handdator

Visa fullständig version : Träning+sjuk del2


whaddup
2010-10-17, 14:10
Gjorde en liknande tråd tidigare där jag frågade hurvida man skulle träna om man hade haft ont i halsen eller inte..

Varit sjuk i över 2 veckor nu, dock nästan frisk nu.. lite hostig och ont i halsen på kvällar och morgonen.. frågan är om jag kan träna trots att jag hade ont i halsen imorse? Eller är det absolut förbud att träna med halsont?

Det jag tänkte var att köra t ex bänkpress, benpress och marklyft med lättare vikter och fler reps och såklart ta det lugnt.

Bra/dålig idé?

Mvh,

Gabriel174
2010-10-17, 14:24
Citat från Grubben:
"Det finns hur många trådar som helst om det här.

Har du en infektion kvar i kroppen skall du inte träna.

Varför skulle du göra det? Du kan inte tillgodogöra dig träningen, även om det inte skulle göra någon skada i övrigt. Du riskerar dessutom att få tillbaka infektionen med ny kraft. Och vissa former av virus är farliga för hjärtat, och kan leda till hjärtmuskelinflammation eller död."

Har för mig att jag läst att viruset kan vara kvar fastän man inte känner av det... Så hade jag varit dig hade jag väntat någon dag eller två... eller tre.

alex111
2010-10-17, 15:04
Jag känner folk som jämt går på träningar med förkylning eller annat virus i kroppen. Och då är det konditionsträning de går på som är värre än styrka. Jag har slemhosta men tänker ändå gymma imorgon.

King Grub
2010-10-17, 15:05
konditionsträning de går på som är värre än styrka

Vad får dig att tro det?

whaddup
2010-10-17, 15:51
Okey, tack så mycket!