handdator

Visa fullständig version : Vad ska jag äta?


2499
2010-10-19, 19:33
Hallå!

Har suttit här och läst ett bra tag nu, men är fortfarande lite osäker.

Jag tränar 4 ggr i veckan och är rätt nöjd med min kropp, men man ska aldrig vara nöjd! Så nu är mitt mål att få lite större överkropp samt att få bort min förbannade ballongmage som börjar träda fram *mini. Är inte tjock. Väger runt 65kg och är 163cm lång. Gör inget om jag lägger på mig lite, bara magen inte växer mer!

Jag slarvar en hel del med frukost, men jag struntar aldrig i den. Går fortfarande i skolan genom den käkar på restaurang varje dag så får riktigt fint käk och då får man ju passa på att trycka i sig :D Tycker ändå jag sköter mig ok, magen bråkar aldrig med mig eller dyl.. Beror ballongmagen på att jag äter för mycket? Håller nere ris/pasta/potatis och tar lite mer kött samt lassar på bra med grönsaker. Dricker ingen cola utan håller mig till vatten/juice/mjölk vilket även gäller resten utav dagarna (har läst att mjölk kan leda till ballongmage så dricker inte så mycket av det längre). Äter inte heller mycket godis. Vad gör jag för fel?

Sammanfattning. Jag vill lägga på mig lite muskler utan att dra på mig för mycket fett. Även få bort ballongmagen. Vad bör jag göra samt äta? Någon som har tips?

MVH Måns

Crocker
2010-10-19, 20:09
Tjena!
Din "ballongmage" är troligtvis fett. Och har ingenting att göra med kolhydrater/fett att göra eller något. Det är hur många kalorier du stoppar i dig som spelar roll, inget annat.(Med tanke att din vikt inte stämmer om du skulle ha väderspänningar.).
Hur gammal är du?

2499
2010-10-19, 20:33
Fett är det nog inte då jag upplevt att magen börjat titta fram nu senaste månaden. Jag äter inte så värst mycket, däremot när jag väl äter efter skoltid så blir det kanske lite för stora portioner och dåligt med sallad när jag väl tänker efter... Även lite förstora mellanrum mellan målen. Får ändra på det genast!

18 år är jag!

Ristretto
2010-10-19, 20:36
Bilder gör att det är enkelt att avgöra om det är fett eller inte.

2499
2010-10-19, 20:41
En sån fettexplosion där allt lägger sig på magen så midjemåttet ändras drastiskt samtidigt som jag ligger kvar på samma vikt som innan tycker jag låter väldigt osannorlikt.

Crocker
2010-10-19, 20:49
En sån fettexplosion där allt lägger sig på magen så midjemåttet ändras drastiskt samtidigt som jag ligger kvar på samma vikt som innan tycker jag låter väldigt osannorlikt.
Tycker jag inte, du har ju börjat träna. Var ärlig mot dig själv, Posta en bild.

karlingen
2010-10-19, 21:08
"65kg och är 163cm lång.." Jag väger 65kg och är 170 cm. Tränad.
Kan tänka mig hur du ser ut. Börja deffa.

2499
2010-10-19, 21:14
Tycker jag inte, du har ju börjat träna. Var ärlig mot dig själv, Posta en bild.Har inte börjat träna men förstår om du missuppfattade mitt första inlägg för det var inte så himla tydligt. Började styrkelyfta när jag var 13 så har gymmat i fem år. Dock inte så himla seriöst de 2 senaste.

kebabfadern
2010-10-19, 21:24
"65kg och är 163cm lång.." Jag väger 65kg och är 170 cm. Tränad.
Kan tänka mig hur du ser ut. Börja deffa.

ehh? jag är också 170 lång och väger runt 73. med en del rutor blottandes så TRÄNA! är nog rätt ord. behöver knappast gå ner i vikt

2499
2010-10-19, 21:25
"65kg och är 163cm lång.." Jag väger 65kg och är 170 cm. Tränad.
Kan tänka mig hur du ser ut. Börja deffa.Men visst, jag börjar deffa nu på en gång.

http://img258.imageshack.us/img258/733/20100915775.jpg (http://img258.imageshack.us/i/20100915775.jpg/)
Jävla pajas!...

Denna bilden är tagen 15 september. Nästan precis en månad sen. Då var jag nöjd, sen dess har det hänt något.

Kan folk släppa detta nu och istället berätta för mig vad jag gör för fel med min kost?

Crocker
2010-10-19, 22:03
Men visst, jag börjar deffa nu på en gång.

http://img258.imageshack.us/img258/733/20100915775.jpg (http://img258.imageshack.us/i/20100915775.jpg/)
Jävla pajas!...

Denna bilden är tagen 15 september. Nästan precis en månad sen. Då var jag nöjd, sen dess har det hänt något.

Kan folk släppa detta nu och istället berätta för mig vad jag gör för fel med min kost?
Det är inget fel med din kost specifikt!
Magen var inte stor, de flesta killar samlar fett på magen(äppelform).
Men din "ballongmage" täcks av fett(Nej inte mycket.). Skulle tipsa om deff-bulk-deff för att sedan vara helt nöjd meed kosten.

EDIT:Känns samt som du äter ganska lite, så kroppen går i svält och samlar på sig det den får i sig. För att ha reserver.

2499
2010-10-20, 15:26
Tack för ditt svar! Får se hur jag gör, steg ett är att fixa till kosten ordentligt och om det inte blir bättre får jag ta till andra medel ;)

Förresten varför har mina inlägg försvunnit? konstigt...

Eddie Vedder
2010-10-20, 15:32
Förresten varför har mina inlägg försvunnit? konstigt...

Sorry my bad! Jag råkade ta bort fel.:em: Tog dock bort det inlägget som jag menade från början och tog tillbaka ditt. :)

2499
2010-10-20, 15:39
Sorry my bad! Jag råkade ta bort fel.:em: Tog dock bort det inlägget som jag menade från början och tog tillbaka ditt. :)Jaha där har vi syndabocken :D gött att det bara varit du som tagit bort fel. Har konton på andra forum som strular, inlägg försvinner samt att en användare kommit bort så nu får det vara nog :D