handdator

Visa fullständig version : När det sprutar där bak?


Seb74
2010-10-16, 17:27
Vad innebär det för kalori/protein-upptag?

matlak
2010-10-16, 17:37
HaHa

IronBug
2010-10-16, 17:38
Hur menar du att en man som ejakulerar dig på stjärten skulle påverka ditt näringsupptag?

Seb74
2010-10-16, 17:44
Funderade om jag skulle påpeka att det handlade om diarré, men kändes lite onödigt, men kanske jag skulle gjort det ändå :D

Achivai
2010-10-16, 17:55
Tror diarre bara handlar om vätskebalansen i tarmen, borde inte påverka näringsupptagningen.

Medusa
2010-10-16, 17:58
du måste ju ta för att kompensera för sprutet därbak, när det sprutar därbak är känslan sällan behaglig utan milt försvårande och obstinat, tillvaron blir lite krångligare, inte bara för att du plötsligt måste dosera större mängder föda och protein för dina sprutande muskler, utan också för att oron liksom påverkar dig...

om det inte slutar spruta så finns det ju hjälp att få, vi har ju belästa medlemmar på forumet, riktiga experter såväl som internetexperter, listan kan göras lång men pma någon som du känner dig trygg med, king grub sysslar ju mest med abstrakt och jag har inte sett några som behandlar detta ännu, men vem vet, gör en sökning i pubmed, annars har du mikaelj med lchf och tolkia vet en hel del om lite allt möjligt.. så kör hårt, svaret finns är någonstans på kolozzeum!


min rekommendation är ett riktigt tungt benpass!

Seb74
2010-10-16, 18:00
Tror diarre bara handlar om vätskebalansen i tarmen, borde inte påverka näringsupptagningen.

Tänkte det blev löst för att allt lämnas som det är, att näring inte tas upp, men förhoppningsvis är det inte så utan istället så som du skriver :)

Medusa
2010-10-16, 18:07
efter en snabbsökning med google så kan jag lite om diarre, fanns studier på pubmed med piglets och hur det påverkade intaget av föda (hey inte perfekt men en studie är en studie), nu är detta kultingar det handlar om så håll saker och ting i perspektiv, övertolka inte min nyfunna studie men slutsatsen är att dom grisarna med diarre gick upp mindre i massa än den friska gruppen kultingar, om man skall applicera detta på tränande individer så får man väl konstatera att diarre är skadligt för gainsen över tiden...

sen hitta ja en annan studie med bebisar med, där var det tydligt att upptaget av näring var högre utan diarre..

så generell slutsats, diarre is bad shit, ät mer än du normalt gör även om det sprutar ut, försök äta 20% mer föda, jag tog siffran från studien lite snabbt nu på google...

Tolkia
2010-10-16, 18:09
Tänkte det blev löst för att allt lämnas som det är, att näring inte tas upp, men förhoppningsvis är det inte så utan istället så som du skriver :)
Om du inte lever på soppa, så antar jag att det du äter har en fastare konsistens än det som kommer ut därbak när du har diarré? ;) Det tillsätts rätt mycket vätska medan maten vandrar genom systemet.

Vid en vanlig magsjuka är det främst det dåliga vattenåtertaget som är problemet. En vanlig magsjuka varar ju dessutom inte längre än att man skulle klara sig bra även om näringsupptaget blev duktigt försämrat. Om man skulle ha problem med diarréer under längre tid p.g.a någon sjukdom är det en annan sak; tarmsjukdomar kan ju även ge störningar i näringsupptaget, p.g.a. att tarmen är skadad och funkar dåligt.

Edit, efter att ha sett Medusas post: Referenserna ang. spädbarn och spädgrisar lär med stor säkerhet ha handlar om långvariga diarréer, så om TS inte har tänkt vara lös i magen resten av livet så är de kanske mindre relevanta. Om man har diarré p.g.a magsjuka, matförgiftning etc. tycker jag att det verkar som rena vansinnet att försöka pressa i sig mer mat än man normalt äter; orka stressa tarmstackaren.

Seb74
2010-10-16, 18:19
Frågade mest för ibland blir det så rätt kortvarigt, en dag eller så, och ska man då behöva räkna ner kcal och protein en massa, eller kan man sova lugnt att man tex fått i sig tillräckligt med näring efter träning osv.

Tolkia
2010-10-16, 18:22
Om du har återkommande problem som du inte vet orsaken till bör du nog kolla upp det, men för random vanlig magsjuka tycker jag inte att du behöver bry dig. Du växer och krymper ju på långtidsbasis, inte från den ena dagen till den andra.

eriksvensson
2010-10-16, 18:30
Du kanske har ätit för mycket pruttein? :)

Seb74
2010-10-16, 18:48
Om du har återkommande problem

Njae, ibland är man risig i kistan under en dag...kanske käkat nåt dumt eller är stressad över nåt eller vad det nu kan va.
Ätit för mycket fett, för lite fibrer, whatever, bra veta bara om det innebär att kroppen sumpar massa av energin man stoppar ner, men så verkar då inte vara fallet.

Tackar för svaren :)