handdator

Visa fullständig version : Har ni blivit "fuskanklagade"?


Gislason
2010-10-14, 17:56
Gick över från späckat byggschema och diet till ett schema med fokus på bänk-böj-mark på överskott för en månad sedan. Började med att testa max i bänken och tog en snortung 1a på 95 kg efter bom på 100, vilket var +2,5 kg över tidigare pb på 92,5, repträning ger ju också viss styrka har jag märkt.

Nu har det gått 1 månad med en 2-split två ggr i veckan (bänk, böj, bänk, mark) och idag efter en stark 5 x 90 gav jag mig på 100 igen och tog efter en ganska lätt 1 x 100 en 3 x 100!

Det hade varit väldigt väldigt roligt om jag inte fick kommentaren "Det luktar misstänkt det här, jag har varit med ett tag" och ett flin. Inte på ett nedlåtande vis utan snarare misstro. Kände bara att han inte skulle tro mig vad jag än sa, så jag hanterade det som ett skämt och småskrattade lite bara, framstod nog bara som sant då, dumt--

Det förtog verkligen nästan hela glädjen, det är nästan så att jag önskar att det gick långsammare.

Frågan:
Har ni blivit anklagade för doping? Hur tänker/ vad säger ni då? Visste inte att det skulle kännas så nedslående. Ska vara mer försiktig med att anklaga folk själv.

Missuppfatta inte detta som en skryttråd för det är det verkligen inte, vill diskutera själva fuskanklagandet inte min bänk.

Rikard Jansson
2010-10-14, 17:59
Skit i vad folk säger, ta åt dig att de tycker att du ökar "för fort" bara så ^^

gunhamn
2010-10-14, 18:01
Jag tror att dom flesta dopinganklagelserna kommer från folk som:

1. är avundsjuka

2. kanske själva dopar sig.

Doctor Snuggles
2010-10-14, 18:13
De flesta dopingskämten kommer snarast från folk som aldrig tränat/sett över kosten ordentligt, alternativt inte vet vad fan de håller på med i gymmet.

Gislason
2010-10-14, 18:19
De flesta dopingskämten kommer snarast från folk som aldrig tränat/sett över kosten ordentligt, alternativt inte vet vad fan de håller på med i gymmet.

Den här killen är väl ca 45, har tagit runt 130 i bänken kanske, reppar väl på ca 110 nu och har gett mig mycket råd i bänken, han är duktig och har bra koll vilket nog är varför jag tog åt mig över huvudtaget.

Kanske var så att det tog honom väldigt lång tid att ta sig upp i bänken och därför ser min ökning som orealistisk..

Gislason
2010-10-14, 18:21
Skit i vad folk säger, ta åt dig att de tycker att du ökar "för fort" bara så ^^

Så ska jag ta det, och nu ska jag öka ännu fortare, får säga till honom att han får tro vad han vill, jag kan inte ändra på det.

Doctor Snuggles
2010-10-14, 18:30
Den här killen är väl ca 45, har tagit runt 130 i bänken kanske, reppar väl på ca 110 nu och har gett mig mycket råd i bänken, han är duktig och har bra koll vilket nog är varför jag tog åt mig över huvudtaget.

Kanske var så att det tog honom väldigt lång tid att ta sig upp i bänken och därför ser min ökning som orealistisk..

Skulle han vara duktig och ha bra koll så skulle han veta att folk ökar i olika takt, både vad gäller individen och olika perioder i ens träning, samt vad som är en realistisk ökning. Din ökning på en månad, på dem vikterna, är bra men inget märkvärdigt, dessutom. Skulle du göra samma ökningar, kontinuerligt, om du låg på närmre 200 pannor i bänken - det vore en helt annan sak.

stevebc
2010-10-14, 18:38
Det där är väl garanterat bara ett skämt? Varför skulle han annars le när han sa det?

Man kan väl inte dopinganklaga någon för att han tar 100x3 i bänk.

Arf Pingvin
2010-10-14, 18:42
Du kör ett byggarschema för hypertrofi och bryter konstant ner formen. Sen lättar du upp totalvolymen med färre övningar men fler träningstillfällen i några utvalda övningar. Jag ser det som ganska naturligt att du ökar rejält i bänken.

stevebc
2010-10-14, 18:42
Jag tror fortfarande att han bara driver med dig. Jag har hört samma sak själv några gånger, och i mina fall har det varit sarkastiskt, eller om jag gjort ökningar mer på skoj.

Doping och liknande är ju bland det mest populära att skämta om i gymmet.

Gislason
2010-10-14, 18:45
Jag tror fortfarande att han bara driver med dig. Jag har hört samma sak själv några gånger, och i mina fall har det varit sarkastiskt, eller om jag gjort ökningar mer på skoj.

Tror inte det var för att jag tog 3 x 100 utan för att det gick lätt och 1an på 95 var snortung för 4 veckor sedan.

Det var däremot en mening han upprepade flera gånger under passet och när jag sa att jag slappnat av med kosten och mest ätit mycket mat de senaste 4 veckorna började han flina igen, så jag fick en känsla av misstro.

Men du kan ha rätt, kan ha vart jag som misstolkade ett skämt, eller en förklädd komplimang. Jag vet inte.

Behövde inte diskutera situationen egentligen utan ville mest veta om andra fått höra skit när de ökat.

Morrris
2010-10-14, 18:49
Det finns ju hundratals liknande trådar. Vad är det som är så hemskt? Vem fälldekommentaren?

stevebc
2010-10-14, 18:54
Tror inte det var för att jag tog 3 x 100 utan för att det gick lätt och 1an på 95 var snortung för 4 veckor sedan.

Det var däremot en mening han upprepade flera gånger under passet och när jag sa att jag slappnat av med kosten och mest ätit mycket mat de senaste 4 veckorna började han flina igen, så jag fick en känsla av misstro.

Men du kan ha rätt, kan ha vart jag som misstolkade ett skämt, eller en förklädd komplimang. Jag vet inte.

Behövde inte diskutera situationen egentligen utan ville mest veta om andra fått höra skit när de ökat.Oavsett vad så är det riktigt drygt att fälla sådana kommentarer. Även i skämtform så är det sällan roligt.

Gislason
2010-10-14, 18:55
Det finns ju hundratals liknande trådar. Vad är det som är så hemskt? Vem fälldekommentaren?

Frågan var:
"Har du blivit dopinganklagad? Vad tänkte/sa du?"

Morrris
2010-10-14, 19:01
Frågan var:
"Har du blivit dopinganklagad? Vad tänkte/sa du?"

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=37149&highlight=anklagad
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=83642&highlight=aas
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=153759&highlight=doping

För att svara på frågan ytterligare en gång, fast i din tråd:

Ja. Jag sa att jag inte gjorde det och att jag för den gången skulle ta det som en komplimang för min fysik snarare än en förolämpning av mitt intellekt.

Gislason
2010-10-14, 19:04
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=37149&highlight=anklagad
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=83642&highlight=aas
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=153759&highlight=doping

För att svara på frågan ytterligare en gång, fast i din tråd:

Ja. Jag sa att jag inte gjorde det och att jag för den gången skulle ta det som en komplimang för min fysik snarare än en förolämpning av mitt intellekt.

Jag förstår din kommentar, ber om ursäkt för att jag inte nyttjade sökfunktionen, hade fått ut de reflektioner jag velat läsa där. Tack.

bertbert
2010-10-14, 19:24
Det hade varit väldigt väldigt roligt om jag inte fick kommentaren "Det luktar misstänkt det här, jag har varit med ett tag" och ett flin. Inte på ett nedlåtande vis utan snarare misstro.

Om han tyckte det där tempot var "dopingtempo" är han knappast erfaren på området, snarare än jävla retard skulle jag säga. Du har helt enkelt ökat på i ett bra tempo under en period där du tränat flitigt, ökningen är bra (du ska vara nöjd med den) men vi pratar inte om något mystiskt rakettempo utan bara vind i seglen.

Det finns inget värre än att sprida okunniga dopinganklagelser omkring sig till höger och vänster, jag hade sagt till personen på skarpen.

bertbert
2010-10-14, 19:25
Skulle han vara duktig och ha bra koll så skulle han veta att folk ökar i olika takt, både vad gäller individen och olika perioder i ens träning, samt vad som är en realistisk ökning. Din ökning på en månad, på dem vikterna, är bra men inget märkvärdigt, dessutom. Skulle du göra samma ökningar, kontinuerligt, om du låg på närmre 200 pannor i bänken - det vore en helt annan sak.

+1. Håller helt med.

Gislason
2010-10-14, 19:29
Tack, jag påstår inte heller att det är någon stor bedrift, jag vill bara kunna känna mig nöjd över att det går framåt utan att för den sakens skulle få höra av personen som passar mig att jag klarar vikterna för att jag kastat i mig hormoner, klart tråkigt men jag ska skita i det och köra på bara.

bertbert
2010-10-14, 19:30
Ursäkta mitt spammande, jag missade frågan... :Virro

Frågan:
Har ni blivit anklagade för doping? Hur tänker/ vad säger ni då? Visste inte att det skulle kännas så nedslående. Ska vara mer försiktig med att anklaga folk själv.


Ja, min läkare har anklagat mig för hormondopning. Eller rättare sagt, han frågade mig, men trodde mig inte när jag svarade "aldrig"... sjukt irriterande. Som om jag vore något slags monster. Det är jag verkligen inte.

stevebc
2010-10-14, 19:37
Ja, min läkare har anklagat mig för hormondopning. Eller rättare sagt, han frågade mig, men trodde mig inte när jag svarade "aldrig"... sjukt irriterande. Som om jag vore något slags monster. Det är jag verkligen inte.Haha, jo, det har hänt mig med. När han frågade mig började jag skratta lite, vilket fördärvade min antagligen redan låga trovärdighet.

Mart|n
2010-10-18, 21:18
Ursäkta mitt spammande, jag missade frågan... :Virro


Ja, min läkare har anklagat mig för hormondopning. Eller rättare sagt, han frågade mig, men trodde mig inte när jag svarade "aldrig"... sjukt irriterande. Som om jag vore något slags monster. Det är jag verkligen inte.

Jag antar att du gav honom en rejäl propp?!

http://www.dailymotion.com/video/x7ttvq_how-much-ya-benchy_fun

Lepras
2010-10-18, 21:28
Folk frågar lite hela tiden.
Men skrattade åt denna remiss ja fick av min läkare. Han frågade mig först om jag tog "anabola" nej sa jag.Gjorde lite tester o fick en remiss,läste igenom den på vägen hem o såg att han inte var helt säker :P

http://i55.tinypic.com/2popffa.jpg

ceejay
2010-10-18, 21:59
hahahahaa lepras xD

hertzman
2010-10-19, 12:44
Ha ha, Lepras! Jag skulle lackat.

Lepras
2010-10-19, 21:04
hahahahaa lepras xD

Ha ha, Lepras! Jag skulle lackat.

Skratta bara åt det..lite snopet när han frågade mig face to face,,o sedan skriva ner det på datan o ge mig pappret i hand :P

Sniggel
2010-11-03, 15:45
Skratta bara åt det..lite snopet när han frågade mig face to face,,o sedan skriva ner det på datan o ge mig pappret i hand :P

Mjo, alltså. Är det meningen att du ska ta del av informationen?
Jag vet att man kan begära att få se sin journal men du fick ju information direkt här som är avsedd att lämna till tredjepart (eller missupfattade jag något?).

Hade jag varit läkare hade jag definitivt lagt till information om att där kan eventuellt vara ett steroid(miss)bruk med i bilden med tanke på hur du ser ut. Även om du sagt att du inte tagit steroider. Patienter är ökända för att ljuga för sina läkare av många logiska och ologiska skäl och man ska ju inte utesluta något vara för att patienten säger att det inte är så.

Men ja, jag förstår att det känns snopet :D

Trisse
2010-12-28, 02:17
Fattar inte hur man kan ta ila upp av att bli anklagad för att ha dopat sig, det är ju en komplimang.

hertzman
2010-12-28, 02:35
Fattar inte hur man kan ta ila upp av att bli anklagad för att ha dopat sig, det är ju en komplimang.

Va? Du menar att jag ska ta det som en komplimang om någon anklagar mig för att fuska?