handdator

Visa fullständig version : Kan inte använda filer som ligger i Winrar


Meister
2010-10-14, 08:49
Allting som man tankar som ligger packat i winrar kan jag tyvärr inte öppna. Jag har testat formatera datorn, installerat om winrar, bytt nedladdningsprogram, använt mig av andra program såsom "7-zip" eller vad det heter.

När jag använder mig av winrar kommer det upp en ruta där jag måste avsluta "operationen"

När jag använder mig av 7-zip så står det att "file is broken"


Samma filer funkar på brorsan dator. Så felet ligger hos mig.

Vunnis
2010-10-14, 08:57
Har du provat att ladda ner filen igen? Kan ju funka eftersom "File is broken" ;)

Meister
2010-10-14, 09:51
Har du provat att ladda ner filen igen? Kan ju funka eftersom "File is broken" ;)

Funka inte endå :S Vad är problemet?!?! Är det något kort i datorn som är förstört?!

Vunnis
2010-10-14, 10:02
Kan inte tänka mig att det är någon hårdvarudel som är trasig och det är ju tydligen inte någon mjukvara som är trasig heller om du har installerat om/formaterat/yada yada/alltihopa.
Det funkar inte att högerklicka på filen och "extract here" heller?
Annars kan jag nog bara komma på lösningen att du extraherar filerna på brorsans dator och sen skickar över dom till din.
Vill du ha vettigare svar kan du nog peta in frågan i datorhjälpstråden, dom är nog kunnigare än mig. http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=120598

Mr.Cosybear
2010-10-14, 10:03
Vad ger winrar för felmeddelande då? Något måste det ju ge förutom att operationen ska avslutas.

Men annars låter det som att du laddar ner en korrupt fil vilket oftast löses genom att ladda ner den igen.

Annars finns det en uppsjö av rar-repairprogram som du kan prova, inklusive winrars egna.

Vunnis
2010-10-14, 11:59
Löser det sig, Meister?

Meister
2010-10-14, 12:05
Kan inte tänka mig att det är någon hårdvarudel som är trasig och det är ju tydligen inte någon mjukvara som är trasig heller om du har installerat om/formaterat/yada yada/alltihopa.
Det funkar inte att högerklicka på filen och "extract here" heller?
Annars kan jag nog bara komma på lösningen att du extraherar filerna på brorsans dator och sen skickar över dom till din.
Vill du ha vettigare svar kan du nog peta in frågan i datorhjälpstråden, dom är nog kunnigare än mig. http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=120598

Jag tog bort Bitcomet och ladda hem Utorrent. Jag tog bort winrar, installerade winrar. sen försökte jag ta hem filen igen. Då fick jag helt plötsligt en .cue fil bredvid .bin filen. det är cuefilen jag ska köra med daemontools, men när jag gör det så står det att filen är "tom"

När jag gjorde likadant på min brors dator så hamnade det en skiva på "den här datorn" som man sedan utforskar och där ska det ligga en setup fil.

Är bonniers trafikskola 2010 jag försöker få igång nämligen. Har polare som kör med det också.

Skulle dra hem autocad för någon månad sen, samma problem där, funkar hos alla andra men inte hos mig.

har förövirgt bättre dator än brorsan, så inte för den delen.

jag sitter på en q6600, 4 gb ram (vet inte snabbheten) och ett 9800gtx.


EDIT:

När jag gjorde tråden, så fick jag inte ens med cue filen. Men när jag installera utorrent och tanka därifrån så fick jag det. Jag lyckas dra ut cue filen på skrivbordet, men det står att filen är tom när jag använder daemontools på den.

Hmm :P

Nordenator
2010-10-14, 12:21
Om du försöker öppna *.cue-filen, se till att den pekar till rätt fil och att *.bin-filen finns i samma mapp. Öppna *.cue-filen med notepad.

Till exempel:
FILE "o2k7pt-xiso.bin" BINARY
TRACK 01 MODE1/2352
INDEX 01 00:00:00

Mr.Cosybear
2010-10-14, 12:24
Jag tog bort Bitcomet och ladda hem Utorrent. Jag tog bort winrar, installerade winrar. sen försökte jag ta hem filen igen. Då fick jag helt plötsligt en .cue fil bredvid .bin filen. det är cuefilen jag ska köra med daemontools, men när jag gör det så står det att filen är "tom"

När jag gjorde likadant på min brors dator så hamnade det en skiva på "den här datorn" som man sedan utforskar och där ska det ligga en setup fil.

Är bonniers trafikskola 2010 jag försöker få igång nämligen. Har polare som kör med det också.

Skulle dra hem autocad för någon månad sen, samma problem där, funkar hos alla andra men inte hos mig.

har förövirgt bättre dator än brorsan, så inte för den delen.

jag sitter på en q6600, 4 gb ram (vet inte snabbheten) och ett 9800gtx.


EDIT:

När jag gjorde tråden, så fick jag inte ens med cue filen. Men när jag installera utorrent och tanka därifrån så fick jag det. Jag lyckas dra ut cue filen på skrivbordet, men det står att filen är tom när jag använder daemontools på den.

Hmm :P

Varför kör du från cuefilen och inte direkt från binfilen? Annars se det nordenator skriver.

Vunnis
2010-10-14, 12:25
Jag tog bort Bitcomet och ladda hem Utorrent. Jag tog bort winrar, installerade winrar. sen försökte jag ta hem filen igen. Då fick jag helt plötsligt en .cue fil bredvid .bin filen. det är cuefilen jag ska köra med daemontools, men när jag gör det så står det att filen är "tom"

När jag gjorde likadant på min brors dator så hamnade det en skiva på "den här datorn" som man sedan utforskar och där ska det ligga en setup fil.

Är bonniers trafikskola 2010 jag försöker få igång nämligen. Har polare som kör med det också.

Skulle dra hem autocad för någon månad sen, samma problem där, funkar hos alla andra men inte hos mig.

har förövirgt bättre dator än brorsan, så inte för den delen.

jag sitter på en q6600, 4 gb ram (vet inte snabbheten) och ett 9800gtx.


EDIT:

När jag gjorde tråden, så fick jag inte ens med cue filen. Men när jag installera utorrent och tanka därifrån så fick jag det. Jag lyckas dra ut cue filen på skrivbordet, men det står att filen är tom när jag använder daemontools på den.

Hmm :P

Låter inte som det är ett problem med RARfiler nu längre i alla fall ;)
Daemontools kommer jag inte riktigt ihåg längre... mer än att du mountar en av filerna i programmet och sen borde du kunna köra filen genom daemontools tror jag, fast det blir nog samma sak som att utforska den från den här datorn. Wä. Allt blev svårt =p
Det är nog den stora filen du ska mounta i alla fall och sen borde den gå att köra som om den vore en vanlig cd =s

edit: Jag har INTE koll \o/

Meister
2010-10-14, 12:46
Bild 1 (filen pekar åt rätt fil) när jag ska mounta .cue filen.
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/-Bilden1.JPG (den ligger i en ensam map)

Bild 2:
När jag försöker dra ut bin filen på skrivbordet:
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/-Bilden2.JPG

Bild 3:
Det fortsätter ladda trots errorn som kom upp på bild två. När den når 100 procent ser det ut såhär:
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/bilden3.JPG

Mr.Cosybear
2010-10-14, 12:48
Scrolla diagnostikrutan till höger så vi ser vad felet är, det står i slutet på dem där tre raderna. Anledningen till att ditt försök med att mounta cuefilen misslyckas är för att du inte har lyckats packa upp binfilen.

Nordenator
2010-10-14, 12:48
Det verkar ju onekligen som om något/några av rar-arkiven är korrupta. Tanka en annan relle eller försök hitta de korrupta arkiven på annan plats.

Meister
2010-10-14, 12:52
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/bilden4.JPG

Försöker dra ut binfilen på skrivbordet. Det står något om felet där, men jag begriper mig inte på det.

Meister
2010-10-14, 12:53
Det verkar ju onekligen som om något/några av rar-arkiven är korrupta. Tanka en annan relle eller försök hitta de korrupta arkiven på annan plats.

Vad menas med relle?

Mr.Cosybear
2010-10-14, 12:54
Precis innan texten, Packet data ser du vilken fil som är korrupt, i fallet ovan är filen r10 korrupt och sedan troligen två till. Det är bara dessa filer som du måste ladda om

Meister
2010-10-14, 12:55
Okej, ska testa. Återkommer inom kort.

Mr.Cosybear
2010-10-14, 12:56
Be din kompis skicka de korrupta filerna till dig, så borde det funka.

Meister
2010-10-14, 13:01
Precis innan texten, Packet data ser du vilken fil som är korrupt, i fallet ovan är filen r10 korrupt och sedan troligen två till. Det är bara dessa filer som du måste ladda om

Det funkar nu :D:D:D Tack så jätte mycket. Tack alla andra som också hjälpt till.

Fan vad skönt. Jag som har lagt ner säkert 12 timmar på det här och testat allt möjligt. Tusentack!!!:):)

Meister
2010-10-14, 13:03
Haha neeej, ytterligare ett fel, trodde jag aldrig skulle komma

Bild:
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/defekt.JPG

en installations fel är defekt. Hmm (drog ut .bin filen på skrivbordet och sedan mounta den, då kom installtionsrutan upp)

Meister
2010-10-14, 13:12
Nu är det fixat ( på något konstigt vänster )

:d:d