handdator

Visa fullständig version : Casein FX = äckligt


hoog
2010-10-16, 12:05
Tja

Köpte just protein för 500 spänn, läst här att casein fx ska vara lika god som DP.
Första drinken jag gjorde med jordgubb blev för hård och smaka skit. Idag testade jag på nytt fast med vanilj. Ok konsistens men inte den pudding konsistensen som DP har och smaken va inte direkt god eller... Så ni som tycker detta var ett så jävla gött protein, har ni några tips på hur man ska få det att bli gott?

Rekomenderar förövrigt Probite fx strawberry/ choklad, en bland dom goaste barsen jag ätit.

Mvh

944RS
2010-10-16, 12:09
Tycker inte att det är speciellt gott men det duger.

Gilla läget eller smaksätt det med bär, annat proteinpulver, mer mjölk.

hoog
2010-10-16, 12:20
Tycker inte att det är speciellt gott men det duger.

Gilla läget eller smaksätt det med bär, annat proteinpulver, mer mjölk.

Får bli att blanda det med lite hallon ikväll iaf..

hertzman
2010-10-16, 12:21
Tja

Köpte just protein för 500 spänn, läst här att casein fx ska vara lika god som DP.
Första drinken jag gjorde med jordgubb blev för hård och smaka skit. Idag testade jag på nytt fast med vanilj. Ok konsistens men inte den pudding konsistensen som DP har och smaken va inte direkt god eller... Så ni som tycker detta var ett så jävla gött protein, har ni några tips på hur man ska få det att bli gott?

Rekomenderar förövrigt Probite fx strawberry/ choklad, en bland dom goaste barsen jag ätit.

Mvh

Nu Casein FX choklad tycker jag var en riktig höjdare i alla fall. Blandar sig fint med både mjölk och vatten. Se till att ha tillräckligt med vätska och skaka länge och väl, brukar bli bättre om man låter den stå en liten stund också. Gamla Slow FX jordgubb var omöjligt att få bra med mjölk, vatten var ett måste och då i rikliga mängder, där fick man skaka vettet ur sig. Kan vara samma med nya Casein FX jordgubb men borde inte vara det då sammansättningen är ändrad.

hoog
2010-10-16, 12:33
Nu Casein FX choklad tycker jag var en riktig höjdare i alla fall. Blandar sig fint med både mjölk och vatten. Se till att ha tillräckligt med vätska och skaka länge och väl, brukar bli bättre om man låter den stå en liten stund också. Gamla Slow FX jordgubb var omöjligt att få bra med mjölk, vatten var ett måste och då i rikliga mängder, där fick man skaka vettet ur sig. Kan vara samma med nya Casein FX jordgubb men borde inte vara det då sammansättningen är ändrad.

Ska blanda den med lite hallon ikväll o försöka få god... annars får jag försöka sälja den, helvete att man aldrig hittat ngt som e likt DP. DP is a gift from above!

koffein_beroende
2010-10-16, 12:33
Tråkigt att höra, jag har gamla Slow Fx hemma i choklad, och den är både äcklig och helt omöjlig att få "rinnig" om man inte kör 30g pulver med 5dl vatten i en mixer.

Pompere
2010-10-16, 13:20
Min Casein FX vanilj smakar utmärkt med 2 dl mjölk o en skvätt vatten. Sen in i kyl/frys, beroende på önskad konsistens.

Cerberus
2010-10-16, 13:20
man får vad man betalar för, smakar ok. Kommer inte köpa choklad-smaken igen för den smakar blää, mindre protein än vaniljsmaken var de också.

hoog
2010-10-16, 15:10
Update!

Blandade vaniljproteinet och massa hallon och vispade med en elvisp och det blev faktist gott så är riktigt glad :)

Föresten är det stor skilnad att vispa med elvisp än ballongvisp?
Ska ta och göra det ännu hårdare i konstistensen ikväll.

bb X
2010-10-16, 15:18
Vad är DP? :P

hoog
2010-10-16, 15:19
Vad är DP? :P

Double pro :hbang:

Ristretto
2010-10-16, 15:27
Casein FX choklad och vanilj är inte alls äckliga tycker jag. Snarare tvärt om.

Kischen
2010-10-16, 17:41
Casein FX choklad och vanilj är inte alls äckliga tycker jag. Snarare tvärt om.

+1

Jag blandar 30 gram med nästan en halvliter mjölk och sedan står den några minuter *popcorn*

machine gun
2010-10-16, 17:59
Jag tycker vaniljsmaken är riktigt god. Funkar både med mjölk och vatten.

hoog
2010-10-18, 20:08
Det smakade inte alls gott att äta det som jag brukar äta DP, mjölk + frys.

Dock blandade jag en halv dl vanilg och en halv jordgubb sen in i kylen. Sen blandade jag i 100-200g hallon och fluffade, jävlar vad gott det var och riktigt mättande, perfekt när man deffar som jag gör nu. Blir nog fan en till ikväll *popcorn*

ArtArtan
2010-10-18, 20:39
Gillade den inte heller jag körde ganska koncentrerat och svepte utan att "smaka" och så ett glas med vatten på det :) men jag har iof bara haft naturell smak

isterbuk
2010-10-18, 21:11
Tycker Casein FX Choklad är riktigt bra och jag älskar DP Choklad.
Ska testa Vaniljen imorgon, hade gjort en beställning men fick inte hem allt som var beställt så det kompenserades med 2st extra påsar av just Casein FX vanilj, det kallar jag jäkligt god service!

hoog
2010-10-18, 21:15
Tycker Casein FX Choklad är riktigt bra och jag älskar DP Choklad.
Ska testa Vaniljen imorgon, hade gjort en beställning men fick inte hem allt som var beställt så det kompenserades med 2st extra påsar av just Casein FX vanilj, det kallar jag jäkligt god service!

Riktiga affärsmän på GV, inte som GG. Skriv gärna i tråden vad du tyckte!

Gissar på du inte gillade det ;)

isterbuk
2010-10-19, 17:08
Riktiga affärsmän på GV, inte som GG. Skriv gärna i tråden vad du tyckte!

Gissar på du inte gillade det ;)

Sorry to disapoint you, i loved it! :)
Det var faktiskt riktigt gott, blir standard till framtida fluffningar.

Cerberus
2010-10-19, 17:18
doublepro och fx vanilj var en riktigt grym höjdare minns jag iaf.

Elmer
2010-10-19, 19:39
Jag tycker att Casein Fx choklad inte smakar så vidare värst.
En ngt plastig smak & var halvjobbig att få i sig.
Nu vet jag ju iofs inte om jag fick en kass batch eller om folk har mysko smaklökar.
Den blev dock bättre av lite extra kakao då den blev nght mer åt chokladpuddinghållet av ngn billigare variant(smakmässigt). Blandade med mjölk.

Rumsren
2010-10-19, 20:10
Jag tycker att choklad och vanilj är klart godast. Inget fel på jordgubbssmaken men jag tröttnade ganska snabbt.

Scoffan
2010-10-20, 08:03
Jag har både vassle och kasein jordgubb fx, tycker vasslet smakar bra själv men kaseinet blir verkligen skitäckligt så testa att blanda 50/50, med mjölk smakar det nästan som en mc.donalds milkshake. Det klumpar sig dessutom inte i shakern när man blandar båda pulvren som det gör med bara kaseinet.

Sen om ni inte testat så blir fx chocklad 50/50 av varje med mjölk och en extra sked kakao och 1 kopp kaffe blandat riktigt gott, kallt kaffe skall det dock vara.

saab900
2010-10-20, 12:26
Vad är DP? :P

Googla det? :D

Edit: Är smaken på Casein FX samma som för samma tillverkares vassle-produkt, Whey FX? I sådana fall kan jag nog uthärda den, whey FX vanilj blandat med ett par deciliter vatten/ 30g och någon matsked 40% vispgrädde är det godaste jag hittat hittills bland de prottesorter jag provat. Tveklöst sämst hittills är också den dyraste av dom, WNT. Det finns ju andra låt oss säga "ideologiska" skäl att undvika dyra WNT också.

Hint: Det har att göra med vem de sponsrar

ThisIsTheOne
2010-10-20, 12:39
Micellar Creme och smaken Chocolate Milkshake tycker jag är bäst. Bättre än DP choklad t o m. Dyrare än FX-proteinet visserligen, men mycket godare.

Scoffan
2010-10-20, 23:09
Googla det? :D

Edit: Är smaken på Casein FX samma som för samma tillverkares vassle-produkt, Whey FX? I sådana fall kan jag nog uthärda den, whey FX vanilj blandat med ett par deciliter vatten/ 30g och någon matsked 40% vispgrädde är det godaste jag hittat hittills bland de prottesorter jag provat. Tveklöst sämst hittills är också den dyraste av dom, WNT. Det finns ju andra låt oss säga "ideologiska" skäl att undvika dyra WNT också.

Hint: Det har att göra med vem de sponsrar

Tyvär smakar det väldigt olika vasslet det kan man dricka bara för att det är gott medans kaseinet mer är i klass med eaa på äcklighets skalan

Torsk_ole
2010-10-21, 07:38
Tycker att alla smaker fungerar. Det handlar mycket om att "vänja" sig.

De flesta proteinpulver smakar sådär första gången man dricker dem tycker jag.

hoog
2010-10-21, 18:00
DP är dock inget man behöver vänja sig vid :naughty:

Kommer lätt köpa casein fx igen, som jag skrivit massa gånger före så är det svingött att göra fluff av :)

Nån som har ngt tips på ngt godare protein än DP ? kom an :naughty:

Scoffan
2010-10-22, 13:21
DP är dock inget man behöver vänja sig vid :naughty:

Kommer lätt köpa casein fx igen, som jag skrivit massa gånger före så är det svingött att göra fluff av :)

Nån som har ngt tips på ngt godare protein än DP ? kom an :naughty:

Som sagt om du blandar kaseinFX me vassleFX så smakar det riktigt bra ungefär samma som DP.:thumbup:

ThisIsTheOne
2010-10-22, 13:27
Nån som har ngt tips på ngt godare protein än DP ? kom an :naughty:

Som jag skrev tidigare i tråden: Micellar Creme Chocolate Milkshake. Lite dyrare än DP, men inte mycket.

944RS
2010-10-22, 16:00
Googla det? :D

Edit: Är smaken på Casein FX samma som för samma tillverkares vassle-produkt, Whey FX? I sådana fall kan jag nog uthärda den, whey FX vanilj blandat med ett par deciliter vatten/ 30g och någon matsked 40% vispgrädde är det godaste jag hittat hittills bland de prottesorter jag provat. Tveklöst sämst hittills är också den dyraste av dom, WNT. Det finns ju andra låt oss säga "ideologiska" skäl att undvika dyra WNT också.

Hint: Det har att göra med vem de sponsrar

Tycker det är stoooor skillnad på Casein FX och Whey FX choklad.

hoog
2010-10-22, 17:59
Som jag skrev tidigare i tråden: Micellar Creme Chocolate Milkshake. Lite dyrare än DP, men inte mycket.

Vart säljs det?

Ska jag ta och testa nästa gång då kanske, vad finns det för smaker/ goda?

ThisIsTheOne
2010-10-22, 18:03
Vart säljs det?

Ska jag ta och testa nästa gång då kanske, vad finns det för smaker/ goda?

Det säljs i de flesta webshopar. Den största, GG, har det garanterat. Jag har bara testat chokladsmaken, som jag brukar blanda med mjölk, ställa in i kylen och käka med lite grädde. *popcorn*