handdator

Visa fullständig version : Ångest attack av NoXplode


chrillepille
2010-10-22, 10:41
Efter att jag börjat med No xplode för några veckor sen har jag börjat få ångest attacker efter passen, andas djupa andetag och börjar få hjärtklappningar, yrsel och kallsvettas, kan låta konstigt men det känns som jag är med i en film i några sekunder :confused: känslan är obeskrivlig, kännermig helt totalt värdelös just då och vill gå och lägga mig i sängen och sova. No Xplode har funkat sjukt bra för mig på gymmet men det är just det där att jag får sånt här efter. Är det bara jag som känt av detta eller kan jag vara alldeles för känslig för den här produkten? Jag tar förresten 3,5 skopor och äter 4000kcal just nu.

Tack på förhand

Morrris
2010-10-22, 10:42
Det är en känd bieffekt av för höga doser koffein.

Fastback
2010-10-22, 11:02
Om du läser på burken så står det att man absolut inte ska gå över rekommenderad maxdos. Och den ligger på tre skopor om inte jag läst fel. Kanske är bra att hålla sig till det isf! ;):)

Kollan
2010-10-22, 13:51
Låter ju som om att du får lågt blodsocker aka insulinkänning.. Ta mindre dos

HulkH
2010-10-22, 14:05
Sänk dosen.

young_george
2010-10-22, 16:03
Låter ju som om att du får lågt blodsocker aka insulinkänning.. Ta mindre dos

Nej, det gör det verkligen inte. Insulinet som utsöndras av den väldigt lilla mängd kolhydrater lär inte påverka honom alls.

Mest troligt är den höga dosen koffein

ThisIsTheOne
2010-10-22, 17:12
Med risk för att låta som en trött jävel tycker jag att det är en bra idé att börja dosera lågt när man kör en ny PWO. Särskilt nuförtiden, när många tillverkare verkar sälja alltmer "potenta" produkter.

Albin Eriksson
2010-10-22, 17:35
koffeinet som övriga påpekar, ganska så säkert låter det som överdosering av det. Har du dessutom druckit andra koffeindrycker under dagen så kan jag garantera det...

hejhopp79
2010-10-22, 18:10
Sannolikt koffeinet ja.

"Film-effekten" beror sannolikt på fight/flight-reflexen som koffeinet boostar via ökade nivåer av stresshormon. Onödig stressnivå helt enkelt. Människor är olika känsliga för koffein och en del får lätt ångest och känner sig yra/vimmelkantiga av det.

Luca Brasi
2010-10-23, 18:31
Det låter ju som att du borde sänka eller sluta med det där.
Tröttheten kan också vara en paradoxal biverkning.

kebabfadern
2010-10-24, 18:14
Brukar själv köra på 2 skopor. blir lagom då. har testat mer men då ty(ker jag man blir över överspeedad(dryg känsla) 3,5 skopa lät jävulskt mkt om du inte har en galen koffein tolerans.