handdator

Visa fullständig version : Var har lövhögarna tagit vägen?


AronP
2010-10-16, 21:03
När jag tänker tillbaka på min barndom så kommer jag ihåg lövhögar i mängder, både stora och små. Lövhögar man kunde hoppa och leka i. När jag vandrar omkring i stan idag så ser jag inte endaste lövhög. Var har dom tagit vägen? Har vi uppfunnit någon supermaskin som tar hand om dom?

mikaelj
2010-10-16, 21:05
Dagens barn går sönder om de hoppar i lövhögar. Därför har Kungen bestämt att alla gator skall rensas från löv med lövsugare.

Andy.da.wohoo
2010-10-16, 21:11
Dagens barn går sönder om de hoppar i lövhögar. Därför har Kungen bestämt att alla gator skall rensas från löv med lövsugare.

Fel! Kungen rättfärdigar snarare Löfvhögar, det är den satans demokratin som genomröstade att vi ej skulle ha Löfvhögar på våra gator och torg. SKANDAL!

Rösta på Kungen i nästa val!

Eddie Vedder
2010-10-16, 21:45
Anledningen till att vi hade lövhögar var att vi krattade ihop dom helt enkelt. Jag tror jag är sista generationen som letade porrtidningar i skogen också. Jag känner mig så gammal:D

DennisJ
2010-10-16, 21:49
Anledningen till att vi hade lövhögar var att vi krattade ihop dom helt enkelt. Jag tror jag är sista generationen som letade porrtidningar i skogen också. Jag känner mig så gammal:D

Internet-porren dödade skogs-porren.

Stoltz
2010-10-16, 21:51
Anledningen till att vi hade lövhögar var att vi krattade ihop dom helt enkelt. Jag tror jag är sista generationen som letade porrtidningar i skogen också. Jag känner mig så gammal:D

Vi sörjer den alla. :(

mikaelj
2010-10-16, 21:55
Frågan är vem som drog dit alla porrtidningar till att börja med?

Stoltz
2010-10-16, 21:59
Frågan är vem som drog dit alla porrtidningar till att börja med?

Allan.

Madame
2010-10-16, 22:32
Frågan är vem som drog dit alla porrtidningar till att börja med?

Det finns naturligtvis en tråd i ämnet skogspr0n:

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=1231078

Andy.da.wohoo
2010-10-16, 22:42
När vi ändå snackar skogsporr, så när ett hus i närheten köptes upp från en gammal gubbe, så hittade man flera stora lådor med porr så långt bak som till 1950-talet :D

Salus
2010-10-17, 14:15
När vi ändå snackar skogsporr, så när ett hus i närheten köptes upp från en gammal gubbe, så hittade man flera stora lådor med porr så långt bak som till 1950-talet :D

snacka om julafton!

Snobbe
2010-10-17, 14:31
Ja skogsporr lär ju försvinna helt pga internet men man kanske hittar USB stickor me porr på¨i skogen snart!

snej
2010-10-17, 14:33
Det var tider det.. Läsa porr i skogen. teh memories!

wessmen
2010-10-17, 14:34
Tråkigt att med inet-porren.

Det var något speciellt med att hitta skogsporr, nästan så man skulle placerat ut lite för framtida generationer. *cupid*

agazza
2010-10-17, 14:35
ni bytte ämne på 4e inlägget. Kudos.

snej
2010-10-17, 14:38
ni bytte ämne på 4e inlägget. Kudos.

Den legendariska skogsporren väcker helt klart känslor. Det var ju som allra bäst bland höstlöven att stasha porr med så huvudämnet finns allt fortfarande med :D

z_bumbi
2010-10-17, 14:57
När jag tänker tillbaka på min barndom så kommer jag ihåg lövhögar i mängder, både stora och små. Lövhögar man kunde hoppa och leka i. När jag vandrar omkring i stan idag så ser jag inte endaste lövhög. Var har dom tagit vägen? Har vi uppfunnit någon supermaskin som tar hand om dom?

Några funderingar.
Förr deponerade man dem på tippen och då ville man troligen att de skulle torka för att allt inte skulle lukta ännu ruttet. Idag så komposterar man eller bränner löven och då ska de inte vara allt för torra. Sen har kostnaden och utbudet på transporter minskat respektive ökat så man måste inte planera in körningarna med en 6-tons lastbil utan det går att köra bort det direkt med en lite trädgårdstraktor eller motsvarande.

Tråkigt att med inet-porren.

Det var något speciellt med att hitta skogsporr, nästan så man skulle placerat ut lite för framtida generationer. *cupid*

Ett PVC-rör i lagom längd och två ändbitar (tailcaps heter vad på svenska?) plus lite lämpligt lim = en tidskapsel

Stoltz
2010-10-17, 15:00
Ett PVC-rör i lagom längd och två ändbitar (tailcaps heter vad på svenska?) plus lite lämpligt lim = en tidskapsel

:eek:

Sniggel
2010-10-17, 15:02
När vi ändå snackar skogsporr, så när ett hus i närheten köptes upp från en gammal gubbe, så hittade man flera stora lådor med porr så långt bak som till 1950-talet :D

Han var förmodligen ditt läns distributör av skogsporr, med tanke på vilket lager han verkade ha.

Tricce
2010-10-17, 16:05
Utanför på gården håller kidsen på att kratta ihop lövhögar as we speak!

Sniggel
2010-10-17, 16:07
Utanför på gården håller kidsen på att kratta ihop lövhögar as we speak!

Så precis som på vår tid så gäller det att "ta saken i egna händer" ?
Angående lövhögar och skogsporrsaktiviteter.

AronP
2010-10-17, 16:58
Jag är också imponerad av trådens snabba vändning :). Men jag förstår er, skogsporr är något speciellt.

Tackar z_bumbi för den möjliga förklaring och rekommenderar Tricce att gå ut och hoppa i högen, chansen aldrig kommer åter.

AhmedGrisen
2010-10-17, 17:04
när man jobbar som trädgårdsskötare ingår det i jobbeskrivningen att samla och forsla bort löven.

z_bumbi
2010-10-17, 18:19
:eek:

Du kan stoppa in andra saker än porr om du vill lämna ett annat budskap till eftervärlden. :D

Slartibartfast
2010-10-17, 18:34
Anledningen till att vi hade lövhögar var att vi krattade ihop dom helt enkelt. Jag tror jag är sista generationen som letade porrtidningar i skogen också. Jag känner mig så gammal:D

Jag tog ett impulsdopp i havet igår. I ett övergivet omklädningsskul hittade vi en p0rrtidning!1 :kinky:

Yllegarn
2010-10-17, 18:39
När vi ändå snackar skogsporr, så när ett hus i närheten köptes upp från en gammal gubbe, så hittade man flera stora lådor med porr så långt bak som till 1950-talet :D

När jag arbetade på kollo så hittade vi i ett förråd ett Playboy nummer på engelska från 1962 i princip nyskick, fold-out i mitten och A6 reklambreven var kvar...

Tyvärr fick någon "rätt-trogen" för sig att slänga klenoden istället för att sälja numret på ebay.

Många fina slantar mindre där... =(

Eddie Vedder
2010-10-17, 18:41
Jag tog ett impulsdopp i havet igår. I ett övergivet omklädningsskul hittade vi en p0rrtidning!1 :kinky:

Behåll den och plasta in den. Om 40 år är den värd miljarder. :D

Utanför på gården håller kidsen på att kratta ihop lövhögar as we speak!

Gör en samhällsinsats! Smyg förbi och lägg dit en porrtidning. :D

Poxeman
2010-10-17, 18:49
Behåll den och plasta in den. Om 40 år är den värd miljarder. :D



Gör en samhällsinsats! Smyg förbi och lägg dit en porrtidning. :D

:laugh::laugh:

Largoplz
2010-10-17, 18:55
Jag tror bestämt att tråden behandlar de två viktigaste ämnena i det moderna Sverige, Lövhögar och porrhögar!