handdator

Visa fullständig version : Proteintillskott, första gången.


alex111
2010-10-20, 15:43
Tjabba... Är 16 år, styrketränar 3 ggr/vecka samt konditionsträning 2 ggr/veckan. Har lite frågor nu...

Jag vill ha mitt proteintillskott i syfte för att öka i muskelmassa och därav inte mycket fett. När ska jag ta mitt proteintillskott och vilket ska jag ta? Skriv gärna vilken som är godast samt var jag kan köpa det.

Och hur mycket av pulvret ska jag ta varje gång ? med hur mkt mjölk/vatten ska det blandas?

Väldigt tacksam för alla svar!

alex111
2010-10-20, 16:02
Har nu läst ganska mycket om att Double Pros Choklad är riktigt god... Funkar den bra för mig ? Ska man helst dricka den efter träning eller på kvällen?

snatch914
2010-10-20, 16:03
Ta vassleproteinet efter träning eller under dagen för att höja proteinkvoten. Proteintillskott hittar du bl a kolo-shoppen, angående smaken så är det nog bäst att du provar ut vad som är godast för dig.

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=250

Dosering står på förpackningen.


Har nu läst ganska mycket om att Double Pros Choklad är riktigt god... Funkar den bra för mig ? Ska man helst dricka den efter träning eller på kvällen?

Man intar inte protein tillskott p g a dess smak. :P Den funkar kanon.

alex111
2010-10-20, 17:24
Ta vassleproteinet efter träning eller under dagen för att höja proteinkvoten. Proteintillskott hittar du bl a kolo-shoppen, angående smaken så är det nog bäst att du provar ut vad som är godast för dig.

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=250

Dosering står på förpackningen.




Man intar inte protein tillskott p g a dess smak. :P Den funkar kanon.

Jo det spelar faktiskt en roll för mig, men mest för att få i mig mer protein. Hur mkt ska man ta efter träningen då? och i vilket varuhus kan man köpa double pro choklad? :)

Eddie Vedder
2010-10-20, 17:30
Man intar inte protein tillskott p g a dess smak.

Tala för dig själv. All min proteinpulverskonsumtion är utblandat i fil/yoghurt till gröt. :) Självklart är proteinet som sådant välkommet men poängen är den att det ju finns så himla goda så att inte välja ett gott är ju dumt.

Johan_P
2010-10-20, 17:43
Tala för dig själv. All min proteinpulverskonsumtion är utblandat i fil/yoghurt till gröt. :) Självklart är proteinet som sådant välkommet men poängen är den att det ju finns så himla goda så att inte välja ett gott är ju dumt.

Mycket mer hardcore att välja ett som smakar riktigt äckligt! Lär kunna bänka säkert 10 kg mer då nästa pass, och få 1 cm större biceps veckan efter :thumbup:

frong
2010-10-20, 17:59
Mycket mer hardcore att välja ett som smakar riktigt äckligt! Lär kunna bänka säkert 10 kg mer då nästa pass, och få 1 cm större biceps veckan efter :thumbup:

right on


Ta det billigaste och godaste, FX från gymvahuset.

snatch914
2010-10-20, 18:42
Tala för dig själv. All min proteinpulverskonsumtion är utblandat i fil/yoghurt till gröt. :) Självklart är proteinet som sådant välkommet men poängen är den att det ju finns så himla goda så att inte välja ett gott är ju dumt.

Ojda, visste inte att det fanns de som äter proteinpulver bara för dess smak. :) Annars så är det ju givet att man hellre tar en smak som man tycker om än en som man inte tycker om.. Jag skrev "Man intar inte proteintillskott p g a dess smak." eftersom det lät som om TS hängde upp sig alldeles för mycket på smaken, vilket inte är det primära målet med att inta vassleprotein, inte i hans fall i alla fall.


Jo det spelar faktiskt en roll för mig, men mest för att få i mig mer protein. Hur mkt ska man ta efter träningen då? och i vilket varuhus kan man köpa double pro choklad? :)

Varför spelar det roll? Det verkar ju som om du aldrig köpt proteinpulver innan, vad har du då för referenser som gör att det spelar roll? Dosering står fortfarande på förpackningen!

Jag har aldrig köpt vassleprotein i någon fysisk affär, däremot så vet jag att det finns i koloshopen. Hade du varit mer självlärdvänlig :D hade du nog funnit dosering och annan nyttig information på egen hand. Menar givetvis inget illa, but still.


http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=195

Pepz
2010-10-20, 18:44
som vanligt nämner jag:
Proteinpulver är bara protein från mjölk, inget magiskt, du kan lika gärna få i dig proteinet från mat.

bra vassle:
Body science whey100%
whey FX
Kolozzeum whey

Eddie Vedder
2010-10-20, 20:30
Ojda, visste inte att det fanns de som äter proteinpulver bara för dess smak. :)

Jag drog det till sin spets och överdrev lite. Men som sagt, poängen är den att man såklart kan leta efter det godaste. Det finns ju så många goda och prisskillnaderna är sällan enorma. Så det är ju knappast en uppoffring ATT leta upp ett som smakar gott.

Om det vore så att naturellt kostade 50 kronor för 10 kg och smaksatt kostade 5000 kronor för 10 kg kan det ju vara lite onödigt. :D

snatch914
2010-10-20, 21:32
Jag drog det till sin spets och överdrev lite. Men som sagt, poängen är den att man såklart kan leta efter det godaste. Det finns ju så många goda och prisskillnaderna är sällan enorma. Så det är ju knappast en uppoffring ATT leta upp ett som smakar gott.

Om det vore så att naturellt kostade 50 kronor för 10 kg och smaksatt kostade 5000 kronor för 10 kg kan det ju vara lite onödigt. :D

Förstod att du överdrev lite och jag förstår din poäng. ;)

För oss som tränat ett tag och som innehar god kännedom om olika märken och produkter på marknaden så handlar det oftast om en kompromiss mellan innehåll, pris, märke, ev. smak och från vilken butik. Medan det hos nybörjarna till stor del handlar om coola namn/slogans och vem det är som promotar produkten (ev. smak). [ex: Giant MegaMass4000; more than 800 calories per serving] :D