handdator

Visa fullständig version : Duffemannens resa till magrutornas land.


duffemannen
2010-10-19, 14:29
Tja. Kille 21 år, 186cm lång och 95,4kg fet, från start. Nuvarande vikt 93,9kg.
Startade projektet i tisdags förra veckan.

Har som mål att förlora tillräckligt mycket underhudsfett för att magrutorna ska synas. Efter att jag är nöjd med min kropp i det avseendet är det dags att börja hårdträna styrkan på gym + kondition i form av regelbunden löpning/motionerande.

Just nu är det diet / deff som pågår för mig och jag räknar med cirka 7 veckor
till med detta. Även fått reda på att det kan kallas DTD, det som jag utför.
Min kost består av mycket Kyckling, omelett, grönsaker keso, kesella, frukt, och annat nyttigt och kalorifattigt och detta varvas med Dalblads Pro Lite till frukost och eventuellt som mellanmål om jag känner att det behövs. Blir ju en
liten extra kick med Protein som är nödvändigt då jag samtidigt styrketränar
men då i mycket liten skala.

Startar den här journalen som motivationshöjare och som en liten dagbok.

Skulle vara himla roligt om ni kunde komma med tips o idéer på vad jag kan göra för att förbättra träning eller kost under den här tiden. Är nybörjare.

Det var väl allt så långt. :)

duffemannen
2010-10-19, 17:09
60 minuters motionerande + styrketräning avklarat.

Måltiden bestod av grillad kyckling(utan skinn), tomater, majs, keso samt egengjord tzatziki på kesella(kvarg), gurka, rödlök, svartpeppar o vitlök.

Gurram
2010-10-24, 17:27
Nice. Ska följas! Funderar på att börja med en journal jag med snart.

duffemannen
2010-10-26, 20:54
Nice. Ska följas! Funderar på att börja med en journal jag med snart.

Aa :) tränar du mkt nu för tiden?

Blev ryggpass på gymmet ikväll första gympasset på ca 2 år. Skönt som fan och motivationen är på topp just nu! Imorgon blir det kondis i form av innebandy.
Har inte vägt mig blir en uppdatering nästa vecka.

Gurram
2010-10-27, 06:37
Aa :) tränar du mkt nu för tiden?

Blev ryggpass på gymmet ikväll första gympasset på ca 2 år. Skönt som fan och motivationen är på topp just nu! Imorgon blir det kondis i form av innebandy.
Har inte vägt mig blir en uppdatering nästa vecka.

försöker köra 4 gånger i vekcna ungefär, ska nog börja på amerikansk fotboll också :) Okey fan vad gött!

duffemannen
2010-10-27, 08:33
försöker köra 4 gånger i vekcna ungefär, ska nog börja på amerikansk fotboll också :) Okey fan vad gött!


Nice! Annars är det bra i sthlm? Du trivs? Vart bor du förresten?

Gurram
2010-10-28, 06:36
Nice! Annars är det bra i sthlm? Du trivs? Vart bor du förresten?

Yes. Jo det är bra, trivs riktigt bra. Bor vid KTH, körsbärsvägen. Hur går det själv med pluggandet?

duffemannen
2010-10-28, 12:06
Yes. Jo det är bra, trivs riktigt bra. Bor vid KTH, körsbärsvägen. Hur går det själv med pluggandet?

Ah k.. Jag blir klar nästa vecka. Riktigt skönt! Håller på o letar lärlingsplats.

duffemannen
2010-11-17, 10:58
Blivit dåligt med uppdateringar här nu.

Träningsschema:

Måndag - Bröst, Mage

Tisdag - Ben, Axlar

Onsdag - Kondition (Innebandy)

Torsdag - Armar

Fredag - Vila / gym

Lördag - Vila

Söndag - Vila / gym

duffemannen
2012-04-25, 20:32
Oj det här gick ju inget vidare!

Vi gör ett nytt försök, påbörjade min träning på allvar för ca 2v sedan.

Träningsupplägget är en rullande 3 split.

Dag 1: Bröst, Triceps, Axlar (Bakre)
Dag 2: Biceps, Axlar (Främre, mellersta)
Dag 3: Ben, Mage

Målet är fortfarande att bli så pass fit och bli av med underhudsfett så att musklerna framträder och även lägga på mig mer muskler.

Idag ungefär samma vikt ca 94kg, så har stått still på den vikten i 2 år nu. Men jag har aldrig varit mer motiverad än vad jag är idag till att träna upp mig.

duffemannen
2012-04-29, 10:36
Det blev en rätt lugn träningsvecka måste jag säga.

Söndag, måndag, onsdag träning. Resten vila.

Ikväll hade jag tänkt träna igen. Vägde mig i morse, vågen stannade på 92,8kg.
Snart är det en ny månad, denna ska jag inleda med 3 veckor deff på ca 500kcal underskott. Hoppas det går bra. Känner mig riktigt motiverad!

Återkommer med kostupplägg osv.

duffemannen
2012-05-06, 09:52
Morgonvikt: 90,9 kg.

Träningen var fördelad såhär i veckan som gått:

Dag 1: Bröst, Triceps, Axlar (Bakre) Söndag (Sist jag postade)
Dag 2: Biceps, Axlar (Främre, mellersta) Måndag
Dag 3: Ben, Mage Torsdag
Dag 1: Bröst, Triceps, Axlar (Bakre) Söndag (Idag)


Har vägt maten och tagit näringsvärden på livsmedelsdatabasen på slv.se .
Legat på underskott med ca 500 - 1000 kcal varierande beroende på hur aktiv jag varit under dagen med jobb och träning osv.

Känns skitbra.

duffemannen
2012-05-06, 09:55
Dessutom tar jag 24g vassleprotein och 2 kapslar omega-3 från Optimum Nuitrition varje dag.

duffemannen
2012-05-08, 19:46
Andra vilodagen i rad blev det ikväll. Kände att jag behövde det. Imorgon är det Rygg och Biceps som gäller. Blir stenhårt.

duffemannen
2012-05-08, 19:52
Btw, såhär ser en typisk frukost ut på jobbet. Äter en portion havregrynsgröt med kanel ca två timmar innan precis innan jag åker hemifrån. Blir även en proteinshake vid det tillfället samt en omega 3 kapsel.

http://img.tapatalk.com/d9d2958e-6ad6-3944.jpg

duffemannen
2012-05-10, 19:49
Sjukt missnöjd med mig själv, blev en pizza på lunchen idag! Va fan hände där liksom? Ska inte hända en gång till förrän jag nått mitt mål på 85kg. Illa.

Vart ett bra ryggpass igår, det känns i ryggen idag :) Blev dock inget gym ikväll, istället gjorde jag lite magövningar med min kroppsvikt bland annat 100 vanliga situps. Magen är inget man behöver överarbeta egentligen och i mitt fall är det underhudsfett som är ivägen innan mina magrutor syns. Musklerna finns där det vet jag :)

Back to strikt proteinrik kost !

duffemannen
2012-11-29, 12:28
Efter en otroligt slapp sommar är jag tillbaka på diet sedan 2v tillbaka, utan någon styrketräning alls i princip. Morgonvikt idag: 89,8 kg

Planerar att börja gymträningen igen nästa vecka. Känner mig otroligt motiverad att nå mitt mål på 85kg nu.

duffemannen
2013-02-19, 18:18
Hej o hå.. Det här med Journal är visst inget för mig.

Tänkte bara berätta att jag deffar sedan snart 2 veckor tillbaks och det går bra som attans. Har inte vägt mig dock men har redan minskat 3 cm i midjan (mätt över naveln och kärlekshandtagen).

Pga en gammal skada i foten så är jag dessvärre också gipsad sedan lika länge tillbaks, men det hindrar mig inte från att pallra mig till gymmet. Gissa om man får många roliga blickar på sig när man haltar runt där på ett ben och en krycka :)

Sen är det såhär också att jag testar lite kosttillskott i samband med deffen.
Det ena är Ripped Pro av Star Nuitrition och det andra är Omega 3 kapslar (Enteric-coated Fish Oil Softgels) av Optimum Nuitrition. Jag tar en Ripped pro varje morgon till gröten samt 3 kapslar 2 ggr om dagen av omega 3.

Kommer en utvärdering av detta längre fram. Jag tar för övrigt Gold Standard Whey 100% av ON efter träning eller vid behov också. Tycker det är det godaste vassleproteinet.

Jag ligger på ca -1000 kcal i underskott per dag. Det är riktigt tufft tycker jag men med lite vilja, motivation och jävlar anamma så går det ändå rätt så bra. Jag hade en ätardag då jag mest för motivationen åt en del smågodis och en normal måltid på kvällen. I övrigt är det strikt kost på 2g Protein/kg kv och 1g Fett/kg kv som gäller, detta är lätt att följa med den smarta mobilappen Shape-Up.

Jag för journal på min träning på gymmet men har aldrig skrivit in den här på kolo. Får se om jag gör det nån gång framöver, man känner sig ju ganska liten när man läser alla andras journaler här :) hehe

/duffemannen