handdator

Visa fullständig version : Större vänsterbröst/vänsterarm


dehan
2010-10-17, 17:58
Jag har nu gymmat i 2,5-3 månader. och jag har ett besvär. det är att den vänstra sidan av kroppen är lite större än den högra sidan detta trots att jag är högerhänt. min vänsterarm och vänsterbröst har ganska så större volym än den högra sidan..

min fråga är om hur jag kan fixa detta, elelr vad det egentligen beror på ?!

Kauppi
2010-10-17, 18:01
alla har mer eller mindre olikheter gällande symmetrin osv, du är inte ensam.
det rättar till sig med tiden, inget att haka upp sig på. kör vidare bara!

dehan
2010-10-17, 18:07
så det fixar sig med tiden ? asso vill absolut inte verka jobbig, men för mitt eget allmänkunnande, vrf är det så att man får olikheter gällande symmetrin ?

Gabriel174
2010-10-17, 18:20
Oroa dig inte, det fixar sig med tiden. Brukar vara så att ena armen eller något är större i början.

frong
2010-10-17, 18:37
Kör övningar som man bär vikten med var arm så att säga, så istället för stångcurl så kör du hantelcurl istället. Gör det ett tag o kolla om det jämnar ut sig, kan ju vara så att du tar i mer med ena sidan än andra.

Murderslayer
2010-10-18, 14:23
Kör övningar som man bär vikten med var arm så att säga, så istället för stångcurl så kör du hantelcurl istället. Gör det ett tag o kolla om det jämnar ut sig, kan ju vara så att du tar i mer med ena sidan än andra.

Skulle snarare säga att köra övningar som använder sig av bägge armar, så jämnar det ut sig tids nog. Sen om man kör enarmsövningar kör man den svagare eller mindre sidan först och sedan lika många reps på den starkare.

mikaelj
2010-10-18, 14:58
Skulle snarare säga att köra övningar som använder sig av bägge armar, så jämnar det ut sig tids nog..

Nej. Det leder bara till kompensation.

Jag för egen del är så mycket större på vänster sida att jag fick frågan (av någon som kollar hållning etc.) om jag är vänsterhänt.

frong
2010-10-18, 15:52
Skulle snarare säga att köra övningar som använder sig av bägge armar, så jämnar det ut sig tids nog. Sen om man kör enarmsövningar kör man den svagare eller mindre sidan först och sedan lika många reps på den starkare.

Jämnar ut sig, det blir antagligen sämre då man lägger mer vikt på den starka sidan?

hidden
2010-10-18, 15:58
Hur gör man med latsen då?
Enhands pullovers? Finns det fler övningar där man kan isolera ena latsen?

rajjan_dammit
2010-10-18, 16:02
Jag är också större på vänstersidan, hela min kropp är liksom förskjuten uppåt någon centimeter på högra sidan, märks mest på att högra nyckelbenet sitter högre upp, vilket i sin tur gör högra armen kortare. Vet inte om det beror på det.

frong
2010-10-18, 16:04
Hur gör man med latsen då?
Enhands pullovers? Finns det fler övningar där man kan isolera ena latsen?

Latsdrags-maskiner, latsdrag med ett handtag osv.