handdator

Visa fullständig version : Tider på dagen, avgörande?


Vadå?
2010-10-16, 10:31
Dags att räta ut ytterligare ett frågetecken!
Vissa dagar då man är i skolan eller kanske inte har något att äta vid just det tillfället, så kan timmarna gå innan jag väl får tag på mat.

Min fundering är ifall det spelar stor roll att äta vid regelbundna tillfällen om dagen eller ifall huvudsaken är att jag bara får i mig allt viktigt under dagen (rätt mängd kcal, prot, kolh, fett).

Folk som går efter periodisk fasta kanske skiter i frukost och äter igen sig under dagen.
Jag undrar då ifall det blir negativ effekt om jag försover mig eller vaknar skitsent och har sovit bort frukosten men äter sedan igen det under dagen?

Kort och gott, Kan man ta igen måltider i efterhand under dagen genom att helt enkelt äta mer?

(mitt mål är viktuppgång, muskelökning)

SiSenior
2010-10-16, 10:37
Ja. Sköt näringstiming ur träningen bara så har tidpunkten för övriga måltider mindre betydelse.

Vadå?
2010-10-18, 13:55
Hur ska man sköta det runt träningen då?
Vad tycker ni andra då? Får man missa ett mål alternativt äta lite ett mål för att sedan ta igen det i nåt annat mål?

Dreas
2010-10-18, 14:00
Hur ska man sköta det runt träningen då?
Vad tycker ni andra då? Får man missa ett mål alternativt äta lite ett mål för att sedan ta igen det i nåt annat mål?Planera maten så att du inte missar mål? Ät tre ggr(exempel) om dagen ifall du orkar och det underlättar för dig.

Jag har på senare tid börjat med att äta sparsamt före passet, eaa+lite malto före, eaa efter sen stora mängder mat efter passet. 70% av kalorierna ligger efter passet.