handdator

Visa fullständig version : ute på krogen.


tdaman
2010-10-17, 12:25
Tja! Brukar träna stenhårt men ibland så måste man såklart unna sig lite och gå ut. Igår blev det en sån dag. Idag sitter jag här ganska fräsch ändå fast jag knäckte ett par bärs och lite groggar på det.

Grejen är att jag inte gillar att festa för mycket samtidigt som jag styrketränar. Brukar bli så sällan som 1 gång på 2 månader ungefär. Nu på senare tiden har jag dock börjat gå ut allt för ofta och när jag väl är ute och dricker så känns det hela tiden som det inte är värt att förstöra träningen som man har slitit med så länge, får en så sjuk ångest som ni läsare nog själva har varit med om.

Så vad säger ni. Jag drar med polarna ut och dricker fast jag tycker inte ens det är kul kan man väl säga. Skulle hellre suttit inne och kollat in i en vägg igår om det var så.

Är det värt att festa och förstöra det man byggt upp??

G_lund
2010-10-17, 12:26
var nykter då?
O festa inte till 06:30

mangemani
2010-10-17, 12:29
självkontroll.skaffa dej mer utav det.
du behöver inte festa hela tiden och när du väl festar så behöver du inte dricka eller dricka så mycket.

men för att svara på frågan,nej,det är inte värt att festa offta om man styrketränar,men det är min åsikt.

Apos78
2010-10-17, 12:31
Det kan väl inte vara så svart eller vitt? Kör lite lugnare med ölen, gå hem lite tidigare, få dig själv att förstå att träningen inte sabbas så enormt av en partykväll. Alternativet är väggen, vilket lät sjukt tråkigt. Drick inte alls nästa gång och se hur det går. Köp ett par sådana om du vill ha något att sysselsätta hand och strupe med --> http://provning.wordpress.com/2010/09/03/nanny-state/

Åsberg
2010-10-17, 12:35
Varför ens gå ut om du får ångest?

tdaman
2010-10-17, 12:36
vad anser ni vara lagom eller som ni säger "att dricka lite" 3-4 bärs?

Frantic
2010-10-17, 12:37
Du undrar om du det är värt att göra något du inte tycker är kul samtidigt som det förstör din träning? Nej, skulle jag svara.

Zetor99
2010-10-17, 13:44
vad anser ni vara lagom eller som ni säger "att dricka lite" 3-4 bärs?
Beror väl på din vikt, men ja, tre till fyra öl vore obetydligt för nästan vem som helst. Drick dock hellre vatten med snaps utan snapsen om du inte tycker att alkoholen är värt det.

Smml
2010-10-17, 13:46
Beror väl på din vikt, men ja, tre till fyra öl vore obetydligt för nästan vem som helst. Drick dock hellre vatten med snaps utan snapsen om du inte tycker att alkoholen är värt det.

Jag blir lite påverkad av 3-4 öl. Efter två så börjar jag känna dom där små spänningarna man får av knark. Eller ja, lagligt knark alkohol alltså..

ceejay
2010-10-17, 13:52
inga problem att supa ett par gånger i månaden. Inte direkt så att du förstör något men möjligtvis saktar ned utvecklingen, men det är marginellt.

Zetor99
2010-10-17, 14:10
Jag blir lite påverkad av 3-4 öl. Efter två så börjar jag känna dom där små spänningarna man får av knark. Eller ja, lagligt knark alkohol alltså..
Sant, det beror mycket på ölen och hur snabbt man dricker den. Tänkte närmast på hur mycket ölen påverkar träningen, man kan klart bli påverkad av fyra öl, speciellt om de är på starkare sidan.

BajareN
2010-10-17, 15:36
Bodybuilders kör droger för att det är skonsammare för musklerna.

Meister
2010-10-17, 16:29
Jag känner inte av på 4a öl. Jag dricker väll 8 st 50 cl på en kväll.

Frågan:
Är det mängden man dricker som spelar roll? Jag kanske dricker mer än någon annan men vi har fortfarande samma rus.

Isabella
2010-10-17, 16:41
Om du tycker det är kul att festa så gör det men man behöver kanske inte bli dyngrak varje helg och sen nga bärs hit eller dit gör nog inte så mycket i längden, du får lära dig att findricka :P
Själv har jag inga problem att festa nykter! gör det nästan jämt och jag tycker att så länge man har något att dricka (läsk) så är det lugnt då känner man sig delaktig i festen och så slipper man alla frågor kring varför man inte dricker. Det är inte alkoholen som gör det roligt ;)

C.E.J.
2010-10-17, 16:48
Tja! Brukar träna stenhårt men ibland så måste man såklart unna sig lite och gå ut. Igår blev det en sån dag. Idag sitter jag här ganska fräsch ändå fast jag knäckte ett par bärs och lite groggar på det.

Grejen är att jag inte gillar att festa för mycket samtidigt som jag styrketränar. Brukar bli så sällan som 1 gång på 2 månader ungefär. Nu på senare tiden har jag dock börjat gå ut allt för ofta och när jag väl är ute och dricker så känns det hela tiden som det inte är värt att förstöra träningen som man har slitit med så länge, får en så sjuk ångest som ni läsare nog själva har varit med om.

Så vad säger ni. Jag drar med polarna ut och dricker fast jag tycker inte ens det är kul kan man väl säga. Skulle hellre suttit inne och kollat in i en vägg igår om det var så.

Är det värt att festa och förstöra det man byggt upp??

Alkoholen kommer ju inte magiskt förstöra dina muskler :confused: