handdator

Visa fullständig version : hur kommer det att bli om jag...?


skumpah
2010-10-21, 21:31
Hej, jag gymmar nu varannan dag så det blir 4 dagar i veckan så kör jag 3 gånger på varje maskin tills jag inte orkar mer ,på varje blir då 6 reps gånger 3 ungefär.jag brukar springa på rullband efter jag har gymmat klart innan jag duschar.

emellan dagarna då jag inte är på gymmet brukar jag jogga tills jag är riktigt trött.

jag är redan ganska stor(inte fet men har lite att jobba på men har även muskler) jag väger 109 och är cirka 1.89 cm lång :)

jag äter till frukost vanligen osötad musli eller typ havre fras med proteinshake. vid ungefär 20 över 7

sen en under skoldagarna äter jag en naturdiet shake eller grova frallor med skinka på till mellanmål vid halv 10. under helg sover jag till 10 och då blir det frukosten som ovan ungefär sen en proteinshake vid 2 sen middag.

sen brukar jag ta lite till lunch i skolan så man håller sig någorlunda mätt. kan bli lite mer ibland och lite ibland inget beroende vad det är för mat. Frukt brukas iaf äta vid den tiden som är kvart i 12. sen när man kommer hem så är det middag vid 3-4 tiden.

middagen är lite allt möjligt som man brukar ha hemma som:makaroner och köttbullar,tacos,potatismos med något passande till falukorv tex, kyckling gryta och potatis osv.

då jag både tränar och joggar några timmar (1-2) efter middagen blir det efter gymmet en proteinskake med en skopa (halv dl) micro whey active och en skopa active whey gainer. Efter joggning blir det bara en skopa micro whey active.
på kvällen någon timme (1-2) innan jag lägger mig brukar jag äta lite sallad (sallad,tomat,gurka) med tonfisk. brukar växla mellan detta efter och innan jag lägger mig. lägger mid vid 11-12 tiden så ungefär vid 9-10 blir sista "målet".

vad kommer hända med min kropp om jag forsätter såhär ?

vill förlora fett men samtidigt få muskler och få dom synliga :( kommer detta funka då ?

vad bör jag satsa på ?

King Grub
2010-10-21, 21:36
Om du förlorar fett eller inte beror helt på om ditt kaloriintag blir mindre än din kaloriförbrukning eller inte. Och det är lite svårt att avgöra baserat på texten där.

Kaloriunderskott, styrketräning och högt proteinintag: då går du ner i fettvikt och bevarar muskelmassa.