handdator

Visa fullständig version : Ny Styrkeklubb i Småland


Boston77
2010-10-17, 10:27
Tjena jag ville bara informera om att det har startat en ny Styrkeklubb i Lessebo 3.5 Mil utanför Växjö. http://www.lessebostyrkeklubb.n.nu/

wargen
2010-10-17, 11:10
Super! Det har jag saknat!!! Är ofta i Växjö och utbudet av bra träningsställen är förmodligen sämst i Sverige...

Boston77
2010-10-17, 12:53
Hahahaha ja det är inga riktiga lyftar gym, Lessebos gym är väldigt litet och mycket gamla grejer men tävlings grejer är på ingång. Finns även lite grejer för strongman träning, just nu bara så man kan köra lite kortare farmer walk och ett tungt däck och välte plus något lätt däck, men mer grejer är på gång för oss som vill köra styrkelyft och för strongman träning.

luderlasse
2010-10-17, 16:35
fan va kool, kanske får svänga förbi någon gång. va kostar ett pass?

Boston77
2010-10-17, 22:30
Vi har vissa träningpass med klubben man kan köra vad man vill men då finns det folk där dessa tider är Tisdag kl 7 Torsdag kl 7 Söndag kl 5 och du kan provträna gratis vi tycker det bara är roligt att det kommer folk med liknande intresse som vi har, jag är ofta där och tränar fast jag bor i växjö är där minst 2 av passen. luderlasse var bor du någonstans

Boston77
2010-10-17, 23:01
Jag glömde också klubben är inte bara för styrkelyftare dock är det vad de flesta satsar på, men vi vill även ha folk som tävlar i strongman, bodybuilding, tyngdlyftning och fitness five så vi vill ha folk i alla sporterna är det någon annan som du tycker saknas men vill vara med i klubben ska vi göra allt för att fixa träningsgrejer till just vad du vill tävla i bara säga till vad det är. Jag kommer hålla koll på denna tråden och svara på alla frågor jag kan men vill du snacka mer privat finns jag på facebook Kim Gustafsson min bild är på en suzuki Swift med ett reklam märke på Lessebo Styrkeklubb. Våran klubb har även en facebook användare som du kan lägga till och snacka lite den heter då Lessebo Styrkeklubb.

Mapa
2010-10-17, 23:04
kul att sporten växer!

stevebc
2010-10-17, 23:05
Gött mos!

Boston77
2010-10-17, 23:06
Det är tur att jag inte alltid tänker innan jag skriver alla har inte Facebook så här kommer min mail också kkiimm_1@hotmail.com och klubbens mail som ordförande i klubben har hand om lessebostyrkeklubb@hotmail.com hör gärna av er

EkarN
2010-10-18, 08:21
Grymt med en ny klubb! Ska ni ställa upp med lag i SL-serien?:)

Boston77
2010-10-18, 12:22
Ja vi tänkte delta i sl serien troligtviss även bp serien

luderlasse
2010-10-18, 15:51
bor i uppsala men är "hemma" till jul och hinner nog bara med nått enstaka pass och det hade varit kul å prova lite styrkelyft då. Är väl mest hobbybyggare annars, lycka till växjö har ju minst sagt skralt utbud av bra träningsställen till vettiga priser

rajjan_dammit
2010-10-18, 16:06
Gött! Droppar kanske inom någon dag när jag är ledig för lite feedback kring teknik. :)

Boston77
2010-10-18, 17:43
Det är bara att komma alla är välkomna att testa men som sagt det är ganska risigt just nu men det förbättras hela tiden. Det är bra att medela innan bara så någon kan släppa in dig/er.

Boston77
2010-10-18, 22:07
rajjan_dammit var bor du?

EkarN
2010-10-19, 08:10
Ni tänker skaffa ER/Eleiko-ställning+styrkelyftsstänger osv?

Boston77
2010-10-19, 09:17
Ja vi ska skaffa tävlings godkända ställningar plus vik
ter och stänger så vi ska kunna hålla tävlingar samt lite även lite billigare ställningar för träning också vi förhandlar med komunen just nu om pengar och så letar vi sponsorer. Säljer lite billigt kosttillskott samt klubb tröjor för att få in pengar till att förbättra gymmet som i nuläget är säkert 25 år gammalt. Vi bygger även lite grejer själva främst till strongman. Vi har ett power rack på ingång nu samt en tävlings stång.

Boston77
2010-10-19, 09:18
Ja vi ska skaffa tävlings godkända ställningar plus vik
ter och stänger så vi ska kunna hålla tävlingar samt lite även lite billigare ställningar för träning också vi förhandlar med komunen just nu om pengar och så letar vi sponsorer. Säljer lite billigt kosttillskott samt klubb tröjor för att få in pengar till att förbättra gymmet som i nuläget är säkert 25 år gammalt. Vi bygger även lite grejer själva främst till strongman. Vi har ett power rack på ingång nu samt en tävlings stång.

Boston77
2010-10-19, 22:33
Idag blev klubben godkänd av Styrkelyft förbundet så nu väntar vi bara på RF något klubb numer som vi måste få också hoppas det blir klart innan fredag denna veckan då är det sista anmälningsdag till DM i Kalmar där vi hoppas på att ha några lyftare med

rajjan_dammit
2010-10-21, 19:23
rajjan_dammit var bor du?

Växjö

wird
2010-10-21, 19:41
Jag glömde också klubben är inte bara för styrkelyftare dock är det vad de flesta satsar på, men vi vill även ha folk som tävlar i strongman, bodybuilding, tyngdlyftning och fitness five så vi vill ha folk i alla sporterna är det någon annan som du tycker saknas men vill vara med i klubben ska vi göra allt för att fixa träningsgrejer till just vad du vill tävla i bara säga till vad det är. Jag kommer hålla koll på denna tråden och svara på alla frågor jag kan men vill du snacka mer privat finns jag på facebook Kim Gustafsson min bild är på en suzuki Swift med ett reklam märke på Lessebo Styrkeklubb. Våran klubb har även en facebook användare som du kan lägga till och snacka lite den heter då Lessebo Styrkeklubb.

Betyder detta att tävling är ett tvång för att träna med klubben? Det kan lätt tolkas så.

Boston77
2010-10-21, 22:10
Jag ber om ursäkt för detta Wird, Alla är välkomna att träna här då vi också jobbar för att förbättra motions delen av gymmet för de som bara vill träna för att komma i form och för att det är kul. Gymmet är så pass gammalt och inte uppdaterat på 25 år så motions cyklar och löparband saknas nu men vi hoppas få pengar från kommunen till det efter nyår.

titan1
2010-11-01, 19:45
Kul att det är inriktat på strongman. höll själv på med det i flera år, men en skada satte tillfälligt stopp ett tag o sen har det inte blivit av mer. fler såna gym skulle behövas-det är en så kul sport med bra sammanhållning!
Om ni behöver nya gymprylar till bra priser så kolla i Värmlands Träningsprodukter.se. De har grymt bra priser på styrketräningsgrejer!