handdator

Visa fullständig version : Resa...


Snobbe
2010-10-13, 16:30
Hej bullen!

Jag har länge funderat på att resa till asien i typ ett halvår och just nu känns det verkligen som att jag vill det. Problemet är att jag precis har fått ett jobb som jag verkligen tycker om. Just nu är det inget jättespeciellt men jag är helt säker på att om jag jobbar här så kommer jag kunna fortsätta och få högre positioner inom jobbet inom det jag vill jobba med.... Har fan ingen aning vad jag ska göra någon som har tips?:)

Harnold
2010-10-13, 16:32
Hej bullen!

Jag har länge funderat på att resa till asien i typ ett halvår och just nu känns det verkligen som att jag vill det. Problemet är att jag precis har fått ett jobb som jag verkligen tycker om. Just nu är det inget jättespeciellt men jag är helt säker på att om jag jobbar här så kommer jag kunna fortsätta och få högre positioner inom jobbet inom det jag vill jobba med.... Har fan ingen aning vad jag ska göra någon som har tips?:)

Jobbet så klart. Att resa är inte så jätteglamoröst eller intressant för den delen heller som somliga kan tro.

kaer
2010-10-13, 16:38
Resa såklart, kan du få ett bra jobb kan du få ett till senare.

Du kan ju alltid prata med din chef med, kanske finns utrymme för tjänstledigt inom en snar framtid?

nmanradnävna
2010-10-13, 16:50
Resa såklart, kan du få ett bra jobb kan du få ett till senare.

Du kan ju alltid prata med din chef med, kanske finns utrymme för tjänstledigt inom en snar framtid?

Håller verkligen inte med. Om han har hittat ett jobb som han trivs med och som han dessutom tror han kan klättra lite så ska(jag hade) han stanna.

Asien går ingenstans

Flygplan
2010-10-13, 16:51
Res, det är det bästa man kan göra med sina pengar enligt mig. Men samtidigt, se till att inte bränna några broar här hemma. Håller ej med om resonemanget "har man haft flyt att få ett bra jobb en gång, kan man lätt få det igen". Kan lika gärna visa sig vara precis tvärtom.

Snobbe
2010-10-13, 16:58
Jobbet så klart. Att resa är inte så jätteglamoröst eller intressant för den delen heller som somliga kan tro.

Jag har alltid velat resa runt i asien vilket inte behöver vara så glamoröst jag vill bara leva o se kulturen osv runt om i asien... Angående att få ledigt så tror jag inte det är möjligt just pga att jag är så ny... Varför jag vill resa just nu är för att jag bor fortfarande hemma bra mycket enklare o bara dra från något just nu än när jag skulle ha eget boende osv.

salmiak
2010-10-13, 17:00
Res. Livet blir rikare av intressanta resor än bra jobb.

Om man tycker jobbet är intressantare än resan då har man ett jävligt bra jobb eller så for man på charter.

C.E.J.
2010-10-13, 17:01
Jag har alltid velat resa runt i asien vilket inte behöver vara så glamoröst jag vill bara leva o se kulturen osv runt om i asien... Angående att få ledigt så tror jag inte det är möjligt just pga att jag är så ny... Varför jag vill resa just nu är för att jag bor fortfarande hemma bra mycket enklare o bara dra från något just nu än när jag skulle ha eget boende osv.

Med nya jobbet skulle du ju kunna skaffa eget ganska snart? Håller med övriga om att skjuta upp resan tills vidare.

nmanradnävna
2010-10-13, 17:02
Säg upp dig från jobbet och åk till Asien i vinter då...

DarcyGrahn
2010-10-13, 17:04
Med nya jobbet skulle du ju kunna skaffa eget ganska snart? Håller med övriga om att skjuta upp resan tills vidare.

Han mena att det är enklare att ut och resa när man inte har något eget boende uppfattade jag det som.