fullständig version : Vila innan tävling?


jizzinmypants
2010-10-23, 09:16
Nästa helg ska jag tävla i thaiboxning. Jag har tränat stenhårt utan några avbrott i 1 år. Borde jag vila från träningen nu den här veckan innan tävlingen så att jag är helt återhämtad, eller vad föreslår ni?

emi23j
2010-10-23, 09:41
Det beror väl helt och hållet på hur du känner dig?

Hur är dagsformen?
Hur är motivationen?
Har du tränat hårdare än normalt de senaste veckorna?
Har du planerat träningen så att du skall vila nu, alternativt träna lättare?
Är du sjuk, förkyld, skadad (går visserligen in under dagsformen).

Finns säkert mer frågor man kan ställa. Vad tycker du, skall du vila?

z_bumbi
2010-10-23, 09:59
Avsett hur du känner dig så kör i alla fall några korta och/eller lätta pass för att behålla timing, rörlighet och snabbhet, t ex lätt sparring, lite löpning och stretching för att helt enkelt hålla igång kroppen. Är det någon speciellt du tränat in så nöt lite mer på det momentet men gå inte till överdrift.

manekin
2010-10-23, 17:53
Nästa helg ska jag tävla i thaiboxning. Jag har tränat stenhårt utan några avbrott i 1 år. Borde jag vila från träningen nu den här veckan innan tävlingen så att jag är helt återhämtad, eller vad föreslår ni?

Jag ska också tävla nästa helg...du gör mig nervös...var går matchen....vilken viktklass? :-/

jizzinmypants
2010-10-23, 19:02
Jag ska också tävla nästa helg...du gör mig nervös...var går matchen....vilken viktklass? :-/

Täby, 71 kg.

manekin
2010-10-23, 20:38
skönt....Täby jag med, dock 75Kg,,,, Du möter nog nån av mina polare...
Har hört att några kröknätter, mycket kn*ll samt ganska lite sömn är opti innan tävlinng...!

stridis
2010-10-23, 20:45
om du inte dragit ner dig i vikt så kör på tills 2-3dagar innan, sedan som bumbi säger.

Varit där i Täby en gång och övernattade i lokalen, haha ett fint minne. Blev ingen match den gången för mig vilket var fan så trist. Ibland så blir det så.