handdator

Visa fullständig version : Fett.


JohanC
2010-10-22, 15:35
Har lite problem med att få i mig fett. Jag ligger på 180gram protein per dag.
Ett enkelt o bra tips för att få i sig fett?
Jag tål inte nötter.

Jag har tillgång till omega 3. Men hur många gram fett innehåller några kapslar omega 3?

Hur viktigt är det att få i sig rätt mängd fett? Om det nu är super viktigt så kanske det är bäst att jag tar uppehåll med min deff.

Eddie Vedder
2010-10-22, 15:37
Jag har tillgång till omega 3. Men hur många gram fett innehåller några kapslar omega 3?

Läs på förpackningen.

http://traningslara.se/om-mattat-fett-kolesterol-samt-tips-for-att-oka-pa-fettet-i-kosten/

944RS
2010-10-22, 16:20
Har lite problem med att få i mig fett. Jag ligger på 180gram protein per dag.
Ett enkelt o bra tips för att få i sig fett?
Jag tål inte nötter.

Jag har tillgång till omega 3. Men hur många gram fett innehåller några kapslar omega 3?

Hur viktigt är det att få i sig rätt mängd fett? Om det nu är super viktigt så kanske det är bäst att jag tar uppehåll med min deff.

Varför inte välja lite fettrikare protein och kolhydratkällor?

Lepras
2010-10-22, 16:23
blanda i rapsolja i proteinshaken ;)

Anton Fräs
2010-10-22, 16:27
Varför inte välja lite fettrikare protein och kolhydratkällor?

This

Eddie Vedder
2010-10-22, 16:32
Om det nu är super viktigt så kanske det är bäst att jag tar uppehåll med min deff.

Jag fattar inte vad du menar här faktiskt? Varför skulle fett i kosten tvinga dig att upphöra med deffen? Äter du sanslöst fettsnålt lär mer fett och mindre kolhydrater vara fördelaktigt, på tok för fettsnålt brukar inte sällan slå tillbaka i form av ohämmat sug.

brakim
2010-10-22, 16:47
Ät bara bacon massa protein och MASSSSSSOR av fett, du kan även fritera den med ost om du vill ha lite extra fett

pia
2010-10-22, 17:13
Under min diet åt jag endast 15 g omega 3 och sedan fettsnålt i övrigt och det gick utmärkt. Under en längre tid är det inte bra men en kortare deff så funkar det utan problem. I början av dieten åt jag 30 g nötter också men de försvann mot slutet.

Anton Fräs
2010-10-22, 17:30
Det fungerar men frågan är vilka eve. effekter det ger på hälsan?

Lepras
2010-10-22, 18:04
Det fungerar men frågan är vilka eve. effekter det ger på hälsan?

Det är väll bara dom senaste 2-3 åren alla har fått fettdille..Innan det har bodybuilders som dietat legat på extremlåga fettintag. Och vanliga tränande legat på låga mängder fett.

Eddie Vedder
2010-10-22, 18:11
Det är väll bara dom senaste 2-3 åren alla har fått fettdille..Innan det har bodybuilders som dietat legat på extremlåga fettintag. Och vanliga tränande legat på låga mängder fett.

Bodybuilderdieter är aldrig jämförbara och ingen skulle någonsin koppla elitbyggarlivet med ett hälsosamt liv.

z_bumbi
2010-10-22, 20:47
15 g omega-3 och 30 g nötter i inledningen av dieten är inte extrem lågt, det är ca 30 g fett, och att ligga på 15 g under en kortare period är inte heller så konstigt.
Däremot skulle jag aldrig köra omega-3 i de mängderna även om jag tänkte gå så lågt på totalt fettintag.

Eddie Vedder
2010-10-23, 08:35
15 g omega-3 och 30 g nötter i inledningen av dieten är inte extrem lågt, det är ca 30 g fett

Fast när nötterna försvann skulle jag kalla det extremt. I princip bara omega-3 och bara 15 gram totalt.

z_bumbi
2010-10-23, 09:33
Fast när nötterna försvann skulle jag kalla det extremt. I princip bara omega-3 och bara 15 gram totalt.

0,25-0,30 g/kg kroppsvikt är inte direkt extremt när det gäller fett, det är inte ens så extremt om man ser det under en lite längre period än i slutet av en deff. Att köra det året runt är inget jag skulle rekommendera* men det var ju inte heller fallet.
Omega-3 är självklart ingen höjdare i de mängderna men frågan är också om kroppen inte klarar av det bättre på kaloriunderskott dvs det sker en ganska stor förbränning av fettet innan det hinner påverka immunförsvar. Det sista är en fundering.
Å andra sidan är det fortfarande väldigt mycket omega-3 i förhållande till kroppsvikt.

*Jag skulle iofs vara försiktig med att gå så lågt i fett överhuvudtaget men det finns bara ett visst antal kalorier att leka med.

kaer
2010-10-26, 14:34
Majonäs =D
Är sjukt gott och passar till i snudd på allt, särskilt ägg och tonfisk.

Det är för mig obegripligt hur man kan ha svårt att få i sig fett

Savantielle
2010-10-29, 15:49
Tja!

Hade också lite svårt att få i mig fett i början, speciellt på dagar man åt kyckling då jag gjorde den i ugn. Men 20% köttfärs är ett tips, billigare än den "magra" och mättar mycket bättre tycker jag. Annars är hembakt bröd väldigt härligt, speciellt fylld med pumpakärnor, linfrö och solroskärnor (samtliga innehåller 30-50g fett/100g). Hoppas det hjälpte och lycka till!