handdator

Visa fullständig version : Träningshandskar?


Heine
2010-10-19, 19:54
Jag känner att jag eventuellt är i behov av ett par träningshandskar p.g.a. ganska så rejäl valkutveckling men också för att bättra på greppet/fästet vid tunga övningar. Tänkte i varje fall höra om ni ärade forummedlemmar har några tips på bra handskar, eller kanske tips på vad man ska tänka på/undvika?

Jag har egentligen alltid tyckt att träningshandskar sett lite fånigt ut men vafan, hjälper de mig i träningen så why not?

lul
2010-10-19, 22:07
Jag tycker handskar bara gör så att det gör ont där valkarna ligger. Istället har jag kört utan och nu får jag inte så mycket valkar/förhårdnader efter bara 1 månad :)
Bara vad jag tycker dock!

Elmer
2010-10-19, 22:15
Jag köpte handskar rätt omgående då jag började få valkar.
Det blev ett par handskar i skinn för 150spänn hos nån gyumtillskottsnisse i stan.

Visst dom sitter inte helt 1005 i början men eftersom dom är av skinn så formar dom sig efter nävarna.
Har helt klart minskat bildningen av valkar. Skulle dock gärna velat ha ngt längre fingrar på dom men what the heck jag överlever.
När det behövs så kombinerar jag med dragremmar i vissa moment.:)

bear.flowertwig
2010-10-19, 22:29
Smörj in händerna med fuktkräm efter dusch osv så blir det aldrig något problem.

stridis
2010-10-19, 23:23
blir väl snarast sämre grepp med handskar, ja om man inte river sönder en valk eller så.

Klart skönt att ha handskar på ibland, brukar ha det när jag kör raka mark, blir såpass lätta vikter att jag brukar köra med pronerat grepp men kör hyfsat många set så känns skönt med handskar.

Om du vill ha bättre grepp så använd magnesium.

saab900
2010-10-20, 00:55
Kör man utan vänjer man sig ganska snabbt.

Jag använde Biltemas cykelhandskar när jag tränade med handskar, de funkar bra och håller i alla fall några månader:

http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cyklar/Tillbehor/Cykelhandske2/

hugok
2010-10-20, 08:55
Efter ett tag utan handskar blir det som inbyggda handskar i händerna.

Stoltz
2010-10-20, 09:06
Jag är väl en av de få som får enormt mycket sämre grepp utan handskar. Tycker att greppet kring stänger, etc. gör riktigt ont i händerna utan och jag har ändå testat sex månader utan handskar utan att komma över det.

Strange shit.

Krävs dock inte något särskilt i handskväg för att det ska hjälpa. Det är bara ett litet skydd, inget annat.

Jhe
2010-10-20, 09:23
Magnesium och/eller dragremmar om greppet sviker, handskar har man ingen nytta av.
Man ska ha valkar :)

hugok
2010-10-20, 09:26
Man ska ha valkar :)

+1*flex*:hbang:

Donald Black
2010-10-20, 09:43
Brukar köra med vanliga tunna arbetshandskar funkar bra, har testat att köra utan handskar i flera månader men eftersom valkarna går sönder hela tiden så gör det ganska ont och man kan inte greppa stången då.

don ramon
2010-10-20, 10:47
Egen erfarenhet av handskar:

+ Mindre valkbildning

- Sämre grepp

Sedan rätt lång tid tillbaka kör jag utan handskar. Men jag är tvungen att fila händerna rätt ofta.

stafrin
2010-10-20, 11:58
Låna tråden lite!

Vart kan jag hitta hela handskar? Vill inte ha avklippta fingrar.

fiskarn
2010-10-20, 17:46
Bara jag som tycker det e allmänt äckligt o ohygieniskt att träna utan handskar. Stör mig absolut inte på dom som tränar utan men själv gillar jag inte att kladda runt med andras svett/bakterier så därför kör jag med handskar.

frong
2010-10-20, 17:47
Smörj in händerna med fuktkräm efter dusch osv så blir det aldrig något problem.

Hur ska det hjälpa motverka valkbildningen...?