handdator

Visa fullständig version : Lalla goes online...


Lalla
2003-10-31, 16:49
Då vare dax för mig att också posta lite bilder. :em:

Ni får ha överseende med att jag aldrig poserat förr, kändes lite konstigt o stå framför kameran... :(
Jag skulle vilja ha lite synpunkter på bilderna...skratta inte för mycket bara. :laugh:

Lite fakta:
Bilderna är tagna imorse.

Träningsbakgrund:
Slutade med hockeyn för ca. en månad sedan, har lirat sedan jag var 5år.
Cyklar landsvägscykling under somrarna som motionär (målet i år är 500mil & vättern under 9h).
Från och med nu är det full prio på styrketräningen under vintern och cykling under somrarna. Tidigare var styrkan bara ett komplement till hockeyn, så jag är nybörjare inom seriös styrketräning.
Målet är som ni förstår, inte att väga in på 120kg 4%BF utan snarare att se mer "fitnessaktig" ut och vara allmänt vältränad. Vill dock upp på iaf. 65-70kg med samma BF som nu inom obestämd tid...

Längd: 165cm
Vikt: 55,2kg
BF%: ca. 6-7%
Vilopuls: 42

Så nu blire till o :bpump: & :eating:

-EDIT-
Bilder:
http://members.fortunecity.com/lalla150/

Prankie
2003-10-31, 16:57
Vars är bilderna? :confused:

Froddan
2003-10-31, 16:58
- Bilder! Bidler! Bilder!

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/images/icons/icon8.gif

Allan
2003-10-31, 17:03
Länkarna funkar inte. Om du har problem med att lägga upp kan du PM'a moderator för hjälp!

allan

King Grub
2003-10-31, 19:29
Geocities brukar inte tillåta direktlänkning till bilder hos dem.

FUn-tex SSwinger
2003-10-31, 19:41
lol bild nr 4 var ju grym! snacka om lågt bf,

Lalla
2003-10-31, 20:06
Tror att bilderna ska fungera.
Kommer att fixa detta i nästa vecka då jag kommer hem....

Bilder:
http://members.fortunecity.com/lalla150/

Laan
2003-10-31, 20:43
Satan i gatan.. riktigt lågt BF! Det var cyklist du var va? Det har du en kropp som passar för iaf.. Ska bli kul å se vad som händer i och med gymträning, å kanske lite mer mat :eating:

Karl_alfred
2003-10-31, 21:15
:eating:

Fors
2003-10-31, 21:35
Brukar inte rutorna generellt sett synas på killar vid 7-8%?

isakssonmartin
2003-10-31, 22:03
bra defeniton och bra ram att bygga på så det är bara att :bpump: och :eating:

och inget:cheers:

Lalla
2003-10-31, 22:10
Fors > Jo, det tycker jag också...
Men tilläggas bör att jag gått från 85kg (ca25-27%BF) till 55kg på tre år och inte prioriterat styrketräning särskillt högt. Troligtvis så har jag inte så stora magmuskler så att de syns...:em:
Dessutom är det ju väldigt individuellt hur lågt man måste gå för att de skall synas...

Ozzi
2003-11-02, 19:47
härre jävlar va mycket!


måste kört en hel del kordio!

:hbang: :hbang:

heltzonicka
2003-11-03, 04:19
varför slutade du med hockeyn?

Gick in i bj och fick börja tacklas?

Fan nu får du ta tag i gymträningen + asmycket mat och göra en comeback i hockeyn igen...
Det är ett par år du lirat kompis, onödigt att slänga bort dom :)

Gör inte samma misstag som jag gjorde....

Lalla
2003-11-03, 11:28
Ozzi > Det har blivit några mil på cykeln...;) Anledningen var att mina knän inte pallade vikten...

heltzonicka > Fick inget nytt kontrakt med min förra klubb, dessutom äre fullt med målisar i alla nästan alla div.1 o 2 lag
BJ, det var några år sedan...:rolleyes:

Näe, nu ere styrka o mat som gäller, sen cykling under sommaren....skolan tar också lite tid såhär då uppsatsskrivandet startar...
Blir nog lite nya bilder strax innan jul (innan julbordsdieten...) :eating: :hbang:

Tackar för kommentarerna, men gärna mer feedback!
Vore skoj o höra vad ni gamla Kolozzeum rävar tycker....Allan, King Grub, Sverker m.fl. ?

Munter
2003-11-03, 13:53
Om du vill ha min uppriktiga kritik så tycker jag du ser helt undernärd ut. Se till att få i dig mat, för bövelen. Du har lång väg kvar till "Fitness-aktig" kropp, som du uttrycker det, och du måste först och främst få koll på kosten så att du inte ser ut som ett svältoffer. Hur du lirat hockey med den där kroppen vågar jag inte spekulera i.

Med all välmening / Fidde

Flygplan
2003-11-03, 16:25
Håller med Munter.
För att vara helt ärlig så tycker inte jag din nuvarande fysik ser så hälsosam ut.

Men d e bara o käka o träna, men det vet du redan :bpump:

gasoliner
2003-11-03, 17:15
mera mat :eating: o mindre cykel! :D

tyckte också det var i smalaste laget,såg faktiskt inte värst hälsosamt ut.

oxå i all välmening //Gassy

ivandrago
2003-11-03, 18:39
Först vill jag berömma dig för din viktnedgång!! Det tyder på karaktär! Sedan vill jag hålla med Munter om att du måste börja äta mycket och träna hårt nu för att börja öka i muskelmassa. För att få en "fitness-aktig" kropp med v-form och allt vad det innebär måste du öka en hel del, så tro inte att det räcker med något kilo till. Kör hårt!! :thumbup:

Lina
2003-11-03, 18:50
Håller med dom andra, det blir inga muskler utan mat:eating: Äta å bygga sen kan man dieta. Kör hårt å lycka till med träningen!

Lalla
2003-11-09, 10:23
Tack för kritiken.
Jag vet att jag kanske är i tunnaste laget, men jag har alltid velat haft lite fett på kroppen då jag tidigare såg ut som en badboll med öron...:rolleyes:

All min kunskap jag har kring näring- o träningslära har jag utnyttjat mot målsättningen att förlora fett...

Nu när jag nått mitt mål och dessutom slutat med hockeyn vilket ger mig mer tid o flexibilitet med träningen, så kommer jag att försöka (lättare sagt än gjort) använda all min kunskap o vilja till att lägga på mig så mycket muskler som möjligt (utan att bli för fet eller fanatisk med maten, vill leva också...)

Nu har jag äntligen fixat ordentlig webplats, så här kommer alla bilder jag tog, kommentera gärna de nya bilderna.

Ska som sagt fota med jämna mellanrum och posta här så ni får se hur det går...
Fram till dess: :bpump: :eating: o :eating: o ännu mera :eating: ...

Lalla
2003-11-09, 10:23
http://w1.331.telia.com/~u33128229/l1.jpg http://w1.331.telia.com/~u33128229/l2.jpg http://w1.331.telia.com/~u33128229/l3.jpg http://w1.331.telia.com/~u33128229/l4.jpg http://w1.331.telia.com/~u33128229/l5.jpg

Lalla
2003-11-09, 10:25
http://w1.331.telia.com/~u33128229/l6.jpg http://w1.331.telia.com/~u33128229/l7.jpg http://w1.331.telia.com/~u33128229/l8.jpg http://w1.331.telia.com/~u33128229/l9.jpg http://w1.331.telia.com/~u33128229/l10.jpg

Thell
2003-11-09, 17:52
ja ser knappt nån skillnad på dom nya bilderna, men det e bara o kämpa på o packa på massa =)
Lycka till !

bolt
2003-11-10, 02:10
Släng gärna upp en träningsjournal.

Lalla
2003-11-12, 23:42
Thell > hmm, det var bara några fler bilder som tagits vid samma tillfälle.

Bolt > vore iof. skoj men jag vet inte om jag orkar gå in o skriva efter varje pass, lite lat av mig....:rolleyes:
För iof. en träningsdagbok redan, fast bara för min egen skull....

Sve
2003-11-15, 20:46
fyfan serious anorexivarning alltså. hade jag varit läkare hade lagt tvångsintagit dig å sondmatat dig med olja.
knäna ser fan roliga ut, värsta bollarna jämfört med benen. kan det verkligen vara nyttigt att vara så tärd?

Solle
2003-11-15, 21:45
Originally posted by Sve
fyfan serious anorexivarning alltså. hade jag varit läkare hade lagt tvångsintagit dig å sondmatat dig med olja.
knäna ser fan roliga ut, värsta bollarna jämfört med benen. kan det verkligen vara nyttigt att vara så tärd?


Jag tror han har fattat att han måste äta nu utan att du går på sådär :rolleyes:

Sve
2003-11-15, 22:04
Originally posted by Solle



Jag tror han har fattat att han måste äta nu utan att du går på sådär :rolleyes:

ok jag läser inte inläggen före jag kollar bara på bilderna. så puss på dig med :kinky:

aliquis
2003-12-12, 00:31
heh, känner igen kroppsbyggnaden :D

Fast du ser "senigare" ut på en del ställen, har säkert lyckats bättre med träningen än mig.

Nåja, vi får väl satsa på att äta lite mer och se var det slutar :eating:

Vic_1981
2003-12-12, 01:08
Originally posted by Sve
fyfan serious anorexivarning alltså. hade jag varit läkare hade lagt tvångsintagit dig å sondmatat dig med olja.
knäna ser fan roliga ut, värsta bollarna jämfört med benen. kan det verkligen vara nyttigt att vara så tärd?


hörrö sve..tänk på att det är en riktig människa som sitter och läser vad du skriver om honom..du kan ju softa lite i din "bedömning".. :smash:

rymdrattan
2003-12-12, 01:25
Haha, jag känner mig som pionjären av spinkoon på kollo :angel:
Keep on working dude :thumbup:

Karl_alfred
2003-12-12, 11:19
Ett stort + till dig för att du poserar på ett sätt som de flesta här inte vågar göra. Det vill säga, inga fördelaktiga vinklar, visar inte bara en mycket välutvecklad muskel, du visar benen:thumbup:

Men däremot behövs nu tung träning, mycket mat och rejält med vila!

Lalla
2003-12-12, 12:12
Vic_1981 > Tack för omtanken, iof. så är inte forumet till för påhopp. Men det är ingen fara, jag har ett "skitsnacksfilter" inbyggd i senorna....;)

Karl_alfred > Tackar ödmjukast! Ville visa rättvisa bilder, det är ju såhär jag ser ut....
Japp, mitt "lilla" problem är ju som sagt att få in det i min lilla hjärna o dessutom gilla det. Alltså att äta o vila mer...äta är inga problem, ett av livets njutningar....men vilan....:smash:
Speciellt då man "deffat" i tre år, iaf. satsat på att gå ned från badbollsmodell....

aliquis o rymdrattan > Vi får bilda klubb, vem som går upp mest fettfri vikt på ett år...:kickass: :bpump:
Kör hårt båda två, o lycka till!!!

Herkulez
2003-12-12, 12:15
Får mig att tänka på en gammal Wierd Al låt - Just eat it :D

närå.....du har en lång väg att gå men sköter du bara kosten så kommer du att märka resultat

sen ett plus för att du inte gör som hälften av alla bilder här och försöker fuska med ljusen eller visar bara bra vinklar

yxmannen
2003-12-12, 13:11
Originally posted by Herkulez


sköter du bara kosten så kommer du att märka resultat


Nähä???!! Du säger alltså det? Nu fick jag en ahaaupplevelse!Känns lite som jag är frälst!! :thumbup: :eating:

Herkulez
2003-12-12, 13:21
Originally posted by yxmannen


Nähä???!! Du säger alltså det? Nu fick jag en ahaaupplevelse!Känns lite som jag är frälst!! :thumbup: :eating:


:rolleyes: idiot

yxmannen
2003-12-12, 13:24
Originally posted by Herkulez



:rolleyes: idiot

:cryout: Snälla hata mig inte!!

Herkulez
2003-12-12, 14:15
I will strike down with great vengence and fuuuurious anger, apound those...............:thefinger

Toker
2003-12-12, 15:04
ta inte de här fel nu, men jag fick intrycket jude och konsentratiosnläger när jag såg bilderna, men de ska du väl ta och ändra på med massa masssa massa :eating: :eating: :eating:.


ett litet tips är kanske att börja dricka olja eller nåt så de händer nåt på viktuppgångsfronten.
och försökt få i dig så mycket mat de bara går, bara trycka i som gäller för dig nu!

men du var ju grymt deffad iallafall :kickass:

lycka till med träningen

Solle
2003-12-12, 17:53
Originally posted by Toker
ta inte de här fel nu, men jag fick intrycket jude och konsentratiosnläger när jag såg bilderna, men de ska du väl ta och ändra på med massa masssa massa :eating: :eating: :eating:.


ett litet tips är kanske att börja dricka olja eller nåt så de händer nåt på viktuppgångsfronten.
och försökt få i dig så mycket mat de bara går, bara trycka i som gäller för dig nu!

men du var ju grymt deffad iallafall :kickass:

lycka till med träningen

Wow, bra inlägg. Du lyckades få med ett personangrepp, upprepa vad i stort sett alla redan skrivit och dessutom lyckades du motsäga dej själv, om du inte faktiskt tycker att dom judar som satt i koncentrationsläger hade en grym deff.

MunsöHustla
2003-12-12, 18:20
undrar bara vart hockey benen är? alla jag känner som spelar hockey har sjuka ben och gigantiska rövar ;)

Nemesis
2003-12-12, 19:03
Originally posted by Herkulez
I will strike down with great vengence and fuuuurious anger, apound those...............:thefinger
............who attempt to poison my brothers. And yoou will know my name is the lord, when I lay my vengence down upon thee.
:hbang:

Laan
2003-12-14, 12:51
Jag tycker fortfarande att du har en perfekt cykelkropp, å det är väl inte så konstigt..

Jaja.. Snart dax för julbilderna va?

Lalla
2005-08-14, 09:34
Hallåj!

Nu äre några nya bilder efter ett års "byggande", har väl satsat halvhyfsat i alla fall från november. Dock blev det en del cykel 1,5mån innan vättern.
Tycker inte det syns lika mkt på bilderna som i verkligheten.
Näe, jag é inte hulken. vet bara inte varför bilderna blev gröna... ;)

Nåja, lite stats iaf.
165cm 67,6kg 12%bf vilopuls 34

Åsså lite styrkestats, vad jag körde på i okt -04 inom parantes.
Sittande rodd: 70kg (52,5)
Marklyft: 85kg (50)
Bänkpress smith: 65kg (44,5)
Militärpress smith: 50kg (34,5)
Bicepscurl M-stång: 39kg (26,5)
Brukar köra 6-8reps 4set...

Nu blire att fortsätta med byggandet, ny målsättning 70kg ca.10%bf. Blir väl en deff så småningom då jag kravlat mig upp till 72-73kg. *flex*

Lalla
2005-08-14, 09:35
Fler bilder...

delta_mats
2005-08-14, 10:59
Härligt! Nu har det hänt grejer. Fortsätt på samma bana, ser riktigt bra ut. :hbang:

Jarod
2005-08-14, 11:33
Ser riktigt bra ut ju! Benen (särskilt baksida lår) är mycket bra.

En sak du behöver jobba lite extra på är din hållning. Du ser ut som en hösäck när du posar helt ihopsjunken. Upp med hakan, ut med bröstet och bak med axlarna - visa att du är framgångsrik, pöjk!

Klo
2005-08-14, 11:35
Bra jobbat ser mkt bättre ut nu.

chidde
2005-08-15, 20:13
wooow!
man ser ju en klar skillnad med bra ökningar!

snart är jag ju ensam kvar i 50-kilosklassen på kolo om jag inte redan är det *grr*

Lalla
2005-08-17, 19:42
Tackar för de positiva kommentarerna. Riktigt bra är väl att ta i, men det går åt rätt håll iaf. :)
Ett år till så kanske det har hänt ngt.

Jarod > Ja, min hållning är inte den bästa. Inte vanligtvis heller så jag försöker att jobba på den. Dessutom har jag posat två gånger i mitt liv, på dessa bilder o bilderna i början av tråden. ;)

Jaja, bara o :bpump: :eating: ...

Lalla
2005-09-03, 08:39
Behöver lite hjälp med realistisk målsättning.
Jag mäter mig varje lördagsmorron och har gjort en liten graf av det.
Mätningar innan frukost, efter toabesök...

Kör med en kaliper (accu-measure) o tre punkts metod, bröst, mage o framsida lår. Inte alls tillförlitligt rent vetenskapligt, men jag har gjort åtskilliga mätningar och nu börjar det bli väldigt liten skillnad från mätning till mätning. Ett bra sätt att i alla fall se förändringar.

Vad säger ni om denna utveckling (förrutom några avvikande punkter)?
Är det normal utveckling, tycker ni den ser märkligt bra ut eller ser den ut o vara i minsta laget.

Har kört 3 styrkepass o ca. 2-3 cykelpass/vecka... med uppehåll för sjukdom (2ggr) o andra saker där man missat kanske 10-talet pass under denna period.

Kan det vara realistiskt att öka till 70kg eller kanske 75kg till 31/12 -06? o vara i bra form (runt 10-11%BF med min mätning)?
:confused:

Lalla
2005-12-31, 15:49
Hejhopp,

dagen till ära har jag tagit ngr nya bilder...
Håll till godo.
72-73kg é vikten på nu, observera mina bulkiga lovehandles. :em:
Tänkte köre en liten deff lagom till Bästa fysiken 2006 som givetvis blir av, eller hur Jorgen o ni andra moderatorer?

Jag vet, min posering é inte bra. Eventuellt något mindre säckig än senast, eller vad säger du Jarod? ;)
Fick kramp i höger lats på sista bilden om ni undrar varför jag ser ut som jag håller på att dö...

Lalla
2005-12-31, 15:49
fler...

Jarod
2005-12-31, 16:26
Bra ben.

mr ruhl
2005-12-31, 16:28
jag är imponerad, snacka om att du fått synliga resultat, på kort tid dessutom! bara att fortsätta i samma stil för du verkar ha hittat ett recept som passar dig väldigt bra.. :thumbup:

Lalla
2005-12-31, 18:37
Jarod > Tackar, men jag kör inte de så speciellt hårt. Ska bli ändring på det tänkte jag, det kanske lever kvar lite sedan hockeytiden. (10or, 348kg i benpressen på den tiden) ;)

Mr Ruhl > Tack o bock, snart är man om dig som sagt. :D Om 10år...

Alltid kul om det märks någon skillnad. Här är en jämförelsebild...

Gott Nytt Årallesammans, nu bär det iväg till nyårsmiddag!

Alexlindgren
2005-12-31, 19:02
Grattis!

riktigt bra ökningar. Bara att fortsätta i den stilen :)

hur gammal är du? Vikt, längd?

AJO
2006-01-01, 17:51
Du har ju ökat rejält överallt, men benen är riktigt grymma, mycket större och mer deffade :thumbup:

Lalla
2006-01-01, 20:19
Alexlindgren > Tackar! Jag är 25år, tränat styrketräning seriöst sedan oktober ifjol. Är väldans sugen på att någon gång stå på en scen i fitness kanske, men det är låååång väg dit. (om någonsin) :D
165cm, 72kg just nu.
Tycker det är väldigt roligt att "skulptera" med kroppen, är en livsstil. *flex*

AJO > Tack för berömmet! *kissass*
Hmmm, de flesta verkar tycka att mina ben är bra. Eller minst dåliga kanske man ska säga :em: .


*suck* Skulle behöva lite hjälp med poseringen tror jag, men hållningen kanske är det första man måste tänka på. :confused:

SchiVen
2006-01-01, 22:14
Brukar inte rutorna generellt sett synas på killar vid 7-8%?

Beror väl på hur stora (tränade) dom är iaf ..

alex_ax
2006-01-01, 22:17
Jarod > Tackar, men jag kör inte de så speciellt hårt. Ska bli ändring på det tänkte jag, det kanske lever kvar lite sedan hockeytiden. (10or, 348kg i benpressen på den tiden) ;)

Mr Ruhl > Tack o bock, snart är man om dig som sagt. :D Om 10år...

Alltid kul om det märks någon skillnad. Här är en jämförelsebild...

Gott Nytt Årallesammans, nu bär det iväg till nyårsmiddag!

fan va mycket tightare kallingarna sitter runt benen på den sista bilden :)

P.A.O.K.
2006-01-05, 01:21
bra du ser sundare ut :) :thumbup:

huldz
2006-01-28, 19:27
Se till att äta, äta, äta och träna nu, det kommer nog bli toppen