handdator

Visa fullständig version : angående vikt


_tuva_
2010-10-20, 22:00
Jag styrketränar 4 gånger i veckan sedan 7 år tillbaka men vill absolut inte bli större nu.

Vill bara bli starkare


Finns det nån typ tränings combo där man håller sig stark men håller vikten nere?

har inga problem med mycket underhudsfett men vill bara inte bli större liksom.

Eddie Vedder
2010-10-21, 07:02
Ligg på energibalans och öka varken vikter eller repsantal lär knappast musklerna växa heller.

karlingen
2010-10-21, 12:35
Vill bara bli starkare


Finns det nån typ tränings combo där man håller sig stark men håller vikten nere?


Lågt antal reps och tunga vikter. Och sen även som Nicklas sa: energibalans

_tuva_
2010-10-21, 18:32
kan en ketos diet passa mig då jag hört mycket om att man kan träna tungt och få reps och samtidigt bli stark men inte lägga på sig muskler?

limenka
2010-10-21, 18:54
kan en ketos diet passa mig då jag hört mycket om att man kan träna tungt och få reps och samtidigt bli stark men inte lägga på sig muskler?

Du förstår väl att du måste lägga på dig någon form av vikt?

_tuva_
2010-10-21, 19:08
gymnaster använder den typen av diet för att hålla nere vikten så mycket som möjligt men samtidigt öka i styrka

limenka
2010-10-21, 19:10
gymnaster använder den typen av diet för att hålla nere vikten så mycket som möjligt men samtidigt öka i styrka

Jasså? Så dom lyfter vikter? Oavsett vad så tror jag det inte är möjligt.

Lycka till.

Eddie Vedder
2010-10-21, 19:27
Jasså? Så dom lyfter vikter? Oavsett vad så tror jag det inte är möjligt.

Lycka till.

Gymnaster är sanslöst vältränade. De kanske inte tränar byggarträning men styrkan är sanslös för att klara av vissa av de momenten. Bara landningarna efter hoppen kräver sin benstyrka.

Klart man kan bli starkare utan att väga mer.