handdator

Visa fullständig version : Hur länge står sig rosor utan vatten?


Vinzent
2010-10-14, 21:14
Nästa helg åker jag upp för att hälsa på flickvännen som jag inte sett på 3 veckor. Tänkte köpa med mig nåt litet till henne. Inget stort. Bara en "glad att se dig igen"-present. Bok har hon redan fått av mig annars hade det funkat eftersom hon gillar att läsa. Så funderar på att köra med den klassiska buketten rosor. Problemet är att det är en 6 timmar lång tåg och bil färd upp, och det hade varit lagom kul om man köper blommor också är dom döda när man kommer fram... Såå finns det någon koloit med gröna fingrar som kan säga hur länge rosor står sig utan att få dricka?

Tack på förhand!

dupper
2010-10-14, 21:18
Ta med dig en liten kruka eller nåt som du kan ha vatten i.

Varför inte shakern? :)

Vinzent
2010-10-14, 21:21
Ta med dig en liten kruka eller nåt som du kan ha vatten i.

Det var ingen dum idé! Jag kommer ha ett berg med packning så lär bli lite otympligt, men det funkar nog!

Varför inte shakern? :)

Var ska jag då ha prottedrinken tänkte du?!?!11 *slap*

goodie
2010-10-14, 21:26
Borde klara sig sex timmar. Men för att vara på den säkra sidan skulle jag ta lite toapapper som du blöter ner och lindar in/tejpar vid längst ner på rosens stjälk. Dom brukar kunna fixa sådant i blomsteraffären.

dupper
2010-10-14, 21:43
Var ska jag då ha prottedrinken tänkte du?!?!11 *slap*

Uppfinn en ny smak - "Vassle med smak av rosvatten" :)

Nordenator
2010-10-14, 21:44
Var ska jag då ha prottedrinken tänkte du?!?!11 *slap*

Menar du att du bara har en shaker? :cool:

mini
2010-10-14, 21:59
Du vet att det finns fler än en bok va?

Men som svar på frågan fixar de det där åt dig i blomsteraffären. Ska hon möta dig vid tåget? Annars kan det ju vara värt att googla fram en florist i staden hon bor i. Bängligt att ta med sig blommor.

Vinzent
2010-10-14, 22:09
Uppfinn en ny smak - "Vassle med smak av rosvatten" :)

Låter faktiskt betydligt godare än den sk. "creamy vanilla" jag har för tillfället. Nog det vidrigaste jag provat!

Menar du att du bara har en shaker? :cool:

En som inte helt möglat igen åtminstone

Du vet att det finns fler än en bok va?

Men som svar på frågan fixar de det där åt dig i blomsteraffären. Ska hon möta dig vid tåget? Annars kan det ju vara värt att googla fram en florist i staden hon bor i. Bängligt att ta med sig blommor.

Tyckte bara inte det skulle vara så kul om hon fick två böcker på raken. Roligare med variation :)

Och ja, hon möter mig på stationen så får bli å köpa innan jag åker

J.V
2010-10-15, 00:14
Ett annat förslag är att köpa en trollkarlshatt och helt sonika dra fram blommorna när du anländer.