handdator

Visa fullständig version : Deffa för första gången, tips!


higaisimhidn
2010-10-18, 00:06
Hallå!

Jag är en kille på 18 år som precis ska börja med min första deff.

Jag är 178 lång och väger 77,1 kg.

Tänkte springa 4-5 gånger i veckan, och styrketräna c.a 4 gånger per vecka. När det kommer till kost så tänkte jag köra på att äta 1-2 gånger (frukost/lunch) och dricka proteinshake 2 gånger per dag (kanske lägger på några kvällsmackor på det).
Övrigt som jag tänkte ta är CLA och Creatine monohydrate.

Har inte någon direkt fråga till er, det jag är ute efter är förslag till vad jag kan göra för att förbättra min deff.


Tacksam för svar! ;)

rooz
2010-10-18, 07:55
Frukost,lunch,middag. Vad är felet med det?


Även träningsmängden kan bli jobbig, om det är en längre deff vi talar om.

karlingen
2010-10-18, 08:45
Läst deffguiden? http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

higaisimhidn
2010-10-18, 11:42
Läst deffguiden? http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Yes, har läst guiden och har lagt upp denna deff baserat på den.

Tänkte att jag tar en proteinshake istället för middag, borde väll funka?
Testade detta schemat förra veckan, måste säga att jag vart helt slutkörd, dock tror jag att jag kommer klara det!

Tacos
2010-10-18, 13:24
(kanske lägger på några kvällsmackor på det).

Skulle nog ta något mer proteinrikt som kvällmål. Mackor funkar inte för mig, jag blir bara mer hungrig på det.

För mig är det bortkastade kalorier, speciellt under en deff.

Christyle
2010-10-18, 13:41
själv så skulle jag äta mindre o kanske ha konditionspass 1gång i veckan för att inte förlora för mycket muskler o inte ligga på för mycket kcal minus samt styrketräna tungt. räkna gärna ditt kalori intag oxå

higaisimhidn
2010-10-18, 15:00
Tacksam för svaren!

Kan tillägga att när jag springer så är det oftast 30-40 min på normal hastighet och när jag styrketränar så är det ett pass på 50 min.

Det jag äter är oftast flingor till frukost (Kellogs special k redberries), till lunch är det vad skolan bjuder, fast oftast är mer än halva tallriken fylld med sallad.

young_george
2010-10-18, 15:20
Det du skriver är alltså att du knappt äter, har lågt proteinintag och tränar massvis med kondition samtidigt som du väger ganska lite.

Låter som ett utmärkt sätt att bli av med muskelmassa och slita ut kroppen.

Höj proteinintaget, minska konditionsträningen och skaffa ett vettigt styrketräningsschema.

Doggeh
2010-10-18, 15:36
Protein shake istället för riktigt mat till middag? Sir, you're crazy!
Flingor har bara mycket kcal i sig och mättar inte mycket, övergå till havregrynsgröt på morgonen.
Du vet väll att creatine binder vätska, men det är ändå bra att använda det.
Om du nu ska äta bröd, hoppas jag att du äter mörkt med lite kalorier.

Basera kosten på protein nu och tänk på att få i dig olika vitaminer och mineraler!

higaisimhidn
2010-10-19, 08:13
Protein shake istället för riktigt mat till middag? Sir, you're crazy!
Flingor har bara mycket kcal i sig och mättar inte mycket, övergå till havregrynsgröt på morgonen.
Du vet väll att creatine binder vätska, men det är ändå bra att använda det.
Om du nu ska äta bröd, hoppas jag att du äter mörkt med lite kalorier.

Basera kosten på protein nu och tänk på att få i dig olika vitaminer och mineraler!

Tackar!
Är keso bra att äta till lunchen också? Har hört att det ska innehålla en hel del proteiner.

Eddie Vedder
2010-10-19, 08:26
Tackar!
Är keso bra att äta till lunchen också? Har hört att det ska innehålla en hel del proteiner.

Ja keso är bra. Och skippa sockerflingorna. Byt mot en omelett eller något, typ fyra hela ägg och lite skinka.

higaisimhidn
2010-10-21, 12:01
Har en sista fråga.

Är det sant att bastu stramar huden? För jag var nämligen tjock för c.a 2 år sen, och det känns som att det lilla fettet/huden som är kvar på magen aldrig försvinner. Tänkte ifall bastu kunde vara en bra lösning

higaisimhidn
2010-10-22, 14:08
Bring Up My Post, Ingen som vet? :)

Dreas
2010-10-22, 14:10
CLA, varför lägga pengar på det? Skippa, eller du har säkert fått eller redan köpt, ät upp.

higaisimhidn
2010-10-22, 14:12
CLA, varför lägga pengar på det? Skippa, eller du har säkert fått eller redan köpt, ät upp.

Var paketpris med whey-80 så det var lika bra :)

Dreas
2010-10-22, 14:20
Var paketpris med whey-80 så det var lika bra :)Det ante mig.

Högt proteinintag, jag personligen rekommenderar lågreps, sen större delen av kalorierna efter passet.

young_george
2010-10-22, 15:52
Har en sista fråga.

Är det sant att bastu stramar huden? För jag var nämligen tjock för c.a 2 år sen, och det känns som att det lilla fettet/huden som är kvar på magen aldrig försvinner. Tänkte ifall bastu kunde vara en bra lösning

Nej, bastu hjälper inte.

Om det är fett kvar löser du det genom att gå ner i fettmassa på samma sätt som alla andra går ner. Är det lös hud så kan du inte göra något åt det annat än att vänta och hoppas.